Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji

Na auto tohoto charakteru je to až absurdní výkon, který vozu dopřává dynamiku, o které si nedávno mohly nechat zdát i špičkové supersporty. Přitom pod palcem pořád máte relativně pohodlný kompakt, se kterým odvezete menší rodinu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji

před 9 hodinami | Petr Prokopec

Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji

/

Foto: Abt Sportsline

Na auto tohoto charakteru je to až absurdní výkon, který vozu dopřává dynamiku, o které si nedávno mohly nechat zdát i špičkové supersporty. Přitom pod palcem pořád máte relativně pohodlný kompakt, se kterým odvezete menší rodinu.

Audi RS3 je dnes posledním modelem značky, který lze objednat s ikonickým pětiválcovým motorem pod kapotou. Pohonná jednotka o 2,5litrovém objemu přitom pod kapotou hatchbacku a sedanu produkuje 400 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu, což rozhodně nejsou čísla, která by kdokoli soudný považoval za nedostatečná. Stejně tak lze smýšlet rovněž o akceleraci na stovku za 3,8 sekundy a maximálce 290 km/h, které jsou na rodinný kompakt hodnoty pomalu z říše snů.

Laťku je ovšem možné vždy posunout o chlup výš. A dvorní tuner Audi právě k takovému kroku přikročil. Středobodem úprav Abtu je právě motorový prostor, kde provedení RS3-R nově dává až 510 koní a 600 Nm. Má tedy k dispozici víc výkonu, než měla osmiválcová Audi R8 při svém vstupu na trh. A třeba točivým momentem je překonáno i desetiválcové provedení supersportu. Není tak divu, že RS3-R zvládá sprint na stovku již za 3,3 sekundy, o tom jste s nedávno mohli nechat zdát i ve Ferrari.

Německý úpravce ovšem nezůstal jen u modifikací motoru, místo toho se podíval i na podvozek, který disponuje zkrácenými pružinami a odlišnými stabilizátory. Kromě toho dorazila i kovaná 20palcová kola, upravený bodykit s novým čelním splitterem, zadním spoilerem či bočními prahy. Stejně jako odlišné kryty zpětných zrcátek či zadní difuzor přitom vše bylo vyrobeno z uhlíkových vláken.

Co se vnitřku týče, tam už Abt zůstal docela skromný - přihazuje totiž pouze nové čalounění a jiné startovací tlačítko s vlastním logem. To je vše, přičemž RS3-R je nabízeno jen s kompletními úpravami. Jako takové bude dostupné pouze ve 125 exemplářích, přičemž cena paketu byla stanovena na 39 900 Eur, tedy na zhruba milion korun. K tomu je nicméně třeba přihodit 5 500 Eur (139 tisíc Kč) za montáž. A pochopitelně si musíte připlatit za výchozí RS3.

Ta dnes na českém trhu startuje na 1 649 900 Kč. Pokud tedy toužíte po 510 koních, se kterými zvládnete odvézt děti do školky, je třeba si celkově připravit zhruba 3 miliony korun. Takové peníze vám dnes nestačí ani na základní Porsche 911 Carrera, které je ve zrychlení pomalejší a pochopitelně i méně praktičtější. Ale zas je to Porsche...


Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 1 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 01Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 2 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 02Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 3 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 03Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 4 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 04Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 5 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 05Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 6 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 06Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 7 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 07Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 8 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 08Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 9 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 09Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 10 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 10Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 11 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 11Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 12 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 12Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 13 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 13Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 14 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 14Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 15 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 15Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 16 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 17Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 17 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 18Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 18 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 19Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 19 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 20Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 20 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 21Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 21 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 22Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 22 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 23Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 23 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 24Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 24 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 25
Abt RS3-R si můžete pořídit jako hatchback i sedan, dostupnost nové edice je však omezena 125 kusy. Každá verze se chlubí velmi agresivním bodykitem a 510 koňmi pod kapotou. Foto: Abt Sportsline

Zdroj: Abt Sportsline

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše