Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Golf R 400 už si můžete koupit. Místo Volkswagenu ho staví Oettinger
16.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+video) Už standardní eRko poskytuje dynamiku blízkou supersportům. Se 400 koňmi ale zvládá stovku pod 4 s a upaluje až 280 km/h.
Německý hatchback patřil odjakživa mezi modely vyhledávané tuningovými firmami. Výjimkou není ani jeho poslední, sedmá generace, kterou si již dříve vzaly do parády úpravci jako JMS, ABT nebo Eibach. Stranou nemohlo zůstat ani ostřejší provedení GTI. Poslední evoluce motoru 2,0 TSI (EA 888) k úpravám přímo vybízí a nejlépe pak s pohonem všech kol, jehož devízou je efektivnější přenesení všech těch koní na silnici. Tento mix však GTI neposkytuje, proto je pro extrémní úpravy nejvhodnější až vrcholná verze R.
Do parády si jí teď bere německá tuningová společnost Oettinger a výsledkem není nic pomalejšího, než co nám automobilka slíbila až pro rok 2015. Pokud tedy chcete produkční verzi konceptu Golf R 400 už nyní, musíte se vydat k Oettingeru. Ten se totiž podívá pod kapotu, vyhodí původní turbodmychadlo, nahradí ho větším a zároveň přeprogramuje řídicí jednotku. Aby to bylo kompletní a znělé, přihodí i sportovnější výfukové potrubí. Díky tomu máte ze sériových 300 koní rázem 400 a jste na svém. Souběžně s tím vzroste také točivý moment a to o 120 Nm na rovných 500.
Podle údajů tunera se takto upravený Golf rozjede na stokilometrovou rychlost za dobu kratší než 4 sekundy a pokračuje v brutálním zátahu až ke 280 km/h. Vyprášit na sprintech pak můžete i auta, která budou stát klidně trojnásobek. Na videu se můžete podívat, jak taková bestie asi zrychluje a také, jak při tom zní. Velmi sympatické je, že tohle můžete dostat v balení s manuální převodovkou, jelikož budoucí sériové R 400 ji nakonec nabízet nemusí. Pokud je to na vás až příliš velká porce, Oettinger nabízí i slabší výkonnové varianty se 360 či 380 koňmi.
V každém případě máte ještě možnost objednání agresivnějšího bodykitu v čele s nástavci předního nárazníku a bočních prahů, dozadu můžete nechat nainstalovat výraznější střešní spoiler a nárazník s větším difuzorem. Pokud ale nechcete jít do úplných extrémů a udělat z něj takovou ozdobičku tuningových srazů, sáhnout lze jen po ještě relativně decentních designových kolech s průměrem devatenácti a dvaceti palců, údajně i po závodní brzdové soustavě či chromovaných koncovkách výfuku.
Ať už by se fandové rozhodli pro cokoliv, rozhodně si od tohoto úpravce mohou odvézt vůz, který absolutně rozcupuje všechny současné hvězdy kategorie hot-hatch, včetně dosud nejsilnějšího A 45 AMG od Mercedesu. Náskok čtyřiceti koní bude totiž podpořen ještě výrazně nižší hmotností a lépe sladěným podvozkem. Pokud máte o tohle brutální eRko zájem, Oettinger chystá jeho uvedení na trh po rakouském srazu Wörthersee GTI, kde ho bude vůbec poprvé vystavovat.
VW Golf R se 400 koňmi není už jen hudbou blízké budoucnosti. A tenhle jezdí tedy zatraceně rychle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva