Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
10 nejlepších hot hatchů všech dob: nejnovější je starý 11 let
18.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Deset nejlepších hot hatchů dle Britů zahrnuje spoustu francouzských aut a starou jednu zadokolku, které jste možná vůbec neslyšeli.
Ostré hatchbacky mají spoustu fanoušků. Dává to smysl, bývají to slušně rychlá a schopná auta, která nestojí majlant, ať už máte zálusk na nový nebo ojetý kousek. A zároveň jsou použitelné i na každý den, pokud se smíříte s tvrdším odpružením, a i trochu praktické - rozumějte, zavazadelník není jen na tři bílé košile a ruličku stoeurovek.
Pochopitelně mají také své fanoušky některé konkrétní hot hatche. Když jednomu nabídnete Peugeot místo Golfu GTI, pošle vás k šípku a druhý udělá to samé, když přijdete s Golfem místo Focusu RS. A samozřejmě, některé hot hatche jsou lepší, některé jsou i ikonické.
Kdybychom měli vybrat 10 nejlepších hot hatchů současnosti, nebyl by to snadný úkol, ale nějak bychom si s tím poradili. Dát dohromady žebříček deseti nejlepších hot hatchů všech dob bez ohledu na čas i místo jejich vzniku je ale ještě o poznání složitější. S ohledem na to, že z vozů starších než 20 let jsme poznali máloco, bychom si na takový výběr ani netroufli, čtyři novináři z britského Autocaru a webu Pistonheads - Steve Cropley, Matt Prior, Dan Trent a Richard Bremner - se ale přesně do takového pustili. Vybrali 50 kandidátů a desítku nejlepších zvolili v rámci ankety Hot Hatch Nirvana nadšenci z celého světa.
Nebyl tu limit výkonu, poháněných náprav ani značky, takže vidíme několik vozů stejného výrobce a mezi nimi jsou i ikony rallye, protože ty byly taky nezřídka hatchbacky. A není tu limit ani věkový, takže mezi těmito vozy nacházíme i dekády stará auta. Vlastně tu nenacházíme žádný opravdu nový vůz, že by na stescích staromilců co do záživnosti nových strojů bylo něco pravdy? Posuďte sami, tady jsou výsledky od desátého místa po první...
10. Talbot Lotus Sunbeam
Motor: 2,2l I4, atmosférický
Výkon: 112 kW (152 koní), 203 Nm
Pohon zadní nápravy
Zrychlení 0 - 100 km/h: 7,4 s
Maximální rychlost: 195 km/h
Hmotnost: 960 kg
Rok představení: 1979
9. Ford Focus RS
Motor: 2,0 I4 turbo
Výkon: 158 kW (215 koní), 310 Nm
Pohon předních kol
Zrychlení 0 - 100 km/h: 6,7 s
Maximální rychlost: 232 km/h
Hmotnost: 1 278 kg
Rok představení: 2002
8. Renault 5 GT Turbo
Motor: 1,4 I4 turbo
Výkon: 85 kW (115 koní), 164 Nm
Pohon předních kol
Zrychlení 0 - 100 km/h: 7,5
Maximální rychlost: 198 kg
Hmotnost: 850 kg
Rok představení: 1985
7. Volkswagen Golf II GTI
Motor: 1,8 I4 16V, atmosférický
Výkon: 102 kW (139 koní), 168 Nm
Pohon předních kol
Zrychlení 0 - 100 km/h: 8,1 s
Maximální rychlost: 204 km/h
Hmotnost: 907 kg
Rok představení: 1986
6. Renault Clio 182 R. S. Trophy
Motor: 2,0 I4, atmosférický
Výkon: 134 kW (182 koní), 201 Nm
Pohon předních kol
Zrychlení 0 - 100 km/h: 6,8 s
Maximální rychlost: 225 km/h
Hmotnost: 1 090 kg
Rok představení: 2005
5. Renault Clio Williams
Motor: 2,0 I4, atmosférický
Výkon: 108 kW (147 koní), 186 Nm
Pohon předních kol
Zrychlení 0 - 100 km/h: 7,8 s
Maximální rychlost: 215 km/h
Hmotnost: 1 010 kg
Rok představení: 1993
4. Volkswagen Golf I GTI
Motor: 1,8 I4, atmosférický
Výkon: 82 kW (112 koní), 148 Nm
Pohon předních kol
Zrychlení 0 - 100 km/h: 8,2 s
Maximální rychlost: 183 km/h
Hmotnost: 860 kg
Rok představení: 1975
3. Ford Escort RS Cosworth
Motor: 2,0 I4, turbo
Výkon: 162 kW (227 koní), 304 Nm
Pohon všech kol
Zrychlení 0 - 100 km/h: 6,2 s
Maximální rychlost: 220 km/h
Hmotnost: 1 275 kg
Rok představení: 1992
2. Lancia Delta HF Integrale
Motor: 2,0 I4 16V turbo
Výkon: 149 kW (203 koní), 300 Nm
Pohon všech kol
Zrychlení 0 - 100 km/h: 5,5 s
Maximální rychlost: 220 km/h
Hmotnost: 1 291 kg
Rok představení: 1989
1. Peugeot 205 GTi 1,6
Motor: 1,6 I4, atmosférický
Výkon: 77 kW (105 koní), 132 Nm
Pohon předních kol
Zrychlení 0 - 100 km/h: 8,6 s
Maximální rychlost: 193 km/h
Hmotnost: 850 kg
Rok představení: 1984
Zdroj: Performance Car Show
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva