Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
12 nejlepších řidičských aut roku 2016 dle Motor Trendu: vítěz překvapí
24.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) „Olympiáda pro auta” je letos nabušená nejlepšími sportovními vozy světa. I to nejslabší tu má přes 400 k a BMW, Porsche i Američané ostrouhali.
Přehled kapitol
Olympijské hry, ty sportovní, se konaly v srpnu, ovšem olympiáda mezi automobily, jak neskromně Motor Trend nazývá své pravidelné klání o nejlepší řidičské auto roku, ukazuje své výsledky právě nyní. Máme před sebou tucet nejlepších nových sporťáků planety, které přišla na trh v letošním roce a jaly se brát zákazníky všem ostatním.
Jsou tu supersporty i ponycars, motory jsou vpředu, uprostřed i vzadu. Manuály, atmosféry, turba a dokonce i jeden hybrid. Ze Spojených států pochází tři auta, z Japonska dvě, Evropa má čtyřčlenné zastoupení. Chybí ale italská auta, protože automobilky Ferrari a Lamborghini pozvání prostě odmítly. Mají snad strach, že by nebyly nejlepší?
Ať je to jak chce, máme před sebou výsledky důkladného týdenního testování na Mazda Raceway Laguna Seca. Tušíte správně, pro motoristického novináře je to týden snů, týden v ráji, týden, jehož konec si přeje snad ze všeho nejméně. A to nejen proto, že bude muset rozhodovat, jaké auto posadí na první a jaké na poslední místo. A je to také pořádná dřina.
Tento ročník je neuvěřitelně nabitý špičkovými auty, proto jsou i velmi dobré vozy na posledních příčkách. Průměrné auto má 540 koní a stojí 131 700 dolarů (3,17 milionu korun) bez příplatků. Někdo ale vyhrát musí a není nutné, aby byl nejrychlejší na okruhu, protože to by byl vítěz předem jasný - Dodge Viper ACR. Musí to být prostě nejlepší řidičské auto. Tady jsou výsledky. Souhlasíte s nimi?











Motor Trend dal dohromady neuvěřitelnou smečku sportovních aut a... seřadil je od nejhoršího po nejlepší. Nepochybujte ale o tom, že i to nejhorší bude zatraceně dobré
Kompletní výsledky volby nejlepšího řidičského auta roku 2016
12. Aston Martin V12 Vantage S
Motor: 5,9 V12, 572 PS, 620 Nm
Zrychlení 0 - 60 mph (97 km/h): 4,4 s
Čas na čtvrtmíli: 12,5 s, 195,7 km/h
Čas na kolo: 1:41,77
Na atmosférických dvanáctiválcích je vždycky něco velmi lákavého a V12 Vantage S není výjimkou. Zvuk je opojný, síla působivá. Ale ne největší, na trati auto není dostatečně stabilní, aby bylo rychlé, a sedmistupňový manuál typu „dog-leg” má příliš těsně poskládané dráhy na to, abyste si byli jisti, že s ním pracujete dost přesně.
11. BMW M4 GTS
Motor: 3,0 R6 twin turbo, 500 PS, 601 Nm
Zrychlení 0 - 60 mph (97 km/h): 3,8 s
Čas na čtvrtmíli: 12,1 s, 191,2 km/h
Čas na kolo: 1:37,66
M4 GTS je podle Jasona Cammisy jako starý atlet. Pořád se umí pohybovat, pořád má grácii a sílu, o kterou nikdy nepřijde, ale nestačí na současnou mládež. Stabilizace je velmi konzervativní a obecně byl tenhle vůz pro Motor Trend frustrující. Svůj talent prý prodá pouze na okruhu, na silnici je nepřesvědčivý.
10. Nissan GT-R
Motor: 3,8 V6 twin turbo, 572 PS, 633 Nm
Zrychlení 0 - 60 mph (97 km/h): 2,9 s
Čas na čtvrtmíli: 11,2 s, 198,6 km/h
Čas na kolo: 1:37,08
„Godzilla” je v devátém modelovém roce, interiér je lepší, obrazovky jsou větší a celkově je lépe poskládaná. Čtyřkolka ATTESA E-TS je pořád perfektní. Jenže za léta GT-R trochu změklo a dnes už je překonané jinými auty.
9. Jaguar F-Type SVR
Motor: 5,0 V8 kompresor, 583 PS, 700 Nm
Zrychlení 0 - 60 mph (97 km/h): 3,3 s
Čas na čtvrtmíli: 11,5 s, 197,5 km/h
Čas na kolo: 1:38,75
Po opravení problému se zadním zavěšením, který auto dělal značně nestabilní, je F-Type SVR „zdaleka nejlépe ovladatelný Jaguar, který sem kdy řídil,” jak říká Randy Pobst. Čtyřkolka není příliš znát na řízení. Automatická převodovka ale nestačí zbytku auta.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 2 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 4 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 5 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 7 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB