Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s
17.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské kupé může dostat téměř o polovinu výkonu navíc, tužší podvozek, větší brzdy a lehčí kola i výfuk. A to zhruba na nějakých 200 tisíc Kč.
Dvojčata Toyota GT 86 a Subaru BRZ si i u nás vybudovala velmi dobrou pověst. To ovšem neznamená, že by byly dokonalé. Výkon pod kapotou jim sice vysloveně nechybí, ale jejich koncepce si prostě říká o více. Jejich podvozek je pak sice zábavný, ale pár modifikací by jej mohlo učinit ještě rychlejší. Proto prakticky každý fanoušek čeká na slibovanou vrcholnou verzi, která by dané nesnáze vyřešila oficiální cestou. K tomu však nedošlo ani před nedávnem, kdy se na světlo světa dostalo BRZ tS.
Je to tedy nakonec britská tuningová společnost Litchfield, která všem žadatelům o vyšší výkon podává pomocnou ruku. A to díky sadě Spec-S, která pod kapotu přidává kompresor Rotrex, mezichladič, nové sání a překalibrovanou řídicí jednotku. Tento kit vychází na 3 495 GBP (cca 105 tisíc korun), což není úplně málo, ale na dané modifikace ani vysloveně moc. Dvoulitrovému motoru však přihazuje 84 koní a 81 Nm točivého momentu.
Se silou 284 koní a 286 Nm tak pro BRZ Spec-S není problémem dosáhnout stovky (respektive 96 km/h) za pouhých 4,9 sekundy, což je oproti standardu opravdu působivé zlepśení. Průměrná spotřeba by přitom měla narůst jen lehce nad 10 litrů na 100 kilometrů, přičemž podle Litchfieldu daný výsledek reflektuje adekvátní využití, žádné laboratorní měření.
Tím však Britové ve svých úpravách zdaleka nekončí. K mání jsou totiž i zrevidované pružiny, tužší stabilizátory, větší brzdy a litá kola TSW. Tedy přesně ty komponenty, které vám i při navýšeném výkonu umožní udržet Subaru při zemi. V rámci cen přitom počítejte s částkou 204,35 GBP (6 130 Kč) bez daně za pružiny, stavitelné stabilizátory pak bez DPH stojí 329 GBP (9 870 Kč).
O cenách za brzdy a litá kola se již Litchfield nezmiňuje, zájemcům o působivější zvuk však nabízí hned čtyři druhy výfukového systému. Ty se pohybují od 537,38 GBP (16 130 Kč) do 878,74 GBP (26 400 Kč) bez daně, přičemž oproti sériovému provedení disponují hmotnostní nižší až o 33 procent. Přihodit přitom mohou 11,9 koně a 16 Nm.
Pokud tedy patříte mezi šťastné majitele japonského kupé, a přitom toužíte po vyšším výkonu, nemáte prakticky jinou možnost než Litchfield navštívit. Budete však muset vyrazit do britského Gloucestershire, v kontinentální Evropě totiž firma pobočku nemá. Na účtu byste přitom měli mít o trochu více peněz, než na kolik vychází dané komponenty, v jejich ceně totiž není zahrnuta montáž.







































Britský Litchfield může japonskému kupé dodat vyšší výkon i o trochu působivější vzhled
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před hodinou Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Termas de Rio Hondo včera 16:00
- Marc Márquez v této podobě je svým kolegům z MotoGP na obtíž včera 10:00
- Termas de Rio Hondo: Časový plán GP Argentiny 12.3.2025
- Honda Vision 110 2025: v nových barvách 12.3.2025
- Testy WSBK a WSSP v Portimão 11.3.2025
Nejnovější články
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před hodinou Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
včeraVW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
včera
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.14. 07:44 - Vojta1988
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 07:32 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB
- Hon na piráty 03.12. 11:27 - řidičBOB