Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Manhart MH3 V8 RS Clubsport: BMW M3 s turby, ale bez downsizingu
24.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Příští BMW M3 F80 dostane přeplňovaný šestiválec, firma Manhart ale ukazuje, jaká mohla být alternativní budoucnost. Co říkáte na 750 koní?
Německá tuningová firma Manhart Racing nepatří zrovna k notoricky profláknutým úpravcům, takže o to raději uvítá publicitu provázející představení jakéhokoli svého stroje. Jejich MH3 V8 RS Clubsport ale se zaujetím publika asi moc práce nemá. Už jen tím motorem. Místo původního atmosférického agregátu se zde usídlil dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec z BMW X5/X6 M, který se s nepatrně vyšším výkonem objevuje také v nové M5.
U původních 555 koní ale nezůstalo. Lidé od Manhartu použily modifikovaná turbodmychadla, větší mezichladič, komplet titanové výfukové potrubí s dvojicí závodních katalyzátorů, zesílené ojnice i písty a olejový chladič z X6 M. Výsledkem je 750 koní a 910 newtonemtrů. O přenos této nálože se stará šestistupňová automatická převodovka M Sport, rovněž adoptovaná z X6 M a samosvorný diferenciál původně určený pro M5 E60.
Pro MH3 V8 RS Clubsport firma uvádí suchou hmotnost 1 590 kg, takže poměrem hmotnosti k výkonu 2,12 kg/koně anebo naopak 472 k/t je na tom tento vůz lépe, než třeba nový Aventador. Není proto divu, že se na stovku i s pohonem jen zadní nápravy dostane za 3,2 sekundy, maximální rychlost činí 350 km/h. O adekvátní zpomalení se stará brzdový systém Movit se šestipístkovými třmeny a 396milimetrovými kotouči vpředu a čtyřpístkové brzdiče a 380milimetrové kotouče vzadu. Tato sada je ukryta za 20“ kovanými koly „Black Edition“ s pneumatikami o rozměru 255/30 vpředu a 325/25 vzadu.
Aerodynamiku karoserie pozměnila kompletní sada karbonových komponentů obsahující snížený přední spoiler, kapotu, prahové nástavce, víko zavazadlového prostoru, díly na rozšíření blatníků, zadní difuzor nebo křídlo. Další uhlíkové kompozity byste našli třeba na krytech zpětných zrcátek nebo v motorovém prostoru. Ani interiér nebyl ušetřen. Posádka má k dispozici karbonové skořepiny nebo ochranný rám značky Wiechers. Pozoruhodně vypadá rovněž upravená palubní deska s novou centrální konzolou s integrovanou telemetrií schopnou měřit třeba géčka, maximální rychlost anebo časy na okruhu.
Ptáte se na cenu? Tu Manhart zveřejní později, nic lidového ale čekat nelze. Na druhou stranu, určitě půjde o dostupnější vůz než jakýkoli jiný, který dosahuje podobné dynamiky.













Manhart kromě jiného poukazuje na možnosti úpravy nové M5, z 555 koní může být po jejich zásahu 750
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před hodinou„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 2 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 08:14 - Stepan
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins