Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
10 nejsilnějších kombi současnosti: Němec, kam se podíváte
29.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Potřebujete kombík, ale zároveň i co největší výkon? Doporučíme podívat se po takovém autě v Německu, stroje odjinud jen paběrkují.
Abyste se dostali mezi 10 nejsilnějších sedanů, 500 koní vám zdaleka nestačí. Ani pro sedany sice není typický extrémně vysoký výkon, takových aut je ale dnes na trhu přece jen více a nejen v Evropě se rodí pořádní siláci se čtveřicí dveří. U kombíků je situace složitější - výkonnými kombi většina světa krom Evropy pohrdá, a tak jich existuje o poznání méně. Snaha vybrat desítku vrcholně splašených almar na kolech se tak rázem stává paradoxně složitější - na umístění mezi nejlepším stačí jen něco přes tři stovky koní.
Ovšem, slovo „jen” by mělo být v uvozovkách, protože už 326 koní desátého auta na seznamu znamená zrychlení na stovku za 5,1 sekundy. A nejsou výjimkou hodnoty pod čtyři, tedy dost na to, aby se pes v zavazadelníku pozvracel, mražená husa ožila hrůzou a babička spolkla své umělé zuby.
Jako v případě sedanů jsme brali v potaz jen sériově vyráběné vozy automobilek, nikoli tuning (minule jsme proto nepočítali ani Alpinu, po námitkách ale budeme tentokrát akceptovat její formální statut samostatné automobilky, třebaže je opravdu více formální než reálný) a od každého modelu auta jen tu jednu nejsilnější variantu. Protože kdybychom to nedělali, měli bychom tu festival Audi, BMW a Mercedesu. Tedy, ne že by to za současného stavu bylo o tolik lepší, německou dominancí to skončilo stejně, ale výsledek je přece jen pestřejší. Jak to tedy dopadlo? Podívejte se sami...
10. BMW 340i Touring
Motor: 3,0 R6 turbo
Výkon: 240 kW/326 koní, 450 Nm
Zrychlení na 100 km/h: 5,1 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Pokud jste si koupili Opel Insignia OPC Sports Tourer a doufali jste, že bude na tomto seznamu, musíme vás zklamat - faceliftované BMW 340i Touring, vrchol standardní nabídky, ho poráží o jediného koně. Ukazuje také, že nemusíte volit ostrou verzi auta, abyste měli velký výkon.
9. Audi S4 Avant
Motor: 3,0 V6 turbo
Výkon: 260 kW/354 koní, 500 Nm
Zrychlení na 100 km/h: 4,7 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Nové Audi S4 Avant ještě na webu Audi nehledejte, je úplně čerstvé. Přivezlo si nový třílitr přeplňovaný turbodmychadly, který nabídne 354 koní. Jestli na tom bude se spotřebou paliva při ostré jízdě podobně špatně, jako 333koňový motor, se ukáže až při testu. A ano, na fotce zádě je A4, je to jen ilustrační snímek standardního kombíku - oficiální fotografie nové S4 Avant ještě nejsou na světě, Audi prostě jen řeklo, že je a je o 45 kg těžší než sedan.
8. Mercedes-Benz CLA 45 AMG Shooting Brake
Motor: 2,0 R4 turbo
Výkon: 280 kW/381 koní, 475 Nm
Zrychlení na 100 km/h: 4,3 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Ostré kombíky nabídne i Mercedes a ten nejmenší z nich se jmenuje CLA 45 AMG Shooting Brake. Nedávno dostal v rámci jakéhosi technického faceliftu 381 koní u hatchbacku A 45 AMG, nejsilnějšího hot hatche na trhu, jakkoli prodejní web Mercedesu říká, že k tomuto vozu zatím jednadvacetikoňový facelift nedorazil. Pokud si jej ale objednáte, jinou než posílenou verzi už snad nemůžete dostat.
7. Alpina B3 Biturbo Touring
Motor: 3,0 R6 turbo
Výkon: 301 kW/410 koní, 600 Nm
Zrychlení na 100 km/h: 4,4 s
Maximální rychlost: 300 km/h
Značku Alpina lze považovat za tunera, ovšem není tomu tak - její auta vznikají přímo jako Alpina, ne jako BMW s dodatečnými úpravami, jak tomu je u Mercedesu a Brabusu, a tak se této kategorizace držme. Seznamu nejsilnější kombíků to pomůže velkou měrou - B3 Biturbo Touring je citelně silnější než nejvýkonnější trojkový kombík od samotného BMW. A pro nejbližší dobu lze očekávat facelift, který jej nejspíše učiní ještě silnějším.
6. BMW 550i Touring
Motor: 4,4 V8 turbo
Výkon: 330 kW/450 koní, 650 Nm
Zrychlení na 100 km/h: 4,7 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Druhý příklad, že pro spoustu výkonu nepotřebujete sportovní verzi auta s tvrdým odpružením a obrovskými koly. 450 koní pod kapotou velkého a nepříliš nápadného kombíku řady 5 je už velmi zajímavé číslo, 550i je vážně rychlé auto. A má stejný motor jako M5, jen s jiným nastavením; otázkou je, zda to není spíš smutné, pravděpodobně je to však naposledy - další pětky už má o motory V8 přijít zcela.
5. Mercedes-Benz C 63 AMG S
Motor: 4,0 V8 turbo
Výkon: 375 kW/510 koní, 700 Nm
Zrychlení na 100 km/h: 4,1 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Mercedes C 63 AMG S s karoserií kombi můžeme brát jako konkurenci pro Alpinu B3 Biturbo Touring, ovšem jako konkurenci o sto koní silnější. Proto je také v tomhle žebříčku o něco výše.
4. Jaguar XFR-S Sportbrake
Motor: 5,0 V8 kompresor
Výkon: 405 kW/550 koní, 680 Nm
Zrychlení na 100 km/h: 4,6 s
Maximální rychlost: 300 km/h
Na rozdíl od Audi S4 Avant je Jaguar XFR-S Sportbrake spíš na odchodu, neprodává se ale ještě ani dva roky a ani nový kombík řady XE ještě není na světě, takže nějaký ten pátek v prodeji určitě vydrží. Podle českého zastoupení automobilky je stále možné jej normálně koupit, takže tu má místo. A rovnou docela vysoko, 550 koní je pořádná porce.
3. Mercedes-Benz E 63 AMG S/CLS 63 AMG S Shooting Brake
Motor: 5,5 V8 turbo
Výkon: 430 kW/585 koní, 800 Nm
Zrychlení na 100 km/h: 3,7 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Špička kombíků Mercedesu leží u modelů E 63 AMG S T-Modell, resp. CLS 63 AMG S Shooting Brake. Dali jsme jim oběma stejnou pozici, protože mají stejný technický základ a na chlup stejný motor, a to i ve výkonu a zrychlení na 100 km/h. CLS ale bude pochopitelně dražší a vypadá trochu lépe, leč kombík to je o něco horší.
2. Alpina B5 Biturbo Touring
Motor: 4,4 V8 turbo
Výkon: 441 kW/600 koní, 800 Nm
Zrychlení na 100 km/h: 4,2 s
Maximální rychlost: 323 km/h
585 koní Mercedesů ovšem nestačí na čerstvě faceliftovanou šestisetkoňovou Alpinu B5 Biturbo Touring. Než její název vyslovíte, tahle věc - a spousta dalších na tomhle seznamu, sluší se dodat - bude upalovat dobrých 80 km/h. A díky absenci omezovače rychlosti se dostane až na 323 km/h, maximum v seznamu a na dostřel vítěze žebříčku 10 nejvýkonnějších sedanů světa.
1. Audi RS6 Avant Performance
Motor: 4,0 V8 turbo
Výkon: 445 kW/605 koní, 750 Nm
Zrychlení na 100 km/h: 3,7 s
Maximální rychlost: 305 km/h
Abyste ale byli na špici, potřebujete více než 600 koní. S těmi přichází Audi RS6 Avant Performance, nedávná inovace nejrychlejšího ingolstadtského kombíku, který mu nadělil 605 koní. Není jediný tak rychlý na stovku a v maximálce musí akceptovat omezovač na 305 km/h, ale výkonem vítězí.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Elektrický Fiat 500 vážně nikdo nechce, už měsíc stojící výroba se nerozjede po celý další měsíc
2.10.2024 - Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva