Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mansory Carbonado, Stallone a Sangius: mušketýři pro Ženevu s až 1 250 koňmi
4.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejvýkonnějším nový Mansory je upravený Aventador, na autosalonu se ale objeví také vyladěné Bentley Continental GT a Ferrari F12 Berlinetta.
Princip fungování německé tuningové společnosti Mansory je v současné době prakticky stejný jako v roce 1989, kdy byla založena Kouroshem Mansorym - podstatně modifikovat karoserie, interiéry a případně i motorové prostory těch nejluxusnějších vozů. Prioritou vždy bylo vyhovět individuálním, někdy i poněkud „ujetým” požadavkům svých zákazníků, mezi kterými dnes mají svá čestná místa arabští šejkové a bohatí Rusové. Nadčasové elegantní tvary berou za své a jejich místo přebírají komponenty, o které by často nezavadily ani pejsek s kočičkou při pečení svého dortu. Loni v létě však Mansory z této vyšlapané cestičky poněkud odbočilo představením vcelku umírněné kreace Carbonado Black Diamond vycházející z Lamborghini Aventador.
Obdobný vůz bude nyní hvězdou stánku na ženevském autosalonu, přičemž po vizuální stránce se bude nové Carbonado opět držet zpět. Oproti loni představené verzi totiž jen přihazuje o trochu jinak stylizovaný čelní nárazník, přepracované prahy a záď (a také o 40 mm širší karoserii vpředu a o 50 mm vzadu). Jinak ale jednobarevná stylizace zůstává, díky čemuž je opět možné do detailu studovat karbonovou strukturu celé karoserie, kterou Lamborghini jinak ukrývá pod několika vrstvami laku.
O umírněnosti se ale u nového modelu nedá mluvit v rámci motorového prostoru. Motor V12 dostal dvojici turbodmychadel, nové ojnice, písty, ložiska, hlavu válců i klikovou hřídel. Nechybí ani zakázkový výfuk. Ze sériových sedmi set vzrostl výkon na na 1 250 koní, které stejně jako v sérii míří na všechna čtyři kola.
S využitím této síly na tom Mansory není bůhvíjak dobře. Navzdory použití širších gum Pirelli P Zero (rozměr 225/30 ZR20 vpředu a 345/25 ZR21 vzadu) a nárůstu o 550 koní (více, než kolik nabízí tovární Porsche 911 997 Turbo S) se Carbonado na stovku dostane za 2,6 s a jeho nejvyšší rychlost činí 380 km/h. Oproti sérii tak zrychlilo o pouhé tři desetinky a 30 km/h.
Dá se však počítat s tím, že limitované skupince zákazníků to vadit nebude. Stejně jako dozajista nebudou brojit proti interiéru, který již k pouťovosti sklouzává. Ovšem nikoliv takovou měrou jako v případě upraveného Bentley Continental GT a Ferrari F12 Berlinetta, které Mansory pod jmény Sanguis a Stallone hodlá v Ženevě rovněž představit.
V obou případech byla samozřejmě pozměněna většina panelů karoserie. U Bentley došlo k rozšíření o 50 mm vepředu a 60 mm vzadu, rozměry Ferrari zůstávají sériové. Kromě větších kol bylo v obou případech dodáno kvantum karbonu, přičemž dvoubarevné kombo u řady detailů působí docela křiklavě.
Při pohledu do kabiny je zřejmé, že pouť přijela doopravdy. Krvavě rudá slibuje výkony, které upravené klenoty nejsou s to doručit. A to minimálně u Bentley, které navzdory posílení šestilitrového dvanáctiválce na 672 koní a 780 Nm sprintuje z klidu na stovku za 4,5 s a rozjede se na 322 km/h. Je tedy pomalejší než sériový Speed. Pro Ferrari nejsou parametry týkající se jízdní dynamiky aktuálně k dispozici, víme jen, že výkon ze 740 vzrostl na 775 tuningových ořů.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Mansory Carbonado staví na Lamborghini Aventador, přičemž německý tuner navýšil jeho výkon na 1 250 koní
Také upravené Bentley Continental GT zvané Sanguis je výkonnější než v sérii. Kupodivu ale také pomalejší
Verzi Stallone připravilo Mansory již pro Ferrari 599. V případě nástupce F12 Berlinetta zachází úpravce s pouťovostí ještě dále
Zdroj: Autoblog Netherlands, WorldCarFans, Autoblog Netherlands
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 10 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva