Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Golf R Black Pearl: 530 koní za pár šupů
12.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Výkon 270 koní v autě typu VW Golf se vám může zdát být dostatečný, u Simoneit Racing ho ale rovnou zdvojnásobili. Hlavu si s tím navíc příliš nedělali.
Mít pětisetkoňové auto nemusí být tak drahé, jak si myslíte. Pokud se obrátíte na německého úpravce s poněkud italsky znějícím jménem Simoneit Racing, udělá vám ho sice z ne úplné levného, ale vedle supersportů nesporně dostupného Golfu R. Z předchozích vět ovšem zdůrazňujeme slovo „mít”, protože jezdit s takto upraveným autem už může být o poznání dražší. Ale nepředbíhejme a podívejme se na výtvor Simoneit Racingu podrobněji.
V prvé řadě je třeba si říci, že nejsilnější verze dvoulitrového turbomotoru TSI není žádné ořezávátko. Víme to dobře už od dob testu Volkswagenu Scirocco R a to má Golf R k dispozici ještě o pět koní silnější verzi. Jenže co je pro někoho dost, je pro jiného málo a mezi ty jiné rozhodně patří lidé ze Simoneit Racing. Nevíme, kde se v názvu jejich firmy vzalo slovo „Racing” neboť přístup k úpravě o závodních zkušenostech společnosti zrovna nesvědčí, ale vyřešení této otázky si nechme na jindy.
Právě tato společnost připravila upravený VW Golf R, kterému říká Black Pearl. Pokud vám dobře slouží zrak, důvody k tomuto označení si jistě domyslíte, pro několik našich nevidomých čtenářů ale dodáme, že vůz je zkrátka černý od střechy až po podlahu. Tmavý je nejen lak karoserie, ale i kola, zatmavená jsou skla, zkrátka černá kam se podíváte.
Zajímavější jsou ale technické úpravy, do kterých se u Simoneitu pustili. K dispozici jsou dvě varianty - první je vcelku obvyklá a počítá s novým sáním motoru, přeprogramovanou řídící jednotkou a jiným výfukovým systémem. Po těchto zásazích se výkon motoru dostane až k metě 261 kW (355 koní) a maximální točivý moment vyskočí k 485 Nm. I když je to nárůst relativně vysoký, není až tak mimořádný a když si k tomu přičteme cenu 449 Eur za sání, 698 Eur za úpravu ECU a 1 749 Eur za výfuk (dohromady tedy 2 896 Eur, cca 70 000 Kč), nejde ani o tuning příliš levný.
Kdybychom na tomto místě skončili, je vše v normě, ale to v tomto případě neplatí. Simoneit totiž nabízí i úpravu druhou, která s použitím výkonnějšího benzinového čerpadla a mezichladiče stlačeného vzduchu (příplatek 1 698 Eur, tedy jen cca 41 tisíc Kč) posune maximum výkonu až k 390 kW (530 koní). A to už je úroveň, která bez přepracování mechanických částí motoru musí být pro agregát při využití dostupného stáda koní chtě nechtě smrtící.
Podivnost přístupu německého tunera tím navíc nekončí. Nabízí snad k takto posílenému vozu lepší brzdy? Ne. Je k dispozici odolnější podvozek? Ne. Prostě máte 530 koní a „jedem' s medem”. Zato si můžete objednat nový software pro automat DSG (298 Eur), který zajistí „superrychlou změnu převodů”, a kapotu motoru z karbonovými vlákny vyztuženého plastu.
I když vás celá úprava vyjde na bratru 100 tisíc korun, bude vás i s pořizovací cenou nového Golfu R pětisetkoňové auto s pohonem všech kol stát méně než milion Kč. To zní jako skvělá nabídka, ale jak dlouho vydrží tento vůz jezdit rychle? A jak moc si takovou jízdu užijete s brzdami dimenzovanými na poloviční výkon? Obáváme se, že tato zdánlivě výhodná investice se hodně rychle prodraží...











Volkswagen Golf R Black Pearl od Siemoneit Racing
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 2 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 3 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 5 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 6 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva