Škoda Yeti na 22palcových kolech: a z Yetiho je Bigfoot

Úpravce Delta4x4 nám dokazuje, že pro zákazníka udělá cokoli, třeba i úplnou hloupost. Tou je nesporně i osazení Škody Yeti 22palcovými koly.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Škoda Yeti na 22palcových kolech: a z Yetiho je Bigfoot

2.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Škoda Yeti na 22palcových kolech: a z Yetiho je Bigfoot

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Úpravce Delta4x4 nám dokazuje, že pro zákazníka udělá cokoli, třeba i úplnou hloupost. Tou je nesporně i osazení Škody Yeti 22palcovými koly.

Je to jedna z největších nemocí dnešní automobilové doby. Ještě před nějakými 10-15 lety platila v nižší střední třídě 15" kola za velká a 16" za obrovská a o třídu výše nebyla situace zásadně jiná - i se 17" disky jste byli pomalu za extrémistu. Jenže časy se rychle změnily a z nedávných extrémů se rázem stala norma. Na kompakt dnes 16" ráfky pomalu dostane automaticky a pokud chcete ve střední třídě něco velkého, musíte zamířit někam k 19 palcům. A samozřejmě, s každým „třídním stupněm” to chce nějaký ten palec navíc.

Proč se to děje jsme skoro přesně před rokem probírali v článku zaobírajícím se tím, že dnešní design aut je pouhá sázka na show. Auto zkrátka musí vypadat „dynamicky”, i když stojí, toho je nejlépe dosaženo jistým poměrem neprůhledných (rozumějte plechových) a průhledných (rozumějte skleněných) ploch. Když pak těžce vítězí ty prvně jmenované, bez velkých kol to zkrátka nejde, vůz jinak vypadá přinejmenším zvláštně.

Vzhledu to všechno nesporně prospívá, funkci ale nikoli. Shodou okolností jsme zrovna včera v testu jednoho designového skvostu, nového Mercedesu CLS, museli konstatovat, že 19" kola dokážou i jinak velmi poddajný podvozek limuzíny vyšší střední třídy funkčně značně poškodit. Přesto se najdou tací, kterým jsou i podobná čísla malá. Hodně malá.

Mezi takové patří nejmenovaná německá dáma, zákaznice firmy Delta4x4, který ji oslovila s požadavkem, aby její Škodu Yeti obdařila většími koly, než jaká má manžel na Audi Q7. A ta mají průměr 20 palců. Dáma netroškařila a řekla si rovnou o 22 palců, což se pochopitelně neobešlo bez dalších úprav, neboť na něco podobného není Yeti stavěný.

Německý úpravce tak musel sáhnout po zcela specifických kolech, zvýšil podvozek vozu a modifikace stihla také podběhy. Ve výsledku je Yeti o plných 20 mm vyšší než standardní provedení a světlá výška činí 21 centimetrů. Aby se manželova Q7 cítila vedle tohoto vozu jako nedochůdče, dostal vůz i pár dalších vizuálních úprav přibližujících jej velkému off-roadu. Z Yetiho se tak stal humanoid z opačného konce planety, tzv. Bigfoot neboli velká noha.

Jestli se vám výsledek práce Delta4x4 líbí, gratulujeme vám k vašemu vkusu a s odkazem na cenu 3 700 Eur (skoro 100 tisíc Kč) za samotná kola a úpravy spojené s jejich použitím vás posíláme rovnou do Německa. S ostatními můžeme přemýšlet, co oné Němce toto nebohé auto udělalo, že mu tohle musela provést...


Škoda Yeti na 22palcových kolech: a z Yetiho je Bigfoot - 1 - Skoda Yeti Delta4x4 22 palcu 01Škoda Yeti na 22palcových kolech: a z Yetiho je Bigfoot - 2 - Skoda Yeti Delta4x4 22 palcu 02
Tyto obrázky by mohly svítit ve výkladovém slovníku vedle termínu „zvěrstvo”...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.