MTM Audi A6 3,0 TDI BiTurbo: BMW M550d z Ingolstadtu

Za cenu jednoho Golfu vám německé MTM postaví dieselové Audi A6 schopné konkurovat BMW 550d xDrive. Výkonu má na koně stejně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

MTM Audi A6 3,0 TDI BiTurbo: BMW M550d z Ingolstadtu

6.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

MTM Audi A6 3,0 TDI BiTurbo: BMW M550d z Ingolstadtu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Za cenu jednoho Golfu vám německé MTM postaví dieselové Audi A6 schopné konkurovat BMW 550d xDrive. Výkonu má na koně stejně.

Audi A6 3,0 TDI BiT mělo být odpovědí na BMW 535d, jenže mnichovská značka mezičasem stihla Ingolstadtu ukázat záda s 550d xDrive. Než s tím čtyři kruhy nějak vypořádají, zastoupí je MTM (Motoren Technik Mayer) se svou vlastní verzí dieselu mírně překonávající i špičkový sériový diesel BMW.

Německá tuningová firma se detaily nechlubí, jejím zásahem do řídicího systému motoru se však podařilo posílit vidlicový šestiválec z 313 na 381 koní, tedy na úplně stejný výkon, který disponuje rovněž 550d. Modifikací vystoupal také točivý moment - z 650 na 780 newtonmetrů, který „zpracovává“ osmistupňová automatická převodovka Tiptronic.

Není pochyb o tom, že tato změna s sebou přinesla citelné zlepšení dynamiky, MTM ale čísla z měření ještě nezveřejnilo. Zatím uvádí pouze cenu, za kterou si můžete TDI BiT nechat přeladit. Firma Rolanda Meyera bude po vás za motorovou operaci požadovat 1 800 Eur. O stovku méně pak zaplatíte v případě, když se spokojíte s výkonem 365 koňských sil a nejvyšším točivým momentem 760 newtonmetrů.

K upravené pohonné jednotce si můžete za 1 740 Eur přiobjednat přeprogramování vzduchového pérování, které při dosažení rychlosti 70 km/h sníží světlou výšku přední nápravy o 25 mm a zadní o 20 mm. K tomuto účelu MTM montuje do aut vlastní modul nazvaný F-Cantronic a instalace zabere přibližně dvě a půl hodiny.

Jak je u MTM dobrým zvykem, nezapomnělo se ani na brzdy. Za 4 900 Eur dostanete kotouče o průměru 380 milimetrů, pancéřované hadice a osmipístkové třmeny na přední nápravě k tomu. Za 6 400 Eur pak získáte kotouče o průměru až 405 mm, musíte ale počítat s tím, že k nim potřebujete minimálně dvacítky kola. I ty vám MTM nasadí, ale až za dalších 5 230 Eur a to znamená, že na vůz z obrázku budete kromě vozu samotného potřebovat v přepočtu asi 380 tisíc korun.


MTM Audi A6 3,0 TDI BiTurbo: BMW M550d z Ingolstadtu - 1 - MTM Audi A6 01MTM Audi A6 3,0 TDI BiTurbo: BMW M550d z Ingolstadtu - 2 - MTM Audi A6 02MTM Audi A6 3,0 TDI BiTurbo: BMW M550d z Ingolstadtu - 3 - MTM Audi A6 03MTM Audi A6 3,0 TDI BiTurbo: BMW M550d z Ingolstadtu - 4 - MTM Audi A6 04MTM Audi A6 3,0 TDI BiTurbo: BMW M550d z Ingolstadtu - 5 - MTM Audi A6 05MTM Audi A6 3,0 TDI BiTurbo: BMW M550d z Ingolstadtu - 6 - MTM Audi A6 06MTM Audi A6 3,0 TDI BiTurbo: BMW M550d z Ingolstadtu - 7 - MTM Audi A6 07MTM Audi A6 3,0 TDI BiTurbo: BMW M550d z Ingolstadtu - 8 - MTM Audi A6 08MTM Audi A6 3,0 TDI BiTurbo: BMW M550d z Ingolstadtu - 9 - MTM Audi A6 09MTM Audi A6 3,0 TDI BiTurbo: BMW M550d z Ingolstadtu - 10 - MTM Audi A6 10
MTM naladí nejsilnější dieselovou V6 TDI za 1 800 Eur na úroveň řadové šestky 550d

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.