Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari
7.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý tuner Novitec nemá respekt ani před nedotknutelností Ferrari, tak proč by se měl couvnout před posledním počinem Maserati - MC Stradale.
Čistě z pohledu dramatického projevu Maserati GranTurismo MC Stradale toho moc nechybí. Má podmanivý design, výfuky produkující dělostřeleckou palbu schopnou rozléhat se na kilometry daleko, a když na to přijde, tak ani těch 450 koní z osmiválce o objemu 4,7 litru není na vůz třídy GT zase tak málo. Jsou ale lidé, kteří jsou přesvědčeni, že je. Například u německé tuningové firmy Novitec.
Aby motoru dodali potřebnou kuráž, rozhodli se nešťourat v atmosféricky plněné verzi, aby z něj ve výsledku dostali o deset procent vyšší výkon, ale na nasávání rovnou namontovali mechanicky poháněný kompresor s maximálním plnícím tlakem 0,43 baru. Zní to jednoduše, ale chtělo to přizpůsobit řídicí jednotku, vyrobit nové nasávání, použít větší vstřikovače a k tomu vyvinout a instalovat mezichladiče stlačeného vzduchu. Když to oživili, motorová brzda jim vyplivla docela pozoruhodné parametry - 646 koní a 624 newtonmetrů.
A též důvod, proč si najít nějaký vhodný plácek a vyzkoušet, jak se změní původní čas akcelerace na stovku za 4,6 s a maximální rychlost 301 km/h. Stalo se a minimálně jeda z naměřených hodnot případného majitele rozhodně potěší. Maximálka se zvedla pouze nepatrně na 306 km/h, zrychlení na 100 km/h ovšem teď proběhne za 3,9 s a na dvojnásobnou hodnotu se dostane za rovných 14 vteřin. Pomáhají tomu ale asi i jiné, širší zadní gumy. Ty původní byly dvacítky o šíři 295 mm, nové 22“ mají 315 mm (a mimochodem profilové číslo jen 25). Přední pneumatiky jsou trochu menší, jde o rozměr 255/30, bez ohledu na nápravu jsou to ale Pirelli P Zero.
Původní tlumiče a pružiny by z podobných úprav asi radost neměly, takže produkt divize Novitec Tridente, dostal přepracovaný snížený podvozek. Změny se pak udály také na jiných místech. Novitec vyměnil původní koncovky výfuku za nové 105milimetové trubky, přičemž na vás zůstane, jestli budou leštěné nebo v černě matném laku. Za příplatek pak ještě dostanete novou přední kapotu se soustavou odvětrávací otvorů a centrálním nasávání, a aby vám nebylo líto té ceny, Novitec vám ji vyrobí z karbonových kompozitů.
A jak vysoko si Němci cení svou práci. Řeknu vám, žádná láce. Nechte si to udělat kompletně, jak vidíte na obrázcích a vyjde vás to na téměř 24 tisíc eur, což s drobným zaokrouhlením dělá 600 tisíc korun. Pokud přimhouříte oko nad diskutabilní spolehlivostí nebo vlivem na životnost, možná to za drzý vstup do teritoria Ferrari i stojí.



















Pomocí kompresoru se Noviteku povedlo vydolovat z motoru dalších 196 koní a zkrátit čas potřebný k akceleraci na stovku ze 4,6 na 3,9 s
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva