Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
20 nejlevnějších aut s motory V8: vybírejte, dokud je ještě z čeho
3.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Možná tušíte, který osmiválec je na českém trhu nejlevnější. Ale kolik na něj ztrácí druhý a kdo je na dalších místech? To vám ukáže naše top 20.
Na osmiválcové motory řada lidí nedá dopustit a není se co divit. Už jen kvůli jejich zvuku - charakteristickému bublání většiny osmiválců s křížovou klikovou hřídelí se může postavit snad jen zpěv dvanáctiválců. Důvodů, proč mít rád V8, je ale mnohem více - jsou velmi kultivované, charakterní a výkonné. A pochopitelně ne jen chvíli - bez přeplňování ze sebe dokážou dostat vysoké hodnoty výkonu v celém spektru použitelných otáček.
S motory V8 je neoddělitelně spojena zejména Amerika; těžko si představit, že by velký americký sedan či SUV mohlo existovat bez osmiválce v nabídce, i když v poslední době je i toto úkazem nijak výjimečným. Také v Evropě však máme spoustu aut, která se nabízejí s osmiválci a nejsou to vozy mířené na americký trh, které u nás učinily zastávku jen aby se neřeklo. V8 je zkrátka velmi dobrá koncepce motoru, „doba” jí ale - stejně jako čemukoli většímu než podměrečnému - bohužel nepřeje. To ovšem neznamená, že z trhu vymizely zcela.
Pochopitelně, osmiválce svým výkonem a objemem často stojí na vrcholu nabídky daného auta nebo aspoň v jeho blízkosti, takže to nebývají nijak levné volby. Přesto ale nemusí být vlastnictví takového auta výsadou multimilionářů. Dali jsme tedy dohromady seznam automobilů s osmiválci pod kapotou, které si můžete u nás koupit jako nové z showroomu, a seřadili je od nejlevnějšího podle ceníkových cen. Jak uvidíte, vybírat ještě je z čeho, nabídka osmiválcových motorů se ale stále ztenčuje a je docela dobře možné, že za pár let už nebude možné dát dohromady ani smysluplnou top 10. Platí tedy něco podobného, jako u jednoho z našich předchozích přehledů podobného ražení - kupujte, dokud je co.
V Americe se pochopitelně stále nabízí spousta osmiválců za ceny nižší, ale nenajdete je tu, protože oficiálně na českém trhu k mání nejsou a je třeba je dovézt. Tím se, pravda, zabývá spousta firem, ale nepovažujeme to za oficiální prodej. Také proto, že bývá mnohem těžší určit základní cenu. A nenajdete tu Audi R8, protože stará generace už se nevyrábí a nová ještě oficiálně v prodeji není. A když bude, V8 už v ní stejně nenajdete. Co nám tedy zbylo? Podívejme se na to.
10. Audi RS5
Divoké kupé z Ingolstadtu má pod kapotou 4,2litrový atmosférický osmiválec, který pochází z dob, kdy něco podobného bylo i pod kapotou BMW M3, a jehož náhrada ve formě třílitrového turba není ani zdaleka tak povedený motor. Než se ale nastěhuje i sem, je možné si pořídit 450koňovou atmosférickou V8, která zvládne stovku za 4,5 vteřiny, za 2 083 900 korun.
9. Mercedes-Benz C 63 AMG sedan
Čtyřlitrový osmiválec s turbodmychadly postupně nahrazuje v nabídce AMG větší atmosférické i přeplňované V8. Konkurent BMW řady 3 ho ve své nejvyšší verzi má pod kapotou, a to jako sedan i kombík; kupé se ještě drží 6,2litrové atmosféry, protože na rozdíl od sedanu a kombi je ještě v generaci W204. Čtyřlitr nabídne 476 koní, 650 Nm a stovku za 4,2 vteřiny, a to za 2 038 850 Kč.
8. BMW 550i
Na rozdíl od některých jiných značek, BMW nabízí ve svém voze vyšší střední třídy osmiválec i mimo vrcholnou verzi M5. A je to dokonce stejný motor, proto tu také M5 ani splašená SUV samostatně nenajdete, jen je naladěný na jiný výkon. Vždy to je přeplňovaná 4,4litrová jednotka a v 550i dává 449 koní a 650 Nm, což je víc než slušná porce výkonu.
Na stovce je tak 550i za 4,6 vteřiny, maximálka je obligátních 250 km/h a cena startuje na 2 012 400 korunách. Pokud byste chtěli 560koňovou M5, bylo by potřeba si připravit asi 2,8 milionu. Díváme-li se dále, X5 xDrive50i a 750i, které mají také tento motor, přijdou na zhruba 2,1, resp. 2,6 milionu korun.
7. Audi S6
Větší ostrá Audi také stále nabízejí osmiválce, nicméně na rozdíl od RS5, v S6 a také v RS6 dostanete čtyřlitrový přeplňovaný motor. Ovšem, oproti atmosféře v RS5 má V8 v S6 o 120 Nm více, ale také přichází o bleskové reakce na plyn atmosférického motoru, protože má turbodmychadla. Pokud ale přesně tohle je to, po čem prahnete, vězte, že na S6, nabízející 450 koní, 550 Nm a stovku za 4,4 s, vám můžou stačit necelé dva miliony - konkrétně 1 997 900 korun.
6. Mercedes-Benz SLK 55 AMG
Mercedesů je na tomto seznamu docela dost, a to proto, že mají v nabídce docela dost osmiválců. Ony se měly částečně postupně nahradit, ale snad náhodou, snad záměrně jsou v nabídce souběžně. Nebude to trvat dlouho a právě SLK 55 AMG je jedním z těch, nad kterými visí Damoklův meč. Pod kapotou je totiž 5,5litrový atmosférický motor, který na kola pošle 422 koní a 540 Nm a stovku zvládne za 4,6 vteřiny. To vše bratru za 1 894 960 Kč.
5. Mercedes-Benz C 63 AMG Coupe
Jako kmet, který stále všechny mladé a nerozvážné strčí do kapsy, působí v nabídce Mercedesu model C 63 AMG Coupe. Dvoudveřová třída C je totiž stále v prodeji jako generace W204, takže zatímco v sedanu C 63 AMG najdeme čtyřlitr z AMG GT, protože to je už generace W205, v Coupe je stále atmosférický 6,2litrový motor, posílající na zadní kola 457 koní a 600 Nm, sprintující na stovku za 4,4 vteřiny a s visačkou s číslem 1 848 800 Kč. V tomto případě platí nejvíce, že pokud ho chcete, neváhejte - ještě letos by měl dostat čtyřlitrového nástupce.
4. Infiniti QX70
Jednu dobu se množily zprávy o tom, že Infiniti QX70 o pětilitrovou V8 přijde a zůstane mu jen třílitrový diesel a 3,7litrová benzínová V6. Zatím se tak ale nestalo a toto vizuálně zajímavější SUV v přehršli baculatých strojů stále tento motor o 390 koních a 500 Nm nabízí. Za celkem zajímavých 1 814 460 korun.
3. Toyota Land Cruiser V8
Bronzová příčka patří také Japonci a zároveň jedinému dieselu v první desítce. Se 272 koňmi a 650 Nm tu tedy není zas tolik výkonu, kolik by člověk očekával od ostatních aut, ale i tak se může 4,5litrový turbodiesel D4-D směle měřit s těmi nejlepšími. A do terénu se diesel beztak hodí víc. Tento přijde na 1 810 000 korun.
2. Mercedes-Benz E 500
Chcete-li osmiválec v lepším německém manažerském sedanu, ale více než 2 miliony korun za BMW 550i vám přijde trochu hodně, pomoci může Stuttgart. Stejně jako u 550i, ani zde není objem 5 litrů - motor má 4,7 litru a přeplňování a také je v několika dalších Mercedesech, ale zde je nejlevnější. Na kola posílá 408 koní a 600 Nm, a to o dost levněji než Mnichovan - za 1 754 500 korun.
1. Ford Mustang GT
Tak trochu se to dalo čekat, zejména pokud novinky ohledně oficiálního příchodu Mustangu do České republiky trochu sledujete. Je vítězem, a to tak velkým rozdílem, že ho nejenže jen tak něco nepřekoná, ale ani se mu výrazně nepřiblíží. Chevrolet Camaro totiž má budoucnost s odchodem Chevy z Evropy minimálně nejistou, pátá generace se tu nyní oficiálně neprodává, a Corvette je víc než dvakrát dražší.
A na kolik že americké svaly v ikonickém balení přijdou? V základní výbavě, kterou ale jen těžko nafouknete tak extrémně, jako u většiny ostatních aut na tomto seznamu, bude Mustang GT stát 1 005 000 Kč. Ovšem, není tak silný jako někteří ostatní, má 418 koní a 524 Nm, ale přečtěte si to nahlas - atmosférický pětilitrový osmiválec, manuál, zadokolka, za milion.
Nevešla se do top 10
(auto - objem - výkon - točivý moment - zrychlení na 100 km/h - Vmax - cena)
11. Lexus RC F - 5,0 l - 477 k - 530 Nm - 4,5 s - 270 km/h - 2 145 000 Kč
12. Chevrolet Corvette C7 - 6,2 l - 466 k - 630 Nm - 4,2 s - 291 km/h - 2 154 506 Kč
13. Jaguar XFR - 5,0 l kompresor - 510 k - 625 Nm - 4,9 s - 250 km/h - 2 185 500 Kč
14. Porsche Cayenne S Diesel - 4,2 l TDI - 385 k - 850 Nm - 5,4 s - 252 km/h - 2 349 000 Kč
15. Range Rover Sport SDV8 - 4,4 TD - 339 k - 740 Nm - 6,9 s - 210 km/h - 2 392 170 Kč
16. Lexus LS 460 - 4,6 l - 387 k - 493 Nm - 5,7 s - 250 km/h - 2 450 000 Kč
17. Aston Martin V8 Vantage - 4,7 l - 426 k - 470 Nm - 4,9 s - 290 km/h - 3 219 500 Kč
18. Porsche Panamera GTS - 4,8 l - 440 k - 520 Nm - 4,5 s - 288 km/h - 3 441 000 Kč
19. Porsche Cayenne Turbo - 4,8 l turbo - 520 k - 750 Nm - 4,5 s - 279 km/h - 3 631 000 Kč
20. Bentley Continental GT V8 - 4,0 l turbo - 507 - 660 - 4,8 s - 303 km/h - 4 038 290 Kč
Kompletní fotogalerie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 5 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 11 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva