Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Toyota GRMN Vitz a Aqua G Sports: Yaris a Prius C na homeopatických steroidech
12.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) Největší japonský koncern pokračuje v představování desítky sportovní konceptů pro tokijský autosalon. Tohle je další dvojice.
Lednový tokijský autosalon, který je jakousi japonskou obdobou losangeleské výstavy specializovaného příslušenství SEMA, je letos zatím doménou přehlídky sportovních konceptů Toyoty. Postaraly se o ně tovární divize Toyota Racing Development, Toyota Original Accessory a blízký partner Gazoo Racing, jenž stojí také za dvojicí dalších vozů.
První z nich - GRMN Vitz Turbo - byl postaven na základech australské specifikace Toyoty Yaris, přičemž se pod jeho přední kapotu nastěhovala čtyřválcová patnáctistovka 1NZ-FE, doplněná turbodmychadlem. Pětistupňové manuální převodovce tato jednotka dodává 150 koní a celkem 205 newtonmetrů, které jsou dále posílány na přední nápravu.
Třídveřový Yaris s modifikovanými světly a nárazníky stojí na sedmnáctipalcových kolech a pneumatikách o rozměru 215/45 R17 a případný majitel by dost možná ocenil také přepracované odpružení a nové brzdy. Videosnímek ani fotografie nám interiér neukazují, tisková zpráva však informuje o nových sedadlech, volantu či přidané opěrce na levou nohu.
Druhý stroj je v našich končinách poněkud větší exotika, protože byl primárně postaven pro severoamerický a japonský trh. Na prvním z nich je kompaktní hybridní hatchback v prodeji pod jménem Prius C, na domácím mu pro změnu říkají Aqua. Čtyřmetrový automobil se podrobil v zásadě podobným úpravám jako jeho menší sourozenec. Dostal nové nárazníky, jinou masku chladiče a navíc také LED.
Jeho benzín-elektrická pohonná jednotka se oproti sériovému provedení nezměnila. Opět jde o kombinaci zážehové patnáctistovky 1NZ-FXE o výkonu 73 koní a elektromotoru se 61 koňmi. Celkový výkon soustavy činí podle výrobce 99 koní, které na nové přední sedmnáctky a gumy o rozměru 195/45 R17 přenáší bezestupňová převodovka CVT. Ani zde se do kabiny nepodíváme, Aqua G Sports však podle tvrzení oficiálního zdroje rovněž dostala lepší sedačky, novými materiály vyšperkovaný interiér nebo hliníkové pedály.
Aqua G Sport se tváří poněkud sportovněji, výkonnější motor se však dostal do Yarisu alias Vitzu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 10 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva