Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Škoda Yeti na 22palcových kolech: a z Yetiho je Bigfoot
2.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Úpravce Delta4x4 nám dokazuje, že pro zákazníka udělá cokoli, třeba i úplnou hloupost. Tou je nesporně i osazení Škody Yeti 22palcovými koly.
Je to jedna z největších nemocí dnešní automobilové doby. Ještě před nějakými 10-15 lety platila v nižší střední třídě 15" kola za velká a 16" za obrovská a o třídu výše nebyla situace zásadně jiná - i se 17" disky jste byli pomalu za extrémistu. Jenže časy se rychle změnily a z nedávných extrémů se rázem stala norma. Na kompakt dnes 16" ráfky pomalu dostane automaticky a pokud chcete ve střední třídě něco velkého, musíte zamířit někam k 19 palcům. A samozřejmě, s každým „třídním stupněm” to chce nějaký ten palec navíc.
Proč se to děje jsme skoro přesně před rokem probírali v článku zaobírajícím se tím, že dnešní design aut je pouhá sázka na show. Auto zkrátka musí vypadat „dynamicky”, i když stojí, toho je nejlépe dosaženo jistým poměrem neprůhledných (rozumějte plechových) a průhledných (rozumějte skleněných) ploch. Když pak těžce vítězí ty prvně jmenované, bez velkých kol to zkrátka nejde, vůz jinak vypadá přinejmenším zvláštně.
Vzhledu to všechno nesporně prospívá, funkci ale nikoli. Shodou okolností jsme zrovna včera v testu jednoho designového skvostu, nového Mercedesu CLS, museli konstatovat, že 19" kola dokážou i jinak velmi poddajný podvozek limuzíny vyšší střední třídy funkčně značně poškodit. Přesto se najdou tací, kterým jsou i podobná čísla malá. Hodně malá.
Mezi takové patří nejmenovaná německá dáma, zákaznice firmy Delta4x4, který ji oslovila s požadavkem, aby její Škodu Yeti obdařila většími koly, než jaká má manžel na Audi Q7. A ta mají průměr 20 palců. Dáma netroškařila a řekla si rovnou o 22 palců, což se pochopitelně neobešlo bez dalších úprav, neboť na něco podobného není Yeti stavěný.
Německý úpravce tak musel sáhnout po zcela specifických kolech, zvýšil podvozek vozu a modifikace stihla také podběhy. Ve výsledku je Yeti o plných 20 mm vyšší než standardní provedení a světlá výška činí 21 centimetrů. Aby se manželova Q7 cítila vedle tohoto vozu jako nedochůdče, dostal vůz i pár dalších vizuálních úprav přibližujících jej velkému off-roadu. Z Yetiho se tak stal humanoid z opačného konce planety, tzv. Bigfoot neboli velká noha.
Jestli se vám výsledek práce Delta4x4 líbí, gratulujeme vám k vašemu vkusu a s odkazem na cenu 3 700 Eur (skoro 100 tisíc Kč) za samotná kola a úpravy spojené s jejich použitím vás posíláme rovnou do Německa. S ostatními můžeme přemýšlet, co oné Němce toto nebohé auto udělalo, že mu tohle musela provést...
Tyto obrázky by mohly svítit ve výkladovém slovníku vedle termínu „zvěrstvo”...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
28.11.2024 - Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
28.11.2024 - Elektrický Fiat 500 je takový propadák, že zase zastavil výrobu v celé továrně na elektromobily. Nepojede až do ledna
29.11.2024 - Renault končí s motorem 1,3 turbo, který vyvinul s Mercedesem. S jedním z jeho posledních „normálních” agregátů je amen
29.11.2024 - Lamborghini odpískalo elektrického nástupce Urusu, ač ho slibovalo ještě loni. Nová generace zůstane spalovací, dokud to půjde
29.11.2024
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB