10 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou

Na umístění v top 10 už dnes nestačí ani 500 koní, pódium chce koní ještě víc. Benzínové ale nutně být nemusí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

10 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou

22.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

10 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na umístění v top 10 už dnes nestačí ani 500 koní, pódium chce koní ještě víc. Benzínové ale nutně být nemusí.

Mezi rychlými sedany je v současnosti docela dusno. Jen letos se objevila spousta novinek a další jsou na cestě. Z poslední doby vzpomeňme třeba na značku Audi, která posílila hned tři své sportovní modely - dosud nevídaným výkonem se může pochlubit model S8 plus a na stejné metě se objevily také dvě RS s přídomkem performance. Ne všechny tyto vozy sice spadnou do kategorie sedan, o posunech na sportovním poli ale svědčí.

Jen Audi se o ně ale nestará. Podobně Cadillac letos na podzim zahajuje evropské prodeje CTS-V a tahle věc má koní ohromnou porci, tak velkou, že před ní blednou nejen přímí konkurenti, ale i spousta násobně dražších aut. Můžeme zmínit také Mercedes C 63 AMG S, který se svými 510 koňmi na tenhle seznam sice nedosáhl, ale není to tak dávno, co mělo méně výkonu i Pagani Zonda.

Má přijít také nová Alfa Romeo Giulia QV, která chce z 2,9litrového šestiválce nabídnout též přes pět stovek koní. Audi RS7 jich má 560. Zkrátka, čtyřdveřových tříprostorových aut - nepoužíváme jen slovo sedan, protože zrovna RS7 není striktně sedan, ale míří do stejných vod - která nabídnou stovky koní, je vážně spousta. A oněch 560 koní Audi RS7 nestačí ani na první desítku, natož stupně vítězů. Tady je celá.

10. Tesla Model S P90D

Motor: dva elektromotory
Výkon: 415 kW (564 koní)
Zrychlení z 0 na 60 mph (97 km/h): 2,8 s
Maximální rychlost: 250 km/h

Vidíte správně, na desátém místě je vůz, který vůbec nemá spalovací motor. Podle nových údajů má Tesla Model S P90D, nejsilnější verze tohoto elektromobilu, 564 koní. Kdyby platilo dříve uváděné číslo 773, vypadalo by to úplně jinak. I tak snad lze říci, že umístění mezi smetánkou nejvýkonnějších sedanů je pro Teslu poctou.


10 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 1 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 2710 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 2 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 2910 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 3 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 33

8. - 9. Porsche Panamera Turbo S

Motor: 4,8 V8 turbo
Výkon: 419 kW (570 koní), 750 Nm
Zrychlení na 100 km/h: 3,8 s
Maximální rychlost: 310 km/h

Stejně jako Model S, ani tato Panamera není úplně sedan, je to spíše liftback. Ale se sedany soupeří, snaží se vypadat stejně, takže sem také patří. Jejích 570 koní znamená sdílené 8. místo...

10 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 4 - Porsche Panamera Turbo S facelift 0410 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 5 - Porsche Panamera Turbo S facelift 0510 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 6 - 10nejsilsed porsche panamera turbo s motor

8. - 9. Rolls-Royce Ghost Series II

Motor: 6,6 V12 turbo
Výkon: 419 kW (570 koní), 780 Nm
Zrychlení na 100 km/h: 4,9 s
Maximální rychlost: 250 km/h

...s nejluxusnějším autem na seznamu, Rollsem Ghost. Jeho motor je ovšem o pořádný kus větší, má 6,6 litru a dvanáct válců. Je velmi dobrou ukázkou, že silný motor jde do auta namontovat i bez leckdy zbytečných velkých kol, tvrdých tlumičů a sportovních bodykitů.

10 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 7 - 2014 rolls royce ghost dalsi 0110 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 8 - 2014 rolls royce ghost dalsi 0710 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 9 - 2014 rolls royce ghost dalsi 12

7. BMW M5 Competition

Motor: 4,4 V8 turbo
Výkon: 423 kW (575 koní), 680 Nm
Zrychlení na 100 km/h: 4,2 s
Maximální rychlost: 305 km/h

Nejsilnější současná M5 má pořád 4,4litrový přeplňovaný osmiválec, který na kola posílá 575 koní. To je spousta síly, ale na první pětku to nestačí. Dokonce to nestačí ani na největší rivaly, jako například...

10 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 10 - BMW M5 F10 2014 facelift oficialni 0210 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 11 - BMW M5 F10 2014 facelift oficialni 1010 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 12 - 10nejsilsed bmw m5 f10 motor

6. Mercedes-Benz E 63 AMG S

Motor: 5,5 V8 turbo
Výkon: 430 kW (585 koní), 800 Nm
Zrychlení na 100 km/h: 3,6 s
Maximální rychlost: 250 km/h

...Mercedes E 63 AMG S. Ten má sice jen o deset koní víc, ale pořád je to víc. Také má o 1,1 litru větší motor, takže nabídne i více výkonu v nižších a středních otáčkách. Tedy alespoň do chvíle, než přijde nová generace třídy E, protože ta možná ve verzi E 63 AMG dostane všudypřítomný čtyřlitr.

10 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 13 - 10nejsilsed mercedes e 63 amg s 0110 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 14 - 10nejsilsed mercedes e 63 amg s 0210 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 15 - 10nejsilsed mercedes e 63 amg s 03 motor

5. Audi S8 Plus, RS7 Performance

Motor: 4,0 V8 turbo
Výkon: 445 kW (605 koní), 700 Nm
Zrychlení na 100 km/h: 3,8 s (S8 plus), 3,7 s (RS7 Performance)
Maximální rychlost: 305 km/h

Pryč jsou doby, kdy Audi S8 nabídlo deset válců, pět litrů a atmosférické plnění. Jistě, nový čtyřlitrový osmiválec TFSI nabídne masivních 605 koní, ale činí z S8 vrchol nabídky jen po stránce výkonu. Chcete-li nejluxusnější Audi A8, doporučíme A8 L W12.

Stejné místo jsme pak kvůli použití úplně toho samého motoru (a také proto, že model A7 je opět spíše liftbackem) vyhradili zbrusu nové RS7 performance. Také ta má až 605 koní a 700 Nm, v přece jen menším autě ale dokáže akcelerovat na stovku ještě o desetinku rychleji.

10 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 16 - Audi S8 Plus 2015 prvni sada 0210 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 17 - Audi S8 Plus 2015 prvni sada 0610 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 18 - 10nejsilsed audi s8 plus motor

10 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 19 - Audi RS6 Avant a RS7 performance prvni sada 2910 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 20 - Audi RS6 Avant a RS7 performance prvni sada 3210 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 21 - Audi RS6 Avant a RS7 performance prvni sada 41

4. Bentley Continental Flying Spur Speed

Motor: 6,0 W12 turbo
Výkon: 459 kW (624 koní), 800 Nm
Zrychlení na 60 mph (97 km/h): 4,3 s
Maximální rychlost: 320 km/h

Unikátní motor W12 nabídne také čtyřdveřový Bentley Continental Flying Spur. Na jeho design lze mít různé názory, ovšem 624 koní pod kapotou a rezultující maximálku 320 km/h člověk zpochybní těžko.

10 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 22 - 10nejsilsed bentley flying spur 0110 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 23 - 10nejsilsed bentley flying spur 0210 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 24 - 10nejsilsed bentley flying spur 03 motor

3. Mercedes S 65 AMG

Motor: 6,0 V12 turbo
Výkon: 463 kW (630 koní), 1 000 Nm
Zrychlení na 100 km/h: 4,3 s
Maximální rychlost: 250 km/h

V Bentley tak snadno ujedete stuttgartskému konkurentu s označením S 65 AMG. Ten má sice o trochu víc výkonu a o pořádnou porci víc točivého momentu, ale kvůli omezovači rychlosti jeho rozlet skončí na 250 km/h. Bonusem však budiž, že nemá motor kompletně před přední nápravou.

10 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 25 - 10nejsilsed mercedes s 65 amg 0110 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 26 - 10nejsilsed mercedes s 65 amg 0210 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 27 - 10nejsilsed mercedes s 65 amg 03 motor

2. Cadillac CTS-V

Motor: 6,2 V8 kompresor
Výkon: 477 kW (649 koní), 857 Nm
Zrychlení na 100 km/h: 3,7 s
Maximální rychlost: 322 km/h

Další konkurent BMW M5 je na stříbrné příčce s mamutími 649 koňmi. Motor pod kapotou je osmiválec LT4, který je k dostání také v Covette C7 Z06. Tam je trochu silnější, ale 'Vette také není sedan.

10 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 28 - 10nejsilsed 2016 cadillac cts-v 0110 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 29 - 10nejsilsed 2016 cadillac cts-v 0210 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 30 - 10nejsilsed 2016 cadillac cts-v 03 motor

1. Dodge Charger SRT Hellcat

Motor: 6,2 V8 kompresor
Výkon: 526 kW (716 koní), 880 Nm
Zrychlení na 100 km/h: 3,7 s
Maximální rychlost: 328 km/h

Pokud sledujete svět aut, asi vám bylo jasné, jak tohle skončí - nejsilnější a zároveň nejrychlejší sériově vyráběný sedan na světě je Dodge Charger SRT Hellcat. Jeho V8 Hellcat - tak se jmenuje právě motor - má díky kompresoru ohromných 716 koní a 880 Nm, a to dle oficiálních údajů. MotorTrend ho změřil na brzdě a dopočítal se k 732 koním a 911 Nm na klikové hřídeli, úctyhodné...

10 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 31 - 2015 dodge charger hellcat ofic sada 02910 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 32 - 2015 dodge charger hellcat ofic sada 03010 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 33 - 2015 dodge charger hellcat ofic sada 03110 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 34 - 2015 dodge charger hellcat ofic sada 03210 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 35 - 2015 dodge charger hellcat ofic sada 03310 nejsilnějších sedanů současnosti: Němci se snaží, ale nevládnou - 36 - 10nejsilsed 2015 dodge charger srt hellcat motor

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.