Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
9.4.2025 | Petr Prokopec
Uhádli byste na základě toho, co vidíte, že jde o Porsche 911? Možná ani ne. A počkejte, až uvidíte zbytek, tohle je opravdu dílo jako z pokladnice plné perel nevkusného tuningu, nepřekvapivě od německého Mansory.
Maximálně pět odstavců, více si tohle auto nezaslouží, dal mi šéfredaktor pokyn k článku o Porsche 911 Turbo S Cabriolet upraveném firmou Mansory. Přiznávám, že to mi způsobilo menší tvůrčí blok, neboť jsem vás chtěl sáhodlouze seznámit se soudním zákazem styku a přiblížení, který již zakotvil i v české legislativě. Ten na základě rozhodnutí soudu znemožňuje konkrétním osobám kontakt s těmi, jimž ublížily. A mám pocit, že automobilka z Zuffenhausenu by o takové rozhodnutí měla zažádat, jen by tu nemělo jít osoby, ale ale firmu a věci - Mansory a auta značky Porsche.
Dost jsem přemýšlel, jaká slova při popisu kreace zvané P9LM Evo 900 použít, ale nakonec jsem nechtěl nikoho urazit. Nejnovější dílo Mansory tak nebudu k ničemu přirovnávat, dokonce ani ne jakékoli dřívější produkci této tuningové firmy. A jakkoli jsem si vědom toho, že pohled na design je čistě subjektivní záležitostí, v tomto případě vím na sto procent, že P9LM Evo 900 budou za největší paskvil, jaký se kdy objevil, považovat davy. Tuneři tak dost možná budou muset lidem platit, aby si jízdou v něm pošramotili pověst.
Ne vše je ale na tomto voze špatně. Třeba pohled pod zadní víko by mohl i potěšit, neboť 3,8litrový šestiválec prošel řadou úprav. Nově tak má k dispozici větší turbodmychadla a lépe se mu dýchá skrze sportovní výfuk. Zároveň došlo i na příchod mezichladiče a upravena byla také řídicí jednotka. Výsledkem je rovných 900 koní výkonu a 1 050 Nm točivého momentu, což ve srovnání se standardní technikou představuje značný nárůst. Jak moc se ale změnila jízdní dynamika, Mansory neuvádí.
Pokud by úpravce v tento moment se svými modifikacemi skončil, neřekl bych na jeho adresu jediné křivé slovo. Jenže Mansory zjevně potřebuje dosáhnout absolutního dna, co se vkusu týče. Ikonické tvary tak firma zničila instalací rozšířeného bodykitu vyrobeného z kovaného karbonu. Zpod něj vykukuje standardní bílá karoserie, načež veškeré doplňky působí jako pěst na oko. V případě nových kol pak doslova, neboť jejich fialová barva koresponduje s daným monoklem.
S nevkusem můžete počítat i uvnitř, kde dochází na spárování černě lakovaných dekorů, bílého čalounění a fialových detailů. Pokud se tedy někdo uvnitř bude cítit výjimečně a příjemně, měl by definitivně zapřemýšlet nad návštěvou docenta Chocholouška. Mansory by tak skutečně mělo dostat soudní zákaz jakékoli styku ze zuffenhausenskými stroji, zvláště pokud jde o Porsche 911. I když zmizela tovární loga, každý ihned pozná, o jaké auto jde. Anebo už ne? To by možná bylo pro Mansory jedinou omluvou.


















Hnus, paskvil, prasárna? Slovo věrně popisující upravené Porsche 911 Turbo S Cabriolet snad ani neexistuje. Skoro se divíme, že si to zuffenhausenská automobilka nechá líbit, Ferrari by už protestovalo. Foto: Mansory
Zdroj: Mansory
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejnovější články
Technik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
před 11 hodinamiJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
včeraPokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
včeraJedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
včeraAudi dokonalo zmatení. Vedle A4 a A5 nabídne ještě model E5, ale pozor, bude to AUDI
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva