Volvo C30 Polestar jde do série, z původního konceptu ale mnoho nezůstalo

Je třeba vytahovat kvůli absenci hatchbacku s výkonem 250 koní a 17palcovými litými koly kapesník? Kupodivu právě naopak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Volvo C30 Polestar jde do série, z původního konceptu ale mnoho nezůstalo

13.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volvo C30 Polestar jde do série, z původního konceptu ale mnoho nezůstalo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je třeba vytahovat kvůli absenci hatchbacku s výkonem 250 koní a 17palcovými litými koly kapesník? Kupodivu právě naopak.

Před více než rokem švédská automobilka představila koncept C30 Polestar, který chtěl každý vidět na silnici. Pod blýskavou modrou kapotu kompaktního hatchbacku se totiž nacházel pětiválec o objemu 2,5 l, který byl naladěn na výkon 405 koní. Motor však byl pouze jednou částí skládanky. Ty další zahrnovaly systém pohonu všech kol Haldex, brzdy Brembo a pružiny a tlumiče značky Öhlins.

Přesně tyto komponenty se ale nakonec do sériové výroby nedostanou. Místo toho Volvo při výrobě limitované edice modelu C30 Polestar zvolilo postup, díky kterému nás nemusí trápit, že všech 250 exemplářů skončí ve Spojených státech. Oproti konceptu jde totiž jen o chiptuning doprovázený specifickou sadou optických doplňků.

Za nálepkou Polestar se tak skrývá Volvo C30 s pohonem předních kol ve výbavě R-Design, jehož 2,5litrovému motoru T5 byl zvýšen výkon ze standardních 230 koní na 250 koní. Točivý moment povyskočil na 371 Nm, spotřeba by ovšem měla zůstat na 8,7 l/100 km v případě manuálu. Archaická pětistupňová automatická převodovka Geatronic pak tuto hodnotu zvedá na 9 litrů na sto kilometrů.

Pokud ovšem hodláte s Volvem C30 Polestar vyrazit na okresky, měli byste na automat zapomenout. Ani pádla pod volantem nejsou na programu dne. Místo toho třídveřový hatchback dostane znaky Polestaru vpředu i vzadu, 17palcová kola Styx v matně černém provedení, lakovaný sportovní bodykit, bi-xenony, LED diody pro denní svícení, bezklíčové otvírání nebo prosklenou střechu.

Standardem zůstane také elektricky ovládané sedadlo řidiče, volit bude možné ze dvou kožených paketů. Jednoho zcela černého, druhého dekorovaného světlým žíháním. Cena pro americký trh byla stanovena na 32 445 USD (v přepočtu 625 000 Kč), což za mořem znamená nárůst 3 700 USD (71 000 Kč) oproti standardní verzi C30 R-Design.

V České republice ovšem Volvo nabízí možnost navýšení výkonu benzinového motoru T6 nebo turbodieselu D5 již za 25 990 Kč. Počítat přitom můžete s nárůstem výkonu na 329 koní (či 230 u dieselového modelu), stejně jako s logem firmy Polestar. Její technici mají totiž modifikaci na svědomí.

Pravda, obejít se sice budete muset bez sportovního podvozku, který limitovaná série Polestar dostala ve standardu. Za příplatek 11 500 Kč však máte přitvrzené pružiny a tlumiče a trochu ostřeji naladěné řízení zpátky. A stále jste přitom oproti americkému trhu v plusu.

Jedinou stinnou stránkou je, že prozatím můžete takto poladit pouze modely S60, V60, XC60, V70, XC70, XC90 a S80. Nepochybujeme však o tom, že C30 velmi brzy přibude v nabídce. Stejně jako V40, jejíž provedení R-Design se oficiálně představí za pár dní v Paříži.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Volvo C30 Polestar jde do série, z původního konceptu ale mnoho nezůstalo - 1 - Volvo C30 Polestar 01Volvo C30 Polestar jde do série, z původního konceptu ale mnoho nezůstalo - 2 - Volvo C30 Polestar 02
Limitovaná série Volva C30 Polestar jde do prodeje pouze ve Spojených státech. V České republice je ovšem možné objednat sadu na zvýšení výkonu, za níž rovněž stojí technici Polestar. Jen se aktuálně nabízí na modely s motorem T6 a D5

Zdroje: Motor Authority, Carscoop

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.