Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Toyota GT 86 Rocket Bunny: s turbem ve stylu Rychle a zběsile
16.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Na první pohled vypadá tato kreace opravdu extrémně, motor však na své turbo teprve čeká. Modifikací je př už teď víc než dost.
Některé věci občas postrádají logiku. Zvláště, když se podíváme na výrazně modifikovaný Scion FR-S, u nás známý spíše jako Toyota GT 86 nebo Subaru BRZ. Nikoliv kvůli tomu, že bychom se na dodatečné plasty či 18palcová litá kola lakovaná odlišně na straně řidiče i spolujezdce dívali z patra. Spíše kvůli pozadí celého projektu. O vznik tuningové novinky se postarala firma Rocket Bunny sídlící v Japonsku. Její majitel, Ken Miura, ovšem vůz importoval ze Spojených států, což je opravdovým paradoxem. FR-S se totiž stejně jako GT 86 nebo BRZ vyrábí v továrně Subaru v Japonsku. Vůz tak musel dvakrát do lodního kontejneru.
Ještě podivnější přitom je, že Miura měl přímo v Japonsku k dispozici Toyotu GT 86 ve verzi RC, která je přímo určena tuningovým firmám. Vybavena je proto černými nárazníky a ocelovými koly, což jsou prvky, které každá ladičská společnost vymění jako první. To ostatně Miura udělal rovněž. Mimo to pak svou kreaci osadil ještě monstrózním zadním křídlem, výrazně tvarovanými bočními prahy nebo závodním volantem bez airbagu.
Důvodem je budoucí kariéra vozu, Miura by totiž s vozem v brzké době velmi rád nastoupil do drifterské soutěže. Díky tomu ostatně sebou vozí sadu 15palcových kol BBS, jejichž pneumatiky vyjdou majitele tuningové firmy levněji než obutí na osmnáctky Enkei. Ty jsou zde pouze pro show, čímž se vysvětluje i důvod, proč jsou na straně řidiče osazeny ráfky v leštěném provedení, zatímco u spolujezdce byly lakovány na černo.
Ještě před samotnými závody přitom Miura hodlá prozatím standardní dvoulitrový motor o výkonu 200 turbodmychadlem GReddy, s nímž bude mnohem snadnější vůz přimět k powerslidům a hlavně jej v nich udržet. Jedinými mechanickými úpravami celého vozu je totiž snížený podvozek značky KW a sportovní výfuk.
Jak upravená soustava zní, to vám již prozradí přiložené video. Porovnat jej následně můžete se zvukem standardní Toyoty GT 86, jejíž zrychlení z 0 na 250 km/h jsme natočili a jejíž test z českých silnic pro vás chystáme. Pro nedočkavce pak máme stále k dispozici první dojmy z prezentace dvoudveřového kupé ve Španělsku.


























Rocket Bunny Scion FR-S je po stránce exteriéru výrazně modifikován. Motorový prostor ale na úpravy teprve čeká
Zdroj: Speed Hunters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 9 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 11 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
dnesK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnes
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 21:24 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins