Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s
17.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské kupé může dostat téměř o polovinu výkonu navíc, tužší podvozek, větší brzdy a lehčí kola i výfuk. A to zhruba na nějakých 200 tisíc Kč.
Dvojčata Toyota GT 86 a Subaru BRZ si i u nás vybudovala velmi dobrou pověst. To ovšem neznamená, že by byly dokonalé. Výkon pod kapotou jim sice vysloveně nechybí, ale jejich koncepce si prostě říká o více. Jejich podvozek je pak sice zábavný, ale pár modifikací by jej mohlo učinit ještě rychlejší. Proto prakticky každý fanoušek čeká na slibovanou vrcholnou verzi, která by dané nesnáze vyřešila oficiální cestou. K tomu však nedošlo ani před nedávnem, kdy se na světlo světa dostalo BRZ tS.
Je to tedy nakonec britská tuningová společnost Litchfield, která všem žadatelům o vyšší výkon podává pomocnou ruku. A to díky sadě Spec-S, která pod kapotu přidává kompresor Rotrex, mezichladič, nové sání a překalibrovanou řídicí jednotku. Tento kit vychází na 3 495 GBP (cca 105 tisíc korun), což není úplně málo, ale na dané modifikace ani vysloveně moc. Dvoulitrovému motoru však přihazuje 84 koní a 81 Nm točivého momentu.
Se silou 284 koní a 286 Nm tak pro BRZ Spec-S není problémem dosáhnout stovky (respektive 96 km/h) za pouhých 4,9 sekundy, což je oproti standardu opravdu působivé zlepśení. Průměrná spotřeba by přitom měla narůst jen lehce nad 10 litrů na 100 kilometrů, přičemž podle Litchfieldu daný výsledek reflektuje adekvátní využití, žádné laboratorní měření.
Tím však Britové ve svých úpravách zdaleka nekončí. K mání jsou totiž i zrevidované pružiny, tužší stabilizátory, větší brzdy a litá kola TSW. Tedy přesně ty komponenty, které vám i při navýšeném výkonu umožní udržet Subaru při zemi. V rámci cen přitom počítejte s částkou 204,35 GBP (6 130 Kč) bez daně za pružiny, stavitelné stabilizátory pak bez DPH stojí 329 GBP (9 870 Kč).
O cenách za brzdy a litá kola se již Litchfield nezmiňuje, zájemcům o působivější zvuk však nabízí hned čtyři druhy výfukového systému. Ty se pohybují od 537,38 GBP (16 130 Kč) do 878,74 GBP (26 400 Kč) bez daně, přičemž oproti sériovému provedení disponují hmotnostní nižší až o 33 procent. Přihodit přitom mohou 11,9 koně a 16 Nm.
Pokud tedy patříte mezi šťastné majitele japonského kupé, a přitom toužíte po vyšším výkonu, nemáte prakticky jinou možnost než Litchfield navštívit. Budete však muset vyrazit do britského Gloucestershire, v kontinentální Evropě totiž firma pobočku nemá. Na účtu byste přitom měli mít o trochu více peněz, než na kolik vychází dané komponenty, v jejich ceně totiž není zahrnuta montáž.
Britský Litchfield může japonskému kupé dodat vyšší výkon i o trochu působivější vzhled
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva