Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Golf 500R s 518 koňmi dá stovku za 3,4 s, jede přes 300
15.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Má pět válců a každý z nich dává přes sto koní. To je realita výtvoru Oettingera. Ukázal se u Wörthersee a je k mání, ale za ohromné peníze.
Volkswagen Golf je rodinný hatchback a je v tom velmi dobrý. Prostor, výkon, relativně nízká spotřeba, pokud jedete slušně - to všechno je mu vlastní. Ale také se do něj montuje třísetkoňový přeplňovaný dvoulitr, což je na auto tohoto ražení pořádná porce. Funguje s ním výborně, německé tunerské firmě Oettinger to však přišlo zoufale málo a výsledek jejich snažení máme právě před sebou - Golf 500R.
Začněme od toho nejpodstatnějšího. Pokud jste nedočkavě otevřeli napřed fotogalerii, jistě vás překvapila pátá zapalovací cívka na motoru tohoto stroje. Pod kapotou totiž není přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec jako ve standardním Golfu R, na kterém je 500R založeno. Úpravce sem nastěhoval 2,5litrový pětiválec, který pod kapotou vozila minulá generace Audi TT RS. Ze 2,5 litru objemu totiž nejspíš bylo snazší vydolovat 518 koní.
Čtete správně, více než pět stovek. Tohle auto je dost pravděpodobně nejsilnější Golf 7 na světě, který si můžete normálně koupit. Motor pro tak velký výkon samozřejmě prošel změnami, je tu například nové turbodmychadlo, sání, výfuk, lepší chlazení nebo kované písty. Změn doznala samozřejmě také elektronika. 518 koní doplňuje 680 Nm točivého momentu a dohromady to stačí na stovku za 3,4 vteřiny a maximálku údajně přes 300 km/h.
Monstrózní výkon pod kapotou doplňuje také vnější vzhled, který by na čemkoliv slabším byl nepatřičný. Karoserie doznala rozšíření, spoilerů na všech myslitelných místech a oranžových detailů, které jsou na šedém zbytku auta dost výrazné. Nová jsou pochopitelně také kola, mají 20 palců v průměru, pocházejí od firmy ATS a obouvají pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx. Také interiér doznal změn, nejsme si ale jisti, zda poněkud zvláštní textura na obložení volantu a palubní desky není trochu nevkusná.
Oettinger svou kreaci představil na setkání koncernu VW s fanoušky ve Wörthersee, kde je k vidění mimo jiné i šílený busík VW T1 Race Taxi. Také tam představil cenu tohoto stroje, na kterou je však potřeba člověka slabší povahy trochu připravit a postavit vedle něj židli - Golf 500R přijde na 150 tisíc eur, tedy 4,04 milionu korun.
Za takové peníze byste pořídili čtyři „standardní” Golfy R a ještě by vám zbylo na několik let pojištění a benzínu. Nebo nové Porsche 911 Carrera GTS a k tomu obyčejnější Golf se slušnou výbavou. Je-li však člověk fanouškem Golfu do té míry, že čtyři miliony za nejsilnější nový Golf utratí, dost možná si bude moci vybrat i střízlivější bodykit, protože se bavíme o tuningu, kde nic není nemožné. Z Golfu 500R tak udělá dokonalý sleeper.
Bodykit Golfu 500R je dost křiklavý, ale síla pod kapotou tomu odpovídá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch