Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Toyota GT 86 TRD Griffon: třetí tokijské GéTéčko je oním přemožitelem Ferrari
12.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Kvůli porážce Italů shodila GT 86 plných 227 kg a dostala i závodní pneumatiky. Standardní výkon 200 koní se ovšem nezměnil.
Krátce před zahájením autosalonu v Tokiu jsme avizovali hned 10 konceptů založených na Toyotě GT 86. Dva z nich jsme vám již představili, přičemž Gazoo Racing se svou kreací připomíná někdejší sportovní kupé Supra, zatímco Toyota Original Accessories zkusila zreinkarnovat model GT 2000. Třetí do party, koncept Griffon, žádné podobné ambice nemá. Jeho podstatou jsou hlavně úspěchy na závodních okruzích, což bylo známé již před motor show. Na okruhu Tsukuba totiž japonské kupé dokázalo o půl sekundy pokořit čas Ferrari 458 Italia.
Působivé přitom je, že Toyota GT 86 šla do boje s naprosto standardním výkonem. Tedy se silou 200 koní a točivým momentem 205 Nm. Jinak ovšem na sériovém modelu nezůstal kámen na kameni. Vyměněny za karbonové kousky byly nárazníky, kapota, dveře, víko zavazadelníku a pevné zadní křídlo. Mimo to byla běžná okenní skla vyměněna za polykarbonát, výsledná hmotnost tak poklesla o 227 kg na pouhých 1 034 kg.
S kompletně novým bodykitem se změnily rovněž dimenze japonského kupé. Tedy s výjimkou rozvoru 2 570 mm, který zůstává stejný. Jinak však nárůstu doznala délka (o 94 mm na 4 334 mm), šířka (o 5 mm na 1 800 mm) i výška (-50 mm na 1 235 mm). Výrazné změny se ale dotkly i mechaniky, závodní je tak prakticky každý díl od podvozku KW přes mechanický samosvor a zavěšení až po spojku.
Modifikován byl rovněž interiér, kde se objevují skořepiny s vícebodovými pásy Takata, volant Momo nebo celá řada doplňkových budíků informujících o teplotě a tlaku oleje či vody. A aby toho nebylo málo, byla 18palcová kovaná kola obuta do hladkých slicků Advan o rozměru 250/640 R18, což rychlosti vozu spolu s jeho hmotností pomohlo zřejmě nejvíce.
Deklasování Ferrari se tak vlastně ani nedivíme. Jestli TRD dovolí podobné pocity prožít i zákazníkům „z ulice”, zatím nevíme, případnému velkému zájmu publika v Tokiu by ale Toyota zřejmě nebyla s to odolat.
Po stránce vizuální se japonské kupé neproměnilo tak výrazně jako předchozí tuningové kreace. Je však výrazně lehčí a na okruhu dokáže sfouknout jako svíčku i Ferrari 458 Italia
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus