Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Novitec Ferrari California T začíná novou éru tuningu Ferrari, je silnější než Enzo
23.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nejmenší model z Maranella dostal do vínku až 668 koní. Stovku tak zvládne za 3,2 sekundy, maximálně se pak rozjede na 325 km/h.
Je neskutečné, jakým způsobem dochází v poslední době k navyšování výkonů. Na počátku 80. let bylo 300 koní vyhrazeno jen supersportům typu Porsche 911 Turbo. Dnes však s touto silou můžete počítat i v případě rodinného kombíku. A stádo, jaké na počátku nového milénia mohli krotit pouze majitelé těch nejexkluzivnějších vozů světa, dnes dostanete klidně v motorovém prostoru základního Ferrari. I když automobilka s tím nemá pranic společného.
Místo továrních hal v Maranellu zamířil kupé-kabriolet California T do dílen společnosti Novitec, které pomyslně otevírá kapitolu jednodušších úprav Ferrari. Právě u Novitecu mohou technici úpravce osadit Californii T jedním ze čtyř programů, které pokaždé počítají s odlišnou mapou řídicí jednotky a zakázkovým výfukovým systémem. Díky tomu výkon narůstá ze standardních 560 koní a 755 Nm na 646 koní a 856 Nm točivého momentu ve fázi 1. V té chvíli lze počítat se zrychlením z klidu na stovku za 3,3 sekundy.
Vyjma toho jsou ale k dispozici další tři varianty, které počítají s 650, 658 nebo 668 koňmi. Vrcholné provedení pak zároveň dostává do vínku také 871 Nm, čímž výrazně překonává dnes již legendární Ferrari Enzo, které dostalo do vínku „pouze“ 660 koní a 657 Nm. Ve srovnání s tímto supersportem je pak lepší i sprint 0-100 km/h, který se odehraje za 3,2 sekundy.
V případě nejvyšší rychlosti však již za limitovaným Ferrari budete zaostávat, omezeni jste totiž metou 325 km/h. Ve srovnání se standardem jde ovšem o desetikilometrové zlepšení. Tím ovšem mechanické modifikace nekončí, dále na řadě je podvozek. Zde je přitom možné sáhnout po sportovních pružinách, které spolupracují s továrními tlumiči a s nimiž California T klesne o 35 mm blíže k zemi.
Dopřát si ovšem můžete sadu pružin společně s hydraulikou přední nápravy, která pro změnu umožní nadzdvihnutí podvozku o 40 mm v případě překonávání silničních retardérů. K dispozici jsou rovněž i hliníkové podložky kol, se kterými je možné rozšířit nápravu o 10, 15 nebo 20 mm na každé straně. To je ale z mechanických úprav vše, dodat již jen můžeme, že zmiňovaný výfuk je vůči sériovému až o 9 kg lehčí.
Nyní se přesuneme k modifikacím vizuálním, které počítají zejména s rozšířenou karoserií, za jejímž návrhem stojí Vittorio Strosek. Ten přední blatníky roztáhl o 60 a zadní o 110 milimetrů, pročež se do podběhů bez problémů vejdou 21palcová a 22palcová litá kola. Ta menší přední přitom obouvají pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 225/30, vzadu pak najdeme černé sudy o rozměru 315/25.
Vraťme se ale zpět ke karoserii, která počítá s pozměněným čelním nárazníkem, odlišným výpletem masky, jinými výdechy kapoty motoru a ventilačními „žebrami“ předních kol. Dále lze sáhnout po upravených bočních prazích, krytech zpětných zrcátek, zadním spoileru či difuzoru. A aby toho nebylo málo, pak úpravce nabízí ještě odlišné držáky světel, přičemž ve všech případech byla použita uhlíková vlákna.
Tím poměrně rozsáhlý soupis standardizovaných tuningových produktů končí, interiér pak Novitec upraví dle přání a fantazie každého zákazníka. Všemu ale bude odpovídat cena, která sice zveřejněna nebyla, ale o jejíž enormní výši nepochybujeme.







































Ferrari California T dostalo v dílnách Novitecu do vínku rozšířenou karoserii a výkon až 668 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 5 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 6 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 8 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 9 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva