Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Toyota GT 86 TRD Griffon: třetí tokijské GéTéčko je oním přemožitelem Ferrari
12.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Kvůli porážce Italů shodila GT 86 plných 227 kg a dostala i závodní pneumatiky. Standardní výkon 200 koní se ovšem nezměnil.
Krátce před zahájením autosalonu v Tokiu jsme avizovali hned 10 konceptů založených na Toyotě GT 86. Dva z nich jsme vám již představili, přičemž Gazoo Racing se svou kreací připomíná někdejší sportovní kupé Supra, zatímco Toyota Original Accessories zkusila zreinkarnovat model GT 2000. Třetí do party, koncept Griffon, žádné podobné ambice nemá. Jeho podstatou jsou hlavně úspěchy na závodních okruzích, což bylo známé již před motor show. Na okruhu Tsukuba totiž japonské kupé dokázalo o půl sekundy pokořit čas Ferrari 458 Italia.
Působivé přitom je, že Toyota GT 86 šla do boje s naprosto standardním výkonem. Tedy se silou 200 koní a točivým momentem 205 Nm. Jinak ovšem na sériovém modelu nezůstal kámen na kameni. Vyměněny za karbonové kousky byly nárazníky, kapota, dveře, víko zavazadelníku a pevné zadní křídlo. Mimo to byla běžná okenní skla vyměněna za polykarbonát, výsledná hmotnost tak poklesla o 227 kg na pouhých 1 034 kg.
S kompletně novým bodykitem se změnily rovněž dimenze japonského kupé. Tedy s výjimkou rozvoru 2 570 mm, který zůstává stejný. Jinak však nárůstu doznala délka (o 94 mm na 4 334 mm), šířka (o 5 mm na 1 800 mm) i výška (-50 mm na 1 235 mm). Výrazné změny se ale dotkly i mechaniky, závodní je tak prakticky každý díl od podvozku KW přes mechanický samosvor a zavěšení až po spojku.
Modifikován byl rovněž interiér, kde se objevují skořepiny s vícebodovými pásy Takata, volant Momo nebo celá řada doplňkových budíků informujících o teplotě a tlaku oleje či vody. A aby toho nebylo málo, byla 18palcová kovaná kola obuta do hladkých slicků Advan o rozměru 250/640 R18, což rychlosti vozu spolu s jeho hmotností pomohlo zřejmě nejvíce.
Deklasování Ferrari se tak vlastně ani nedivíme. Jestli TRD dovolí podobné pocity prožít i zákazníkům „z ulice”, zatím nevíme, případnému velkému zájmu publika v Tokiu by ale Toyota zřejmě nebyla s to odolat.




Po stránce vizuální se japonské kupé neproměnilo tak výrazně jako předchozí tuningové kreace. Je však výrazně lehčí a na okruhu dokáže sfouknout jako svíčku i Ferrari 458 Italia
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 4 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 6 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 7 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 9 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva