Range Rover Evoque Hamann: ohňostroj extravagance

Hamann pomůže od bezesných nocí všem majitelům Range Roveru Evoque, kteří se trápí tím, že soused jezdí naprosto stejným vozem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Range Rover Evoque Hamann: ohňostroj extravagance

17.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Range Rover Evoque Hamann: ohňostroj extravagance

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hamann pomůže od bezesných nocí všem majitelům Range Roveru Evoque, kteří se trápí tím, že soused jezdí naprosto stejným vozem.

V jistých vrstvách obyvatelstva se Range Rover Evoque šíří rychlostí nových značkových kabelek Louis Vuitton, a tak není divu, že v něm tuningové firmy spatřují značnou příležitost k individualizaci, která pomůže majitelům odlišit se od „davu“. Jednou z nich je německá společnost Hamann, která se už dávno nespecializuje pouze na mnichovskou automobilku BMW a pouští se do úprav Astonu, Bentley, Ferrari, Audi, Porsche, Maserati nebo Lamborghini.

Kompletní exteriérový body-kit Hamann představil už na ženevském autosalonu, původní auto však dostalo černý lak a nově přibylé panely nechali návrháři firmy nastříkat do kontrastní bílé, snad aby nebyly přehlédnutelné. To se ale jen těžko může stát automobilu, který je vpředu rozšířený o 70 a vzadu dokonce o 80 mm a kromě toho jej postaví na různé druhy dvaadvacetipalcových kol s gumami o rozměru 295/30 ZR22.

Nově zveřejněné fotografie ukazují, že se lidé od Hamannu rozhodli pro radikálně výraznější finální odstín, takže svůj demonstrátor nechali odít do tmavě rudé a střechu prodlouženou o spoiler „dali“ do světlé šedivé, nebo možná bílé. Na přídi se v rámci doplňkové výbavy objevila světla pro denní svícení sestavená z obligátních LED a záď byla vytvarována tak, aby byl pohled přitažen párem hranatých koncovek výfuku.

Hamann neponechává stranou ani modifikace pohonných jednotek, kterým přeprogramuje ECU a doplní o vzduchový filtr s větší propustností vzduchu společně s nerezovým výfukovým systémem. Nárůsty výkony ovšem nejsou závratné. Dieselové agregáty 2,2 TD4 a ED4 posílí o 31 koní (na celkových 181 k), výkon naftové verze 2,2 SD4 poskočí ze 190 na 220 koňských sil a dvoulitrové benzínové turbo Si4 získá jen 20 k, na konečných 260 koní. Tomu Hamann uzpůsobuje podvozek snížením přední i zadní nápravy o 30 mm, nikoli však brzdy, respektive na svých stránkách o nich nepíše.

Stejně tak neznáme ani ceny jednotlivých komponentů, ačkoli firma má již ke každému dílu přidělené registrační číslo a na vyžádání ceník stylových doplňku k vuittonce jistě pošle.


Range Rover Evoque Hamann: ohňostroj extravagance - 1 - Range Rover Evoque Hamann 01Range Rover Evoque Hamann: ohňostroj extravagance - 2 - Range Rover Evoque Hamann 02Range Rover Evoque Hamann: ohňostroj extravagance - 3 - Range Rover Evoque Hamann 03Range Rover Evoque Hamann: ohňostroj extravagance - 4 - Range Rover Evoque Hamann 04Range Rover Evoque Hamann: ohňostroj extravagance - 5 - Range Rover Evoque Hamann 05Range Rover Evoque Hamann: ohňostroj extravagance - 6 - Range Rover Evoque Hamann 06Range Rover Evoque Hamann: ohňostroj extravagance - 7 - Range Rover Evoque Hamann 07Range Rover Evoque Hamann: ohňostroj extravagance - 8 - Range Rover Evoque Hamann 08Range Rover Evoque Hamann: ohňostroj extravagance - 9 - Range Rover Evoque Hamann 09Range Rover Evoque Hamann: ohňostroj extravagance - 10 - Range Rover Evoque Hamann 10Range Rover Evoque Hamann: ohňostroj extravagance - 11 - Range Rover Evoque Hamann 11
Jediná fotografie vozu s rudě lakovanou karoserií vypadá působivě, ne však příliš realisticky - zavání buď barevnou fólií nebo photoshopem

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.