Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Zakladatel AMG začal prodávat legendární Mercedes 190E 2.5-16 v novém, je to až 500koňová brutalita s šílenou cenou
10.6.2024 | Petr Prokopec
Svého času tohle auto zatápělo dnes ikonickému BMW M3 E30, dnes zatopí hlavně vaší peněžence. A pak klidně i nejmodernějším bavorákům.
Pokud patříte mezi fanoušky Mercedesu, nejspíše víte naprosto přesně, kdo je Hans Werner Aufrecht. První písmeno jeho příjmení totiž tvoří první část slavné zkratky AMG. Sportovní divizi německé značky přitom založil spolu se svým kolegou Erhardem Melcherem. Čím více pak firma přesunutá v roce 1976 do Affalterbachu získávala na slávě, tím větší podíl v ní odkupovala třícípá hvězda. Té nakonec Aufrecht v roce 1999 prodal svůj zbývající podíl, načež se automobilka stala jediným vlastníkem.
Součástí procesu bylo oddělení závodní divize, která Aufrechtovi zůstala. Ten z ní vybudoval novou společnost HWA, do které se otiskly už všechny jeho iniciály. Firma se pak začala starat o veškeré závodní aktivity Mercedesu v DTM, Formuli 2, Formuli 3 i Formuli E. Na počátku letošního roku pak oznámila, že rozšiřuje své aktivity a začíná se věnovat také restomodům. Tedy klasickým automobilům, které jsou baleny do moderního hávu a osazeny novějšími technologiemi.
S ohledem na tuto historii HWA asi nepřekvapí, že firemní prvotinou je přepracovaný Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II, tedy jedna z nejslavnějších třícípých hvězd historie. Společnost jen vývoji karoserie věnovala 12 tisíc hodin, tedy ekvivalent 500 dnů nepřetržité práce jednoho člověka. Výsledek je velmi působivý, neboť 4,5metrový sedan nyní vypadá jako... Evo II. Záměr HWA přijít s jeho moderní reinkarnací tedy v tomto ohledu vyšel na jedničku, což by mohlo ospravedlnit vpravdě šílenou cenu.
Restomod zvaný jednoduše HWA EVO totiž startuje na 714 tisících Eur (cca 17,58 mil. Kč), přičemž jde o částku bez daně. Za to pak nedostáváte jen novou karoserii, ale kompletně přepracovaný vůz. Firma totiž původní sedan nejprve rozebere do posledního šroubku, aby se dostala k šasí. To je následně opraveno, vyčištěno a zpevněno. Poté přichází na řadu nejen instalace nového kabátu, ale také moderní techniky. Původní čtyřválec od Cosworthu pod kapotou je přitom nahrazen třílitrovým šestiválcem.
Jde sice o standardní motor Mercedesu, ten však byl přepracován za využití letitých zkušeností na závodních tratích. Jednotka standardně produkuje 450 koní, na přání ale její výkon lze navýšit na 500 koní. Ve srovnání s původním ústrojím se jedná o dvojnásobek, přičemž HWA úpravám techniky věnovalo dalších 9 tisíc hodin. Motor spojený s šestistupňovým manuálem tak kupříkladu usadilo až za přední nápravu, čímž došlo k rozložení hmotnosti v poměru 50:50.
Vůz je na stávající poměry doslova muší vahou, na kontě má pouze 1 350 kg. Do vínku dostal rovněž dvojité lichoběžníky v každém rohu či brzdy s kotouči o průměru 380 milimetrů vpředu a 360 vzadu. Podoba interiéru se pak bude odvíjet dle přání majitele, což pochopitelně konečnou cenu může ještě navýšit. Jakkoli asi žádný exemplář z plánované stokusové edice nebude tak drahý jako kousek se šasí 000, který aktuálně míří do aukce.
Prodej má na povel společnost RM Sotheby's, jenž bude dražebním kladívkem mávat 27. července v Tegernsee. Na jakou sumu se přitom nultý exemplář dostane, je otázkou, dle odhadů ale může jíž až o 900 tisíc Eur (22,16 mil. Kč). Aufrechtem zaštítěné produkty tak stejně jako v 60. letech minulého století představují světovou špičku, přičemž na rozdíl od stávajících vozů třícípé hvězdy se jim dostává jen pozitivní pozornosti. Nekoupí nakonec Mercedes i HWA?
Přepracované Evo II dostalo do vínku jak moderní karoserii, tak šestiválec, jenž může produkovat až 500 koní. Momentálně do aukce míří takzvaný nultý exemplář auta. Foto: HWA, tiskové materiály
Zdroj: HWA, RM Sotheby's
Bleskovky
- Lewis Hamilton přiznal, že přestal kupovat drahá moderní auta, raději investuje do děl černých umělců
včera - „Horst Fuchs v sukních” ve svých 84 letech ve vysoké rychlosti nezvládl nové Ferrari, skončilo na střeše
12.11.2024 - Souboj vrcholných německých stíhačů Audi, BMW a Mercedesu ovládl ten nejlehčí, nejjednodušší a nejvíc „zpátečnicky” stvořený
10.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Barcelona II - finále sezóny 2024 včera 13:00
- Náhradník Jorge Navarro včera 09:30
- CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček 13.11.2024
- Časový program letošního finále Grand Prix 13.11.2024
- Japonští mistři světa v Grand Prix 12.11.2024
Nejnovější články
- Tušíte, jak nízko padly ceny supersportovního Mercedesu-AMG GT? Nejlevnější kusy dnes koupíte za míň než dražší škodovky
včera - Volvo dokonalo obrat. Spalovací auta ponechá v nabídce tak dlouho, dokud o ně bude zájem
včera - Znovuzrozená ikona Mercedesu od zakladatele AMG se ukázala doslova nahá. Už je jasné, proč je tak drahá
včera - Peugeot chtěl ukázal použitelnost elektromobilu a vydal se s ním na 1 000 km dlouhou cestu, dokázal pravý opak
včera - Vedení koncernu VW říká, že „nová” značka AUDI přivede k Audi lidi, kteří by si ho jinak nekoupili. Jak?
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.14. 23:49 - M.Z.
- OT - ski a horo vybavení 11.14. 20:34 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.14. 17:10 - Truck Daškam
- Zákaz zastavení a pokuta 11.14. 14:34 - Truck Daškam
- VZKAZY 11.14. 12:24 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.14. 10:52 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.13. 19:40 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.13. 16:58 - pavproch