Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
10 nejhodnotnějších automobilových značek: Toyota vítězí, Tesla se dere vpřed
9.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský výrobce je aktuálně ceněn na 700,68 miliardy korun. Google okupující vrchol žebříčku je však o řád výše. A jsou tu další zajímavosti.
Automobilky spolu soupeří zejména v oblasti registrací. Jejich výše ale nemusí notně korespondovat s hodnotou značky, jak se o tom aktuálně může přesvědčit Volkswagen. Jako koncern tohoto jména sice aktuálně prodává více aut než Toyota, ovšem jako samostatnou značku jej v žebříčku Brandz Top 100 sestavovaném společností Millward Brown nenajdeme. Oproti je v něm japonská značka stálicí, navíc opět jako nejvýše postavená automobilka.
Toyota tak zopakovala loňské prvenství, přičemž meziročně její hodnota dokonce narostla o 2 procenta na 29,5 miliardy dolarů (cca 700,68 mld. Kč). Aktuálně jí tak v celkovém pořadí patří 28. příčka, což je o dvě místa lepší umístění než v roce 2015. Podle Petera Walshe z Millward Brown za tím stojí soustavná snaha inovovat, jež ústí v kladnou odezvu zákazníků a tedy následně i vysoké prodeje.
Druhé místo mezi automobilkami obhájilo BMW, které si také polepšilo o 2 procenta. Jeho hodnota aktuálně činí 26,8 mld. USD (636,55 mld. Kč), což jej meziročně poslalo o příčku výše na celkové 33. místo. Na devětatřicátém pak najdeme Mercedes, jenž si taktéž udržel loňský bronz. Jeho pozice se však zlepšila o čtyři příčky, neboť hodnota firmy narostla o 4 % na 22,7 mld. USD (539,16 mld. Kč).
Walsh přitom dodává, že na růstu třícípé hvězdy se projevil nejen příchod nové třídy E, ale také neustále se zlepšující registrace značky v Číně. Ve prospěch mnichovského výrobce má pak hovořit zejména nová řada 7 či plug-in hybridní sporťák i8 a elektromobil i3. Tedy vozy, jejichž prodeje klesají, či v prvním případě nedosahují hodnot mnohem starší konkurence právě od Mercedesu.
Za těmito třemi značkami následuje v rámci automobilového světa poměrně velká propast, přičemž mezi zbývající sedmičkou z nejlepších deseti nenajdeme jen premianty, ale také propadlíky. Nejvíce přitom zamířilo dolů Audi (- 6%), které doplácí na problémy mateřského VW Group. Tento pokles, spolu se snížením na straně Hondy a Land Roveru, zapříčinil snížení celkové hodnoty 10 nejlepších automobilních značek o 3 % na 139,9 mld. USD (3,3 bilionu Kč).
Vůbec poprvé se mezi nejlepší nastěhovaly také automobilky Porsche a Tesla, které dosáhly na deváté, respektive desáté místo. V případě amerického výrobce elektromobilů za vším stojí hlavně příchod nového Modelu 3, na který Tesla aktuálně přijala již takřka 400 000 předobjednávek. Porsche pak mělo zabodovat plejádou nových přeplňovaných modelů.
O překvapení není nouze ani na nejvyšších místech mimo automobilový sektor, neboť Google vytlačil z první pozice Apple. Podle Walshe zatím stojí fakt, že z pohledu zákazníků u „nakousnutého jablka“ nepřišli se žádnou zásadní inovací, zatímco Google měl loni investovat do řady nových věcí, zejména pak internetových úložišť (Cloudů).
Je přitom třeba dodat, že hodnota obou firem je neskutečně vysoko (Google - 229,2 mld. USD/ 5,44 bilionu Kč, Apple - 228,5 mld. USD/5,42 bilionu Kč), zvláště pak ve srovnání se zbytkem světa v čele s třetím Microsoftem. Za zmínku pak stojí ještě výrazné zlepšení Facebooku (+44 %) nebo Amazonu (+59 %).
Nejhodnotnější automobilové značky světa pro rok 2016
(údaj v závorce ukazuje celkové pořadí v žebříčku, za závorkou změnu hodnoty v procentech oproti loňskému roku)
1. Toyota - 29,5 mld. USD (28), +2
2. BMW - 26,8 mld. USD (33), +2
3. Mercedes-Benz - 22,7 mld. USD (39), +4
4. Honda - 13,2 mld. USD (74), -1
5. Ford - 13,1 mld. USD (75), 0
6. Nissan - 11,5 mld. USD (92), +1
7. Audi - 9,5 mld. USD, -6
8. Land Rover - 4,7 mld. USD, -5
9. Porsche - 4,4 mld. USD
10. Tesla - 4,4 mld. USD
(Audi, Land Rover, Porsche a Tesla nedosáhly na žebříček Top 100, Porsche a Tesla loni chyběly mezi desítkou nejhodnotnějších automobilových značek)
Úplné pořadí žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa dle BrandZ
Toyota sice je nejhodnotnější automobilovou značkou, celkový vítěz je ale o několik tříd výše
Zdroj: BrandZ
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
včera - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
9.1.2025 - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025
Nejnovější články
- VW zabil stylový Arteon o dva roky dřív, než plánoval. V Česku se i v jediné verzi pořád prodával líp než všechny elektrické ID
před 3 hodinami - Otylé obludě BMW nepomáhá ani Cristiano Ronaldo. Je to takový propadák, že v USA za rok oslovila míň lidí než za tři čtvrtě toho předchozího
včera - „Bugatti pro chudé” se začalo prodávat. Lidové auto s 1 079 koňmi dělá při své ceně i z Porsche 911 předražený nesmysl
včera - Dodge má problém, jeho nové elektrické Chargery „umírají” v rukou majitelů hned pár kilometrů po převzetí u dealerů
včera - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva