Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
MTM Talladega S je Audi S8 s 802 koňmi a maximálkou 350 km/h
27.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Budeme-li věřit MTM, jeho 802koňové Audi S8 zvládne 350 km/h, o deset více než Porsche 918. Ukáže se v Ženevě a není ani vyprodané, ani hybridní.
Německá značka Audi vám prodá skoro všechno, co může, v nejzběsilejších variantách RS, a to včetně kombíků - vždyť právě kombíkem RS2 s motorem laděným u Porsche se tato historie začala psát. Ale limuzínu A8 dostanete v luxusní verzi s motorem W12 anebo jako S8 se čtyřlitrovým přeplňovaným osmiválcem; V10 z Gallarda je už bohužel dávno pryč. Nic jako RS8 neexistuje, a tak právě zde přicházejí ke slovu tuningové firmy.
Je-li vám 500 koní 6,3litrové W12 anebo 520 koní onoho osmiválce v S8 málo, tradiční úpravce Audi, firma MTM, nabízí stroj s názvem Talladega S. Základem pro toto auto je model S8, což znamená čtyřlitrovou V8 s přeplňováním. Jenže u MTM z ní dostali nějakých 200 a půl koně na litr - na kola nyní proudí 802 koní a 945 Nm.
To znamená zrychlení na stovku za 3,1 s, na dvoustovku za 9,9 s a na třísetkilometrovou rychlost za 29 vteřin. A pokud budete držet plyn zabořený do koberce i nadále, Talladega S se podívá až k maximálce 350 km/h, alespoň budeme-li tunerovi věřit - je to totiž víc, než zvládne Porsche 918 Spyder. Jeho maximálka činí 340 km/h. Brzdový systém odpovídá - pod koly najdeme karbon-keramické brzdy.
Zvenčí kromě trochu moc výrazné modré barvy vidíme nová kola Bimoto s pneumatikami rozměru 295/30 ZR21 vpředu i vzadu a také bodykit, který obsahuje přední nárazník s většími nasávacími otvory, zadní s pokusem o difuzor dole a dvěma obřími koncovkami v rozích. Co asi nebude nutné si na vlastní auto nechat lepit, jsou ony nálepky, které vidíme na fotografiích a které působí jako z vesnické benzinky.
A také tu je karbonové křídlo, které působí, jako by autu nepatřilo. Zda je skutečně k něčemu dobré, je otázkou; je to jediný vnější rozdíl mezi Talladegou S a slabší Talladegou. Ta ale je slabší jen o malý kousek, nabídne 760 koní a 945 Nm, zrychlení na stovku za 3,45 vteřiny a elektronicky limitovanou maximálku 325 km/h. A křídlo nemá a právě proto si nejsme jisti, zda Talladega S potřebuje tak rušivou věc na víku zavazadelníku, zda by třeba nestačila odtrhová hrana, je-li vztlak na zadní nápravě problém o tolik větší než u Talladegy.
Na kolik tato splašená S8 přijde? Není to málo, jak se dá čekat. Za komplet v Německu zaplatíte 222 249 Eur, tedy skoro přesně šest milionů korun, či o nějakých 33 tisíc Eur (891 tisíc korun) více než za slabší Talladegu. Úpravce přiveze svůj skvost na ženevský autosalon a není vyloučeno, že tam bude i přijímat objednávky. O žádném limitu počtu vyrobených kusů nevíme, takže by se mělo dostat na každého, kdo by chtěl jezdit v limuzíně po Autobahnu rychleji, o hodně rychleji než většina ostatních.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Modrý lak působí křiklavě a nálepky vypadají jak z benzinky, jinak se design MTM Talladegy S docela povedl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva