Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s
17.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské kupé může dostat téměř o polovinu výkonu navíc, tužší podvozek, větší brzdy a lehčí kola i výfuk. A to zhruba na nějakých 200 tisíc Kč.
Dvojčata Toyota GT 86 a Subaru BRZ si i u nás vybudovala velmi dobrou pověst. To ovšem neznamená, že by byly dokonalé. Výkon pod kapotou jim sice vysloveně nechybí, ale jejich koncepce si prostě říká o více. Jejich podvozek je pak sice zábavný, ale pár modifikací by jej mohlo učinit ještě rychlejší. Proto prakticky každý fanoušek čeká na slibovanou vrcholnou verzi, která by dané nesnáze vyřešila oficiální cestou. K tomu však nedošlo ani před nedávnem, kdy se na světlo světa dostalo BRZ tS.
Je to tedy nakonec britská tuningová společnost Litchfield, která všem žadatelům o vyšší výkon podává pomocnou ruku. A to díky sadě Spec-S, která pod kapotu přidává kompresor Rotrex, mezichladič, nové sání a překalibrovanou řídicí jednotku. Tento kit vychází na 3 495 GBP (cca 105 tisíc korun), což není úplně málo, ale na dané modifikace ani vysloveně moc. Dvoulitrovému motoru však přihazuje 84 koní a 81 Nm točivého momentu.
Se silou 284 koní a 286 Nm tak pro BRZ Spec-S není problémem dosáhnout stovky (respektive 96 km/h) za pouhých 4,9 sekundy, což je oproti standardu opravdu působivé zlepśení. Průměrná spotřeba by přitom měla narůst jen lehce nad 10 litrů na 100 kilometrů, přičemž podle Litchfieldu daný výsledek reflektuje adekvátní využití, žádné laboratorní měření.
Tím však Britové ve svých úpravách zdaleka nekončí. K mání jsou totiž i zrevidované pružiny, tužší stabilizátory, větší brzdy a litá kola TSW. Tedy přesně ty komponenty, které vám i při navýšeném výkonu umožní udržet Subaru při zemi. V rámci cen přitom počítejte s částkou 204,35 GBP (6 130 Kč) bez daně za pružiny, stavitelné stabilizátory pak bez DPH stojí 329 GBP (9 870 Kč).
O cenách za brzdy a litá kola se již Litchfield nezmiňuje, zájemcům o působivější zvuk však nabízí hned čtyři druhy výfukového systému. Ty se pohybují od 537,38 GBP (16 130 Kč) do 878,74 GBP (26 400 Kč) bez daně, přičemž oproti sériovému provedení disponují hmotnostní nižší až o 33 procent. Přihodit přitom mohou 11,9 koně a 16 Nm.
Pokud tedy patříte mezi šťastné majitele japonského kupé, a přitom toužíte po vyšším výkonu, nemáte prakticky jinou možnost než Litchfield navštívit. Budete však muset vyrazit do britského Gloucestershire, v kontinentální Evropě totiž firma pobočku nemá. Na účtu byste přitom měli mít o trochu více peněz, než na kolik vychází dané komponenty, v jejich ceně totiž není zahrnuta montáž.
Britský Litchfield může japonskému kupé dodat vyšší výkon i o trochu působivější vzhled
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch