Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Golf 500R s 518 koňmi dá stovku za 3,4 s, jede přes 300
15.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Má pět válců a každý z nich dává přes sto koní. To je realita výtvoru Oettingera. Ukázal se u Wörthersee a je k mání, ale za ohromné peníze.
Volkswagen Golf je rodinný hatchback a je v tom velmi dobrý. Prostor, výkon, relativně nízká spotřeba, pokud jedete slušně - to všechno je mu vlastní. Ale také se do něj montuje třísetkoňový přeplňovaný dvoulitr, což je na auto tohoto ražení pořádná porce. Funguje s ním výborně, německé tunerské firmě Oettinger to však přišlo zoufale málo a výsledek jejich snažení máme právě před sebou - Golf 500R.
Začněme od toho nejpodstatnějšího. Pokud jste nedočkavě otevřeli napřed fotogalerii, jistě vás překvapila pátá zapalovací cívka na motoru tohoto stroje. Pod kapotou totiž není přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec jako ve standardním Golfu R, na kterém je 500R založeno. Úpravce sem nastěhoval 2,5litrový pětiválec, který pod kapotou vozila minulá generace Audi TT RS. Ze 2,5 litru objemu totiž nejspíš bylo snazší vydolovat 518 koní.
Čtete správně, více než pět stovek. Tohle auto je dost pravděpodobně nejsilnější Golf 7 na světě, který si můžete normálně koupit. Motor pro tak velký výkon samozřejmě prošel změnami, je tu například nové turbodmychadlo, sání, výfuk, lepší chlazení nebo kované písty. Změn doznala samozřejmě také elektronika. 518 koní doplňuje 680 Nm točivého momentu a dohromady to stačí na stovku za 3,4 vteřiny a maximálku údajně přes 300 km/h.
Monstrózní výkon pod kapotou doplňuje také vnější vzhled, který by na čemkoliv slabším byl nepatřičný. Karoserie doznala rozšíření, spoilerů na všech myslitelných místech a oranžových detailů, které jsou na šedém zbytku auta dost výrazné. Nová jsou pochopitelně také kola, mají 20 palců v průměru, pocházejí od firmy ATS a obouvají pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx. Také interiér doznal změn, nejsme si ale jisti, zda poněkud zvláštní textura na obložení volantu a palubní desky není trochu nevkusná.
Oettinger svou kreaci představil na setkání koncernu VW s fanoušky ve Wörthersee, kde je k vidění mimo jiné i šílený busík VW T1 Race Taxi. Také tam představil cenu tohoto stroje, na kterou je však potřeba člověka slabší povahy trochu připravit a postavit vedle něj židli - Golf 500R přijde na 150 tisíc eur, tedy 4,04 milionu korun.
Za takové peníze byste pořídili čtyři „standardní” Golfy R a ještě by vám zbylo na několik let pojištění a benzínu. Nebo nové Porsche 911 Carrera GTS a k tomu obyčejnější Golf se slušnou výbavou. Je-li však člověk fanouškem Golfu do té míry, že čtyři miliony za nejsilnější nový Golf utratí, dost možná si bude moci vybrat i střízlivější bodykit, protože se bavíme o tuningu, kde nic není nemožné. Z Golfu 500R tak udělá dokonalý sleeper.
Bodykit Golfu 500R je dost křiklavý, ale síla pod kapotou tomu odpovídá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 50 minutami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 7 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 8 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 10 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva