Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Manhart MH4 550: BMW M4 dostalo 550 koní, upravené brzdy i podvozek
21.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Německý tuner Manhart Racing si vzal na mušku nové eMko a přišel s jeho první úpravou. Přidává 120 koní, kupu karbonu a další propriety k brutální jízdě.
Manhart proslul úpravou řady nabroušených bavoráků, přičemž nejraději si jako základ půjčuje modely divize M. V minulosti jsme díky němu mohli vidět oturbenou osmiválcovou M3 s výkonem 750 koní skrytou pod názvem MH3 V8 RS Biturbo Clubsport či podobně bestiální BMW M6 s „krycím“ kódem MH6 700, která uměla dvoustovku za 10,1 sekundy. Nyní přichází na řadu poslední BMW M4.
U modelu s názvem Manhart MH4 550 neměl německý úpravce zřejmě velké potíže s úpravou motoru, neboť ten je v tomto případě přeplňovaný už v sériovém provedení. Oturbený řadový šestiválec S55 s objemem tří litrů vyhnal ze standardních 431 koní na hodnotu 550 koní zřejmě úpravou řídicí jednotky a několika dalšími zásahy, o kterých zatím nevíme. Pokud by šli tvůrci kitu stejnou cestou jako u M135i, pak M4 dostala větší turbodmychadla.
Víme však naprosto bezpečně, že v exteriéru úpravce přidal karbonové nástavce nárazníků, prahů, dále zadní difuzor, spoiler a také vlastní kryty zpětných zrcátek. Aby vůz lépe vypadal, použil Manhart i vlastní kapotu a nové ledvinky masky chladiče v černé barvě. Minimálně o palec větší kola a emblémy s označením modelu celou úpravu karoserie završují. Pokud tedy opomeneme neopomenutelné, a sice téměř okapové koncovky výfuků.
Finální specifikace bude uvolněna později, troufáme si ale tvrdit, že zrychlení na stokilometrovou rychlost proběhne rozhodně za méně než čtyři sekundy (standardně 4,1 s u vozů s dvouspojkovou převodovkou) a maximálka přesáhne 300 km/h s velkou rezervou. Pro rychlou jízdu bude výhodou snížený přitvrzený podvozek osazený výkonnější brzdovou soustavou.


Manhart MH4 550 tentokrát pracuje se šestiválcovým turbomotorem, přeplňování tedy přidávat nemusel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB