Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
MTM VW Amarok V8 TDI: stylový pick-up dostal 416 koní, stovku dá za 6 s
2.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
U MTM si tentokrát vzali do hledáčku Amarok a udělali z něj pořádně svalnaté rančerské nářadí. Ve prospěch dynamiky mu transplantoval osmiválec 4,2 TDI.
Německý pick-up se profiluje jednak jako pracovně zaměřený, nebo naopak na luxus posádky orientovaný stroj. Naposledy jsme vás informovali například o stylové verzi Dark Label, dříve jí předcházela varianta XXL, která se vyznačuje hlavně dlouhou ložnou plochou, zatímco krátce předtím u Volkswagenu přišli s modelem R-Style, jež pro změnu vyznával heslo „čím více karbonu, tím lépe“.
Teď si ho ale bere na paškál MTM, které dokáže takřka z každého koncernového modelu udělat nasupenou krvelačnou bestii. Řeč je třeba o ďábelském Audi RS6 Avant s výkonem 722 koní, jnomže u pick-upu na to musejí jít samozřejmě trochu jinak. Pod přední velkou kapotou užitkového vozu běžně nenajdete nic jiného než dvoulitrové TDI. Jsou tu verze s jedním nebo dvěma turbodmychadly, které vrcholí výkonem na hodnotě 180 koní.
Místo toho, aby u MTM naftový motor složitě chipovali, raději si vzali slibnější základ. Už podle názvu tak v jeho útrobách najdete vidlicový osmiválec 4,2 TDI, který si inženýři v MTM zapůjčili od Touaregu či z jiných modelů Audi. V základu má u zmíněného SUV 340 koní a 800 Nm, jenomže v pick-upu ho naladili na slibnějších 416 koní a do vínku dostal maximální točivý moment 930 Nm. Navzdory vysoké hmotnosti a nemalému odporu takřka kamionové přídě se Amarok V8 dokáže na stokilometrovou rychlost rozhýbat za pouhých 6 sekund. Maximální rychlost 222 km/h už bude s takovým kolosem, zdá se, zcela dostačující.
Sériový kus je vybaven listovými pery zadní nápravy. MTM však tohle monstrum s ohledem na dynamiku a spíše „silniční“ určení zřejmě shledalo jako nedostatečné, proto mu nainstalovali panhardskou tyč se vzduchovými měchy a jako bonus dostala zadní náprava ještě kotoučové brzdy k dobru.
Přední brzdová soustava byla pro brzdění z rychlostí nad dvě stě posílena zástavbou 405milimetrových kotoučů a aby to také vypadalo a pekně sedělo, objevíte na tomhle Amaroku dvaadvacetipalcová kola BBS SV s nízkoprofilovými pneumatikami Latitude od Michelinu, na nichž je štítek 295/40 R22. Tohle dílko s nápisy V8 Passion a výfuky vyvedenými pod bočními prahy na autosalonu v Ženevě definitivně nepůjde přehlédnout.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
VW Amarok po úpravě od MTM zdědil posílený naftový osmiválec, dostal 22palcová kola a pro rychlejší jízdu i vhodnější a méně off-roadovou zadní nápravu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
včera - Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
30.12.2024 - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
29.12.2024
Nejnovější články
- Škoda pro svou příští novinku zvolí kontroverzní zeměpisné jméno: Kunda
včera - Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou
včera - Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět
včera - K mání je dodnes nový Citroën Xantia po jediném majiteli, posel z minulosti vás vrátí do zlatých časů francouzských aut
včera - Rozklad největšího evropského výrobce motorek pokračuje, bez kupce krach zabije i jeho závodní aktivity
včera
Živá témata na fóru
- Endothelial side-opening summer cortices nephrolithiasis. 01.01. 02:14 - orarahhaq
- VZKAZY 12.31. 19:11 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 12.31. 18:30 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 12.31. 16:43 - VS*
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.31. 10:01 - řidičBOB
- WAZE 12.30. 19:23 - mlunovozík
- Fiat a vše kolem nich 12.30. 18:44 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 12.30. 12:46 - abgx1