Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Na nová kola slavného úpravce se radši nedívejte moc dlouho, mohli byste se pozvracet
před 2 hodinami | Petr Prokopec
No řekněte, nezačíná se vám z nich točit hlava, když se na ně chvíli upřeně díváte? Nám ano a vzhledem k jejich pojetí vlastně není divu. Nejde ale o jedinou úpravu hodnou zmínky, kterou Overfinch obdařil současný Range Rover.
Kola dělají auto, říká se. A něco na tom je, zvlášť v dnešní době, kdy se karoserie staly opravdu mohutnými a skromněji pojaté disky kol s nimi dost často nejdou dohromady. A nejde nutně jen o velikost, ale také o design. Do toho stále více promlouvá aerodynamika, načež v extrémních případech ráfky vypadají spíše jako kompletně zakryté. Litá kola si pak snadno můžete splést s „plecháči“, které nikdy moc parády nenadělaly.
Proti výraznějším kolům tedy nic nemáme, všeho moc ale pořád škodí. Dnes vám můžeme ukázat jedny, které se opravdu neztratí, víc než co jiného ale patří k vrcholům současné bizarnosti. Britská tuningová firma Overfinch totiž osadila Range Rover svými 24palcovými ráfky Helix. K pozdvihnutí obočí přitom nutí už jen jejich velikost, neboť je logické, že nic jiného než nízkoprofilové pneumatiky na ně nenasadíte. Jenže s těmi přichází citelné omezení terénních schopností vozu. S tím se ale jistě mnozí bez problémů smíří, ostatně jen skutečný zlomek majitelů SUV a off-roadů míří mimo zpevněný asfalt.
Docela jinou otázkou je design kol. Overfinch totiž přišel s tvary natolik komplikovanými, že vám snadno zahýbou žaludkem. Ostatně se ani nemusí otáčet, aby se vám z nich začala motat hlava. A jakkoli si uvědomujeme, že vnímání designu je vždy otázkou osobního vkusu, nenašli jsme nikoho, komu by se při pohledu na tyto Helixy nezačalo zvedat obočí.
Čtyřiadvacetipalcová kola jsou přitom natolik výrazná, že díky nim snadno přehlédnete zbytek úprav, k nimž Overfinch přistoupil. Range Rover prezentovaný pod názvem Velocity Edition totiž dále dostal do vínku rozšířený karbonový bodykit, který přináší daleko více agresivity. Zevnitř pak již do dálky září oranžové čalounění, které ovšem klientela může vyměnit za odstín lépe vyhovující jejímu vkusu. Diamantové prošívání sedadel však zůstává, stejně jako záplava karbonu použitého na dekory.
Opomenut nebyl ani motorový prostor, neboť 4,4litrový osmiválec od BMW prošel řádným dopingem, pročež místo sériových 530 koní produkuje 620 kobyl, točivý moment pak narostl ze 750 na 890 Nm. Provedení Velocity Edition tedy překonává i tovární verzi SV, jakkoli nevíme, zda i po stránce dynamické, neboť zrychlení na stovku a nejvyšší rychlost úpravcem upřesněny nebyly. Cena pak startuje na 104 589 librách neboli 3,1 milionu korun, což na první pohled nevypadá špatně.
Jde však o částku, která je spojena jen se samotnými úpravami, přihodit k ní je tedy třeba ještě sumu spojenou s pořízením samotného britského SUV. To může disponovat standardním i prodlouženým rozvorem, a co je pro klientelu velmi podstatné, nemusí jít o zcela nové kousky, nýbrž i ty ojeté. Musí však jít o modelové roky 2023 či 2024, které mají pod kapotou motor V8. Jinak se budete muset obrátit na odlišného úpravce, z jehož kol vám ale nejspíš nebude šoufl.








Čeho přesně si na tomto upraveném Range Roveru všimnete nejvíce? Karbonový bodykit to jistě nebude, stejně jako interiér. Místo toho zraky všech spočívají na 24palcových ráfcích. Foto: Overfinch
Zdroj: Overfinch
Bleskovky
U Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
včeraAž bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025Kia se vysmívala Elonu Muskovi na sociálních sítích dost nevhodným způsobem, po vlně kritiky vše stáhla
11.3.2025
Nejnovější články
Elektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
před hodinouVW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
před 2 hodinamiNa nová kola slavného úpravce se radši nedívejte moc dlouho, mohli byste se pozvracet
před 4 hodinamiGreen Deal EU může nabrat docela nový směr. Zavřené továrny VW by mohly posloužit výrobě zbraní, nebylo by to poprvé
před 5 hodinamiPorsche přijde s novým spalovacím SUV. Jeho byznys upadá, pryč jsou prodeje, marže i zisky, propustí 3 900 lidí
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva