Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mercedes C 63 AMG Coupe Väth V63 Supercharged: když Black Series nestačí
16.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mercedes vyměnil přeplňování pomocí kompresoru za čistě atmosférické motory anebo dvojici turbodmychadel. Väth tak trochu vše vrací zpátky.
V souboji německých značek o nejvýkonnější kupé střední třídy jednoznačně vítězí Mercedes. BMW a jejich omezená série M3 GTS může nabídnout maximálně 450 koní, tedy stejný počet jako Audi RS5, kdežto kupé C 63 AMG má jižv základu 457 koní, a pak tu máme ještě verzi Black Series posouvající hranice atmosférického motoru 6,2 V8 na 517 koní. I to je ale málo na některé americké stroje, především pak Cadillac CTS-V Coupé s 6,2litrovým kompresorovým osmiválcem o výkonu 564 koní a točivém momentu 750 Nm nebo nový Mustang Shelby GT500 s 659 koňmi a 819 Nm vydolovanými z motoru 5,8 V8 přeplňovaného rovněž kompresorem.
Jak je vidět hlavní výhoda GM a Fordu nespočívá pouze ve velkém objemu, ale hlavně v mechanicky poháněném kompresoru. Těžko říci, zdali se německá tuningová firma Väth nechala inspirovat myšlením amerických značek, nicméně při snaze posunout jinak skvělý vidlicový osmiválec Mercedesu o objemu 6,2 litru o kus dál, zvolila naprosto identický způsob dopravy vzduchu do válců. Výsledkem je nárůst výkonu na bláznivých 680 koní a točivý moment vyletěl z 600 na 840 newtonmetrů.
Aby firma dosáhla těchto hodnot a zbytek auta přežil ve zdraví, kromě použití kompresoru a nově naprogramované řídicí jednotky bylo nutné především udržet provozní teploty ve všech exponovaných místech ve standardních mezích. Z tohoto důvodu dostal jejich V63 Supercharged přídavné chladiče motorového i převodovkového oleje, klasický mezichladič stlačeného vzduchu a navíc se zde objevuje chladič snižující teplotu paliva. O odvod výfukových plynů se stará nerezové potrubí s novými metalickými katalyzátory.
K udržení vozu na silnici by měl přispět nejen zkušený řidič, ale též plně stavitelné tlumiče s možností snížit světlou výšku v rozsahu od 20 do 65 mm. Zákazník navíc může nechat rozšířit rozchod obou náprav pomocí podložek ve dvou stupních: buď o 20 mm vpředu a 40 mm vzadu anebo tyto hodnoty zvětšit na 30 a 60 milimetrů. K novému brzdovému systému s kotouči o průměru 380 mm vpředu vydala firma Väth upozornění, že je vhodný pro kola s minimálním průměrem 19 palců. To by ale nemusel být problém. Tuningová firma za příplatek dodá dvacítky vhodné pro pneumatiky o rozměru 255/20 R20 vpředu a 295/25 R20 vzadu.
Exteriér auta nenarušují žádné divoké úpravy. Na přání dostanete masku chladiče bez hvězdy, karbonový spoiler pod předním nárazníkem a ze stejného materiálu vyrobený zadní difuzor, odtrhovou hranu na víku zavazadelníku a kapotu z uhlíkových kompozitů. Ještě decentněji se ladila kabina. Nový je pouze kůží čalouněný sportovní volant s dřevěnými nebo karbonovými doplňky (podle panelů v kabině), hliníkové pedály a tachometr cejchovaný do 360 km/h, což se zrovna hodí, protože Väth V63 Supercharged zvládne 335 km/h. Akcelerace na stovku trvá podle sdělení firmy rovné 4 sekundy, což se s ohledem na výkony může zdát hodně, ale na druhou stranu jsou možnosti dosáhnout lepší čas limitovány zadními pneumatikami. Zrychlení ze 100 na 200 km/h by se mělo dostat o pár úrovní výše, přesný čas ale zatím neznáme.
Pokud jste právě teď dospěli k rozhodnutí, že tento relativně nenápadný supersport nutně potřebujete, připravte si 64 308 euro, v přepočtu asi 1,65 milionu. Málo? No jistě, jde totiž čistě o cenu úprav a než se k nim propracujete, ještě potřebujete nějaké volné C 63 Coupé...
Výkon motoru 6,2 V8 se po instalaci kompresoru zvýšil na 680 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva