Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Trabant RS: bakeliťák dostal 220 koní, vzhled jako nový model
26.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Východoněmecké BMV má přeplňovaný dvoulitr Fiatu Coupe, brzdy Brembo a sedadla Recaro. Vyrobí vám jej ale jen na zakázku.
Bývalý sovětský blok má jen několik málo automobilových legend. Vzpomenout můžeme především na Ladu Nivu, velkou reputaci však získal také Trabant neboli východoněmecké BMV (Bakelitové Motorové Vozidlo). To proslulo hlavně svou odolností vůči korozi či schopností odvézt až tisícikilový náklad, nikoliv však svou dynamikou. Tomu bychom se ale neměli divit, neboť o pohon se staral dvouválcový motor o objemu 0,6 litru a výkonu 26 koní.
Bulharská tuningová společnost KoKonja však nyní, dvaadvacet let po ukončení výroby, přišla s upravenou verzí RS. Ta již v motorovém prostoru hostí přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z Fiatu Coupe, který produkuje 220 koní. Jízdní dynamika se tak bezesporu změnila (částečně je patrná z přiloženého videa), i když přidáním nové pohonné jednotky a dalšího příslušenství lehce narostla původní hmotnost 600 kg.
Přesná data bohužel úpravce neposkytuje ani v jednom ohledu, vzpomenout tak můžeme maximálně na původní parametry. Ty totiž vozu dovolovaly zrychlení z klidu na stovku za dlouhých 21 sekund, zatímco nejvyšší rychlost činila 130 km/h. Pohled na nový tachometr však naznačuje, že upravená verze by to klidně mohla vytáhnout na dvojnásobek a na stovce je v řádu sekund.
O bezpečné zastavení se stará brzdový systém Brembo, jistotu v zatáčkách pak poskytuje kompletně přepracované zavěšení. Mimo to byl pozměněn také interiér, kde laciné plasty nahradila nová palubka a černé kožené čalounění s modrými kontrastními švy. Oporu řidiči v zatáčkách pak poskytují sedadla Recaro.
Zajímavý je pak nakonec i vzhled, který je obecně věrný originálu, snad ve všech detailech se ale změnil. Vůz tak nakonec vypadá více jako novinka v retro-střihu než upravené staré auto. Jestli se vám ale zamlouvá, musíte posoudit sami.
Cena této kreace není známa, v případě vašeho zájmu vám ale firma KoKonja něco podobného jisté vyrobí i podruhé. Ostatně, jízda v takto upraveném Trabantu dozajista musí brát dech, je tak trochu škoda, že ta na prezentačním videu příliš k vidění není...






Trabant RS upravený firmou KoKonja se pyšní výkonem 220 koní
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins