Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Amarok Passion Desert je drsný rančer od MTM s V8 TDI, stovku dá za 6 s
29.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pick-up od VW si vzala do parády známá tuningová firma. Výsledek? Terénní dravec se 416 koňmi a 930 NM, co si poradí i s rychlejšími auty.
S Amarokem jsme se naposledy setkali včera, kdy jsme se opět vrátili ke kauze Dieselgate. Zatímco jeho výrobce ve snaze snížit emise přehraje software a modlí se, aby nedošlo ke snížení výkonu či navýšení spotřeby, tuningové firmy mají v tomto směru volnější ruce. Výkon mohou naopak navyšovat a z mnohdy relativně nenápadných aut dělat krále automobilové džungle. Ne, že by jím bylo tohle dílo německé firmy Motoren Technik Mayer, ale jistě je to kousek hodný pozornosti, už jen protože má pod kapotou docela jiný motor. Navíc posílený.
Osmiválec 4,2 TDI známý například z Audi A8 či Touaregu už je dnes sám o sobě kvůli emisním regulacím motorem ze záhrobí. O to zajímavější je pozorovat, co udělá s vozem, který se standardně prodává s nanejvýš sotva poloviční jednotkou. V základu měl u zmíněného SUV 340 koní a 800 Nm, jenomže v jistě více než dvoutunovém pick-upu ho tuner naladil na slibnějších 416 koní a do vínku dostal maximální točivý moment 930 Nm, který je pod plným plynem k dispozici mezi dvěma a třemi tisícovkami otáček.
Poprvé jsme jej mohli spatřit už dříve, tehdy však oděn spoře do černého hávu mohl k bitce na semaforech provokovat leda nápisy V8 Passion na boku a 22palcovými koly. To novinka má už díky matnému oranžovému laku podstatně vyzývavější kabát. A stejně tak si s ním zřejmě spíše troufnete sjet pryč ze silnice. V tomto případě dvacetipalcová kola BBS totiž obouvají už od pohledu podstatně off-roadovější obutí Cooper s parametry 305/50 a díky přednímu rámu, na něž navazuje odolný železný plát podvozkového zakrytí, se není třeba obávat ani leckterých terénních záludností. Ostatně čtyřkolka s osmistupňovým automatem Tiptronic poháněná takovým výkonem už v Touaregu při dobrodružnější vložce nenechala nikoho jen tak na holičkách.
Bonusem je zrychlení na stovku za rovných šest sekund a pokud necháte gumy na nezpevněné povrchy doma, můžete se s Amarokem od MTM rozjet až na 240 km/h. Pak bude samozřejmě dávat smysl i brzdová soustava s masivními kotouči většího diametru než Vám nabídnou v nejbližší pizzerii - průměr předních kotoučů je 405 milimetrů, u zadních pak naměříte stále zajímavých 356 mm. K tomu je třeba připočítat také prošívanou alcantarou zcela přečalouněný interiér s karbonovými dekory, který si půjčil klimatizační výdechy od nejnovějšího Audi TT.
Tohle dílo na nadcházejícím autosalonu v Ženevě rozhodně nepůjde přehlédnout. Snad už jen z důvodu, že u něho bude stát informační stojánek nesoucí pořizovací cenu. Takto vybavený kus si totiž německý úpravce koncernových značek cení na nemalých 200 tisíc euro, což dělá v přepočtu více než 5,4 milionu korun. To je ekvivalent krále SUV na Severní smyčce Nürburgringu - Porsche Cayenne Turbo S s 570 koňmi a stovkou za 4,1 sekundy - dozdobeného příplatkovou výbavou v ceně Octavie RS Combi...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.











VW Amarok odjel po transplantaci z dílny MTM s motorem V8 4,2 TDI. Svou kůži ale rnedává ozhodně lacino
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 32 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 3 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB