Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Ohyzdné BMW M2 dostalo pořádný „facelift”, teď vypadá konečně dobře. Automobilka by si měla dělat poznámky
27.2.2025 | Petr Prokopec
Stačilo málo a z otřesně vypadajícího kupé se stala pomalu kráska. Změna ale neproběhla v továrně, facelift je dílem nezávislého úpravce. A jeho šéf říká, že šlo o docela zdlouhavý a náročný proces.
Současné vozy BMW nelze označit za krásné ani po mnoha panácích. Je sice pravdou, že vnímání designu je subjektivní záležitostí, ovšem pohled na velké množství palců mířících dolů mluví za vše. Výjimky se ale pochopitelně najdou, třeba taková řada 8 je pohledná bez ohledu na to, zda jde o kupé, kabriolet či sedan Gran Coupe. Stejně tak se ovšem v mnichovské nabídce nachází také vozy, u kterých si říkáte, že jejich tvůrci buď mají pochybné vnímání estetiky, nebo si ujíždí na nelegálních substancích.
M2 je přesně tím modelem, který za hezký neoznačí ani řada jeho majitelů, ostatně i Chris Harris říká, že vypadá otřesně. On i jiní mu ale fandí kvůli technice, které lze vytknout snad jen hmotnost. Stejně jako toto kupé v podstatě ani nelze kritizovat uvnitř. I proto vlastně mnozí doufají, že BMW by sporný design mohlo spravit v rámci faceliftu. Tohle ale BMW obvykle nedělá, navíc pokud byla současná M2 představena v říjnu 2022 a prodávat se začala o pár měsíců později, na modernizaci hned tak nedojde.
Přesto tu jeden facelift máme, jen ne ten tovární. Místo Mnichova se o něj postarala tuningová společnost ADRO, za kterou stojí Davis Lee. Ten v minulosti pracoval pro Mercedes, Hyundai či Rivian, zkušeností má tedy na rozdávání. Lee k věci uvádí, že jde o nejnáročnější projekt, na jakém kdy pracoval, přičemž během procesu dokonce musel již takřka hotový produkt hodit do koše a začít nanovo. Firma ADRO je totiž známa touhou po dokonalosti, která se promítla hlavně do nově zformovaných čelních partií. A její šéf chtěl, aby sklon kapoty pokračoval bez přerušení i u samotného nárazníku. To si vyžádalo přepracování čelních ledvinek, které následně pro změnu vedly k modifikaci okolí světel.
Lee k tomu dodává, že si v hlavě představoval, jak by asi vypadala první generace, kdyby s ní BMW přišlo nyní. Kromě toho je ovšem patrné, že v nemalé míře čerpal inspiraci ze zmiňované řady 8. A je nutné dodat, že jeho dílo vypadá rázem dost přitažlivě na to, aby mnichovští uvažovali o koupi práv na využití těchto čelních partií a začít je produkovat oficiálně. Zvláště když Lee ctí historii firmy daleko víc než její vlastní designéři.
Jelikož na něco takového pochopitelně nedojde, je dobrou zprávou, že finální podoba nárazníku zamíří v brzké době do prodeje. Kromě toho ADRO již nabízí odlišné boční prahy, jiný zadní difuzor a také výrazné zadní křídlo. M2 tak po investici, která se bude pohybovat mezi 240 a 360 tisíci korunami může vypadat opravdu dravě a lákavě, pročež kalifornští tuneři mohou očekávat nemalý přísun zákazníků. Snad se mezi nimi najdou i Češi.






Pokud vás dosud při pohledu na M2 Coupe bolel zrak, tuningová firma z Kalifornie na to našla lék. Levný sice není, rozhodně však stojí za to. Foto: ADRO, tiskové materiály
Ve srovnání s originálem jde o vskutku citelnou změnu k lepšímu. Foto: BMW
Zdroj: ADRO
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva