Roush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor

Úpravy karoserie, včetně možná o trochu delšího nosu, mají být aerodynamicky funkční. A aktivní výfuk pětilitrového osmiválce bez kompresoru údajně zní chraplavě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Roush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor

29.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Roush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Úpravy karoserie, včetně možná o trochu delšího nosu, mají být aerodynamicky funkční. A aktivní výfuk pětilitrového osmiválce bez kompresoru údajně zní chraplavě.

Jak naznačuje i nedávné poodhalení výtvoru Saleenu, tradiční úpravci Fordu Mustang již na zvýšení výkonu a úpravách vzhledu nové generace pilně pracují. Dalším méně obyčejným Mustangem bude verze připravená firmou Roush. A soudě dle prvních třech fotografií, bude to drsný stroj - alespoň vizuálně.

Bodykit je tedy jistotou, vidíme upravené nárazníky, ten zadní s pokusem o difuzor a čtveřicí koncovek výfuku, přední zase má větší lízátko a nad ním je nová maska chladiče. Vypadá to, jako by nos auta byl trochu delší, než ten sériový. Kapota dostala otvor pro přístup vzduchu i výdechy po stranách. Nasávání má být příplatkové a funkční, stejně jako výdechy, které budou standardem.

Záď je designově čistší a od sériového Mustangu se liší trochu méně, nový je spoiler na víku zavazadelníku a také nápis Roush mezi zadními lampami. Roush říká, že veškeré úpravy vzhledu jsou také aerodynamicky funkční. Na bocích najdeme upravené prahy a také speciální dvacetipalcová kola obutá do lepivějších pneumatik Cooper RS3. Nechybí také loga Roush na bocích, ale jsou docela decentní.

Detaily o úpravách motoru zatím známy nejsou, ale podobně jako u předchozích Mustangů, i tentokrát pro každý motor v nabídce budou dostupná vylepšení. S jedním motorem navíc se trochu změnilo označení: RS bude k mání k základnímu 3,7litrovému šestiválci, RS1 se zaměří na 2,3litrový EcoBoost a RS2 vylepší pětilitr Coyote. Nejspíš u něj ale zachová atmosférické plnění, až stupeň RS3 má obsahovat kompresor.

Kity úprav motoru s největší pravděpodobností nebudou zahrnovat jen elektroniku, to se u muscle cars nenosí. Očekávejme průchodnější, dost možná rovnou otevřené sání a také speciální výfukový systém, dost možná s obtokovými ventily jako příplatky. Verze RS2 má mít aktivní výfuk, jehož zvuk se prý dá popsat jako chraplavý. Určitě se tedy máme na co těšit.

Kompletní odhalení Fordu Mustang upraveného firmou Roush očekávejme ještě v tomto roce, ale v Paříži to nejspíš nebude; spíš bychom to viděli na Los Angeles. Prodeje mají začít v příštím roce a ceny se nejspíš dozvíme při té příležitosti. Mustang páté generace v úpravě Roush byl citelně dražší než ten standardní, zejména kvůli podvozkovým změnám - které z něj skoro udělaly jiné auto. Jak to bude v případě šesté generace Mustangu, se jistě brzy dozvíme.


Roush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor - 1 - 2015 roush mustang 01Roush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor - 2 - 2015 roush mustang 02Roush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor - 3 - 2015 roush mustang 03Roush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor - 4 - 2015 roush mustang 04Roush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor - 5 - 2015 roush mustang 05Roush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor - 6 - 2015 roush mustang 06Roush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor - 7 - 2015 roush mustang 07Roush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor - 8 - 2015 roush mustang 08Roush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor - 9 - 2015 roush mustang 09Roush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor - 10 - 2015 roush mustang 10Roush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor - 11 - 2015 roush mustang 11Roush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor - 12 - 2015 roush mustang 12Roush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor - 13 - 2015 roush mustang 13Roush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor - 14 - 2015 roush mustang 13aRoush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor - 15 - 2015 roush mustang 14Roush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor - 16 - 2015 roush mustang 15Roush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor - 17 - 2015 roush mustang 16Roush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor - 18 - 2015 roush mustang 17Roush Ford Mustang 2015 nabídne agresivnější design, vrchol dostane kompresor - 19 - 2015 roush mustang 18
Všechny změny od Roushe mají být funkční, od předního lízátka přes výdechy na kapotě po zadní pokus o difuzor

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.