Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Amarok Passion Desert je drsný rančer od MTM s V8 TDI, stovku dá za 6 s
29.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pick-up od VW si vzala do parády známá tuningová firma. Výsledek? Terénní dravec se 416 koňmi a 930 NM, co si poradí i s rychlejšími auty.
S Amarokem jsme se naposledy setkali včera, kdy jsme se opět vrátili ke kauze Dieselgate. Zatímco jeho výrobce ve snaze snížit emise přehraje software a modlí se, aby nedošlo ke snížení výkonu či navýšení spotřeby, tuningové firmy mají v tomto směru volnější ruce. Výkon mohou naopak navyšovat a z mnohdy relativně nenápadných aut dělat krále automobilové džungle. Ne, že by jím bylo tohle dílo německé firmy Motoren Technik Mayer, ale jistě je to kousek hodný pozornosti, už jen protože má pod kapotou docela jiný motor. Navíc posílený.
Osmiválec 4,2 TDI známý například z Audi A8 či Touaregu už je dnes sám o sobě kvůli emisním regulacím motorem ze záhrobí. O to zajímavější je pozorovat, co udělá s vozem, který se standardně prodává s nanejvýš sotva poloviční jednotkou. V základu měl u zmíněného SUV 340 koní a 800 Nm, jenomže v jistě více než dvoutunovém pick-upu ho tuner naladil na slibnějších 416 koní a do vínku dostal maximální točivý moment 930 Nm, který je pod plným plynem k dispozici mezi dvěma a třemi tisícovkami otáček.
Poprvé jsme jej mohli spatřit už dříve, tehdy však oděn spoře do černého hávu mohl k bitce na semaforech provokovat leda nápisy V8 Passion na boku a 22palcovými koly. To novinka má už díky matnému oranžovému laku podstatně vyzývavější kabát. A stejně tak si s ním zřejmě spíše troufnete sjet pryč ze silnice. V tomto případě dvacetipalcová kola BBS totiž obouvají už od pohledu podstatně off-roadovější obutí Cooper s parametry 305/50 a díky přednímu rámu, na něž navazuje odolný železný plát podvozkového zakrytí, se není třeba obávat ani leckterých terénních záludností. Ostatně čtyřkolka s osmistupňovým automatem Tiptronic poháněná takovým výkonem už v Touaregu při dobrodružnější vložce nenechala nikoho jen tak na holičkách.
Bonusem je zrychlení na stovku za rovných šest sekund a pokud necháte gumy na nezpevněné povrchy doma, můžete se s Amarokem od MTM rozjet až na 240 km/h. Pak bude samozřejmě dávat smysl i brzdová soustava s masivními kotouči většího diametru než Vám nabídnou v nejbližší pizzerii - průměr předních kotoučů je 405 milimetrů, u zadních pak naměříte stále zajímavých 356 mm. K tomu je třeba připočítat také prošívanou alcantarou zcela přečalouněný interiér s karbonovými dekory, který si půjčil klimatizační výdechy od nejnovějšího Audi TT.
Tohle dílo na nadcházejícím autosalonu v Ženevě rozhodně nepůjde přehlédnout. Snad už jen z důvodu, že u něho bude stát informační stojánek nesoucí pořizovací cenu. Takto vybavený kus si totiž německý úpravce koncernových značek cení na nemalých 200 tisíc euro, což dělá v přepočtu více než 5,4 milionu korun. To je ekvivalent krále SUV na Severní smyčce Nürburgringu - Porsche Cayenne Turbo S s 570 koňmi a stovkou za 4,1 sekundy - dozdobeného příplatkovou výbavou v ceně Octavie RS Combi...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
VW Amarok odjel po transplantaci z dílny MTM s motorem V8 4,2 TDI. Svou kůži ale rnedává ozhodně lacino
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 9 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva