Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Trabant RS: bakeliťák dostal 220 koní, vzhled jako nový model
26.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Východoněmecké BMV má přeplňovaný dvoulitr Fiatu Coupe, brzdy Brembo a sedadla Recaro. Vyrobí vám jej ale jen na zakázku.
Bývalý sovětský blok má jen několik málo automobilových legend. Vzpomenout můžeme především na Ladu Nivu, velkou reputaci však získal také Trabant neboli východoněmecké BMV (Bakelitové Motorové Vozidlo). To proslulo hlavně svou odolností vůči korozi či schopností odvézt až tisícikilový náklad, nikoliv však svou dynamikou. Tomu bychom se ale neměli divit, neboť o pohon se staral dvouválcový motor o objemu 0,6 litru a výkonu 26 koní.
Bulharská tuningová společnost KoKonja však nyní, dvaadvacet let po ukončení výroby, přišla s upravenou verzí RS. Ta již v motorovém prostoru hostí přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z Fiatu Coupe, který produkuje 220 koní. Jízdní dynamika se tak bezesporu změnila (částečně je patrná z přiloženého videa), i když přidáním nové pohonné jednotky a dalšího příslušenství lehce narostla původní hmotnost 600 kg.
Přesná data bohužel úpravce neposkytuje ani v jednom ohledu, vzpomenout tak můžeme maximálně na původní parametry. Ty totiž vozu dovolovaly zrychlení z klidu na stovku za dlouhých 21 sekund, zatímco nejvyšší rychlost činila 130 km/h. Pohled na nový tachometr však naznačuje, že upravená verze by to klidně mohla vytáhnout na dvojnásobek a na stovce je v řádu sekund.
O bezpečné zastavení se stará brzdový systém Brembo, jistotu v zatáčkách pak poskytuje kompletně přepracované zavěšení. Mimo to byl pozměněn také interiér, kde laciné plasty nahradila nová palubka a černé kožené čalounění s modrými kontrastními švy. Oporu řidiči v zatáčkách pak poskytují sedadla Recaro.
Zajímavý je pak nakonec i vzhled, který je obecně věrný originálu, snad ve všech detailech se ale změnil. Vůz tak nakonec vypadá více jako novinka v retro-střihu než upravené staré auto. Jestli se vám ale zamlouvá, musíte posoudit sami.
Cena této kreace není známa, v případě vašeho zájmu vám ale firma KoKonja něco podobného jisté vyrobí i podruhé. Ostatně, jízda v takto upraveném Trabantu dozajista musí brát dech, je tak trochu škoda, že ta na prezentačním videu příliš k vidění není...
Trabant RS upravený firmou KoKonja se pyšní výkonem 220 koní
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před 3 hodinami - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva