Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Golf R 400 už si můžete koupit. Místo Volkswagenu ho staví Oettinger
16.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+video) Už standardní eRko poskytuje dynamiku blízkou supersportům. Se 400 koňmi ale zvládá stovku pod 4 s a upaluje až 280 km/h.
Německý hatchback patřil odjakživa mezi modely vyhledávané tuningovými firmami. Výjimkou není ani jeho poslední, sedmá generace, kterou si již dříve vzaly do parády úpravci jako JMS, ABT nebo Eibach. Stranou nemohlo zůstat ani ostřejší provedení GTI. Poslední evoluce motoru 2,0 TSI (EA 888) k úpravám přímo vybízí a nejlépe pak s pohonem všech kol, jehož devízou je efektivnější přenesení všech těch koní na silnici. Tento mix však GTI neposkytuje, proto je pro extrémní úpravy nejvhodnější až vrcholná verze R.
Do parády si jí teď bere německá tuningová společnost Oettinger a výsledkem není nic pomalejšího, než co nám automobilka slíbila až pro rok 2015. Pokud tedy chcete produkční verzi konceptu Golf R 400 už nyní, musíte se vydat k Oettingeru. Ten se totiž podívá pod kapotu, vyhodí původní turbodmychadlo, nahradí ho větším a zároveň přeprogramuje řídicí jednotku. Aby to bylo kompletní a znělé, přihodí i sportovnější výfukové potrubí. Díky tomu máte ze sériových 300 koní rázem 400 a jste na svém. Souběžně s tím vzroste také točivý moment a to o 120 Nm na rovných 500.
Podle údajů tunera se takto upravený Golf rozjede na stokilometrovou rychlost za dobu kratší než 4 sekundy a pokračuje v brutálním zátahu až ke 280 km/h. Vyprášit na sprintech pak můžete i auta, která budou stát klidně trojnásobek. Na videu se můžete podívat, jak taková bestie asi zrychluje a také, jak při tom zní. Velmi sympatické je, že tohle můžete dostat v balení s manuální převodovkou, jelikož budoucí sériové R 400 ji nakonec nabízet nemusí. Pokud je to na vás až příliš velká porce, Oettinger nabízí i slabší výkonnové varianty se 360 či 380 koňmi.
V každém případě máte ještě možnost objednání agresivnějšího bodykitu v čele s nástavci předního nárazníku a bočních prahů, dozadu můžete nechat nainstalovat výraznější střešní spoiler a nárazník s větším difuzorem. Pokud ale nechcete jít do úplných extrémů a udělat z něj takovou ozdobičku tuningových srazů, sáhnout lze jen po ještě relativně decentních designových kolech s průměrem devatenácti a dvaceti palců, údajně i po závodní brzdové soustavě či chromovaných koncovkách výfuku.
Ať už by se fandové rozhodli pro cokoliv, rozhodně si od tohoto úpravce mohou odvézt vůz, který absolutně rozcupuje všechny současné hvězdy kategorie hot-hatch, včetně dosud nejsilnějšího A 45 AMG od Mercedesu. Náskok čtyřiceti koní bude totiž podpořen ještě výrazně nižší hmotností a lépe sladěným podvozkem. Pokud máte o tohle brutální eRko zájem, Oettinger chystá jeho uvedení na trh po rakouském srazu Wörthersee GTI, kde ho bude vůbec poprvé vystavovat.
VW Golf R se 400 koňmi není už jen hudbou blízké budoucnosti. A tenhle jezdí tedy zatraceně rychle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 56 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 57 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch