Trabant RS: bakeliťák dostal 220 koní, vzhled jako nový model

(+ video) Východoněmecké BMV má přeplňovaný dvoulitr Fiatu Coupe, brzdy Brembo a sedadla Recaro. Vyrobí vám jej ale jen na zakázku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Trabant RS: bakeliťák dostal 220 koní, vzhled jako nový model

26.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Trabant RS: bakeliťák dostal 220 koní, vzhled jako nový model

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Východoněmecké BMV má přeplňovaný dvoulitr Fiatu Coupe, brzdy Brembo a sedadla Recaro. Vyrobí vám jej ale jen na zakázku.

Bývalý sovětský blok má jen několik málo automobilových legend. Vzpomenout můžeme především na Ladu Nivu, velkou reputaci však získal také Trabant neboli východoněmecké BMV (Bakelitové Motorové Vozidlo). To proslulo hlavně svou odolností vůči korozi či schopností odvézt až tisícikilový náklad, nikoliv však svou dynamikou. Tomu bychom se ale neměli divit, neboť o pohon se staral dvouválcový motor o objemu 0,6 litru a výkonu 26 koní.

Bulharská tuningová společnost KoKonja však nyní, dvaadvacet let po ukončení výroby, přišla s upravenou verzí RS. Ta již v motorovém prostoru hostí přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z Fiatu Coupe, který produkuje 220 koní. Jízdní dynamika se tak bezesporu změnila (částečně je patrná z přiloženého videa), i když přidáním nové pohonné jednotky a dalšího příslušenství lehce narostla původní hmotnost 600 kg.

Přesná data bohužel úpravce neposkytuje ani v jednom ohledu, vzpomenout tak můžeme maximálně na původní parametry. Ty totiž vozu dovolovaly zrychlení z klidu na stovku za dlouhých 21 sekund, zatímco nejvyšší rychlost činila 130 km/h. Pohled na nový tachometr však naznačuje, že upravená verze by to klidně mohla vytáhnout na dvojnásobek a na stovce je v řádu sekund.

O bezpečné zastavení se stará brzdový systém Brembo, jistotu v zatáčkách pak poskytuje kompletně přepracované zavěšení. Mimo to byl pozměněn také interiér, kde laciné plasty nahradila nová palubka a černé kožené čalounění s modrými kontrastními švy. Oporu řidiči v zatáčkách pak poskytují sedadla Recaro.

Zajímavý je pak nakonec i vzhled, který je obecně věrný originálu, snad ve všech detailech se ale změnil. Vůz tak nakonec vypadá více jako novinka v retro-střihu než upravené staré auto. Jestli se vám ale zamlouvá, musíte posoudit sami.

Cena této kreace není známa, v případě vašeho zájmu vám ale firma KoKonja něco podobného jisté vyrobí i podruhé. Ostatně, jízda v takto upraveném Trabantu dozajista musí brát dech, je tak trochu škoda, že ta na prezentačním videu příliš k vidění není...


Trabant RS: bakeliťák dostal 220 koní, vzhled jako nový model - 1 - Trabant RS KoKanja 02Trabant RS: bakeliťák dostal 220 koní, vzhled jako nový model - 2 - Trabant RS KoKanja 03Trabant RS: bakeliťák dostal 220 koní, vzhled jako nový model - 3 - Trabant RS KoKanja 04Trabant RS: bakeliťák dostal 220 koní, vzhled jako nový model - 4 - Trabant RS KoKanja 05Trabant RS: bakeliťák dostal 220 koní, vzhled jako nový model - 5 - Trabant RS KoKanja 06Trabant RS: bakeliťák dostal 220 koní, vzhled jako nový model - 6 - Trabant RS KoKanja 07
Trabant RS upravený firmou KoKonja se pyšní výkonem 220 koní

Zdroj: Autoblog.nl

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.