Ruf RGT 4.2: rychlejší a silnější než 911 GT3 RS. A s manuálem

Dvouspojka v Porsche 911 GT3 a RS leží spoustě řidičů leží v žaludku. Ruf má řešení, RGT dostalo ještě silnější atmosféru s manuální převodovku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Ruf RGT 4.2: rychlejší a silnější než 911 GT3 RS. A s manuálem

5.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ruf RGT 4.2: rychlejší a silnější než 911 GT3 RS. A s manuálem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dvouspojka v Porsche 911 GT3 a RS leží spoustě řidičů leží v žaludku. Ruf má řešení, RGT dostalo ještě silnější atmosféru s manuální převodovku.

Nebylo pochybností, že nové Porsche 911 GT3 RS dostane, stejně jako jeho civilnější sourozenec, dvouspojkovou převodovku PDK, jakkoli jsme potajmu doufali, že manuál alespoň jako alternativu dostane. Nestalo se. O to více bylo překvapivé jeho představení bok po boku s Caymanem GT4, který je věrný manuální převodovce a proto bude pro spoustu nadšených řidičů dost pravděpodobně představovat lepší volbu, třebaže je slabší a pomalejší.

Pokud nicméně netrváte na logu Porsche na přídi a dalších místech, zajímavou volbou by mohl být také Ruf RGT 4.2, který se v Ženevě také ukázal. Čtyři litry objemu GT3 RS potěšily, ale Ruf jde ještě dál - označení znamená 4,2litrový plochý šestiválec. RGT 4.2 je také silnější než GT3 RS, je dokonce rychlejší, jeho motor je přitom stále atmosféricky plněný a hlavně - má manuální převodovku.

V číslech to vypadá následovně - 4,2litrový motor Rufu má 525 koní v 8 370 otáčkách a 500 Nm v 5 820 otáčkách. Zvládne maximálku 322 km/h, o 2 km/h více než GT3 RS, a má o jeden kvalt méně, tedy šest. Snad i proto je jeho kombinovaná spotřeba vyšší, 13,6 l/100 km, ale to asi není věc, na kterou by člověk u auta pro zábavu za několik milionů příliš hleděl.

Oproti GT3 RS je také Ruf více než rozdílný, co se vzhledu týče. Přišroubované nástavce blatníků jsou jasným odkazem na 911 993 GT2 a působí zejména ve srovnání s GT3 RS dost jako ze staré školy. Porsche totiž sází spíš na modernu, a to jak převodovkou, tak i karbonem pro kapotu a víko motoru, hořčíkem pro střechu nebo třeba výdechy předních blatníků či ohromnými sacími otvory před zadními koly, které byly až doposud vyhrazeny přeplňovaným modelům.

Zezadu Ruf upoutá i věcmi jako je karbonový difuzor či čtyři koncovky výfuku po stranách, GT3 RS má dvě uprostřed a o přítlak se stará jinak, ale také tu je ohromné karbonové křídlo, sedící na něčem, co více než připomíná slavný kachní ocas z ikonické Carrery RS 2.7 ze 70. let. Necháme na každém, zda by se mu nový Ruf líbil více bez onoho kusu karbonu či nikoliv, pravděpodobně tu ale ono křídlo má svou funkci.

Úpravce nezveřejnil nic o interiéru, až na zprávu, že v něm najdeme integrovanou ochrannou klec. Dá se ale předpokládat, že bude schopen očalounit vnitřek podle přání zákazníky. Nevíme ani, kolik stroj váží, ani kolik času bude potřebovat na stovku, ale více než čtyři vteřiny se asi očekávat nedají. Dost možná také bude dražší než 911 GT3 RS, ceník znám není, ale je potřeba si připomenout jednu podstatnou věc - manuální převodovku. Ta je v dnešní době skoro k nezaplacení...

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


Ruf RGT 4.2: rychlejší a silnější než 911 GT3 RS. A s manuálem - 1 - ruf rgt 42 zeneva 2015 zive 01Ruf RGT 4.2: rychlejší a silnější než 911 GT3 RS. A s manuálem - 2 - ruf rgt 42 zeneva 2015 zive 02Ruf RGT 4.2: rychlejší a silnější než 911 GT3 RS. A s manuálem - 3 - ruf rgt 42 zeneva 2015 zive 03Ruf RGT 4.2: rychlejší a silnější než 911 GT3 RS. A s manuálem - 4 - ruf rgt 42 zeneva 2015 zive 04Ruf RGT 4.2: rychlejší a silnější než 911 GT3 RS. A s manuálem - 5 - ruf rgt 42 zeneva 2015 zive 05Ruf RGT 4.2: rychlejší a silnější než 911 GT3 RS. A s manuálem - 6 - ruf rgt 42 zeneva 2015 zive 06Ruf RGT 4.2: rychlejší a silnější než 911 GT3 RS. A s manuálem - 7 - ruf rgt 42 zeneva 2015 zive 07Ruf RGT 4.2: rychlejší a silnější než 911 GT3 RS. A s manuálem - 8 - ruf rgt 42 zeneva 2015 zive 08Ruf RGT 4.2: rychlejší a silnější než 911 GT3 RS. A s manuálem - 9 - ruf rgt 42 zeneva 2015 zive 08aRuf RGT 4.2: rychlejší a silnější než 911 GT3 RS. A s manuálem - 10 - ruf rgt 42 zeneva 2015 zive 09Ruf RGT 4.2: rychlejší a silnější než 911 GT3 RS. A s manuálem - 11 - ruf rgt 42 zeneva 2015 zive 10Ruf RGT 4.2: rychlejší a silnější než 911 GT3 RS. A s manuálem - 12 - ruf rgt 42 zeneva 2015 zive 11Ruf RGT 4.2: rychlejší a silnější než 911 GT3 RS. A s manuálem - 13 - ruf rgt 42 zeneva 2015 zive 12Ruf RGT 4.2: rychlejší a silnější než 911 GT3 RS. A s manuálem - 14 - ruf rgt 42 zeneva 2015 zive 13Ruf RGT 4.2: rychlejší a silnější než 911 GT3 RS. A s manuálem - 15 - ruf rgt 42 zeneva 2015 zive 14
Ruf RGT 4.2 se snaží designem působit jako ze staré školy

Zdroj: Ruf přes Autoblog

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše