Manhart MH1 S Biturbo: další „drsná” úprava nadělila BMW 1 M Coupe 465 koní

BMW 1 M Coupe definitivně zmizelo i z německého konfigurátoru, to ale neznamená, že by zájem o ni ze strany německých tunerů nějak opadal.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Manhart MH1 S Biturbo: další „drsná” úprava nadělila BMW 1 M Coupe 465 koní

2.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Manhart MH1 S Biturbo: další „drsná” úprava nadělila BMW 1 M Coupe 465 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW 1 M Coupe definitivně zmizelo i z německého konfigurátoru, to ale neznamená, že by zájem o ni ze strany německých tunerů nějak opadal.

Pokud chcete skutečnou zběsilost zabalenou do karoserie BMW 1 M Coupe, zvedněte telefon a zavolejte do německé společnosti G-Power. Na přání z motorového prostoru jedničky vykuchají původní motor a místo něj jsou schopni pod kapotu narvat čtyřlitrový osmiválec z M3 a jako bonus k tomu připojit mechanicky poháněný kompresor. Máte-li ale dojem, že 600 koní a 580 newtonmetrů je na malé kupé přeci jen trochu moc, mohl by vám stačit nový kousek od dalšího německého úpravce Manhart Racing.

Firma z Geilenkirchenu se na těchto stránkách prozatím prezentovala pouze úpravami M3 a M5, přesahujícími hranici 700 koní a známá je třeba také tím, že se ji podařilo implantovat atmosférický desetiválec z minulé M5 do roadsteru Z4. Model MH1 S Biturbo proto můžeme považovat v jejich podání za jakýsi juniorský nástroj.

Základem se samozřejmě stalo sériové BMW 1 M Coupe, které v první fázi prošlo modifikací řídicího softwaru. Následoval nový karbonový airbox, zakázkové svody s upraveným zbytkem výfukového systému a zvětšené chladiče. Výsledkem byl nárůst výkonu z 340 na 465 koní a navýšení maxima točivého momentu ze 450 na rovných 600 newtonmetrů.

Aby vůz nebyl rychlejší pouze v přímce, ale podle Manhartu také v zatáčkách, dostal stavitelný podvozek KW Clubsport a kované dvacítky MHR Concave One s pneumatikami Continental Sport Contact 5P o rozměru 245/30 ZR20 vpředu a 295/25 ZR20 vzadu. A protože módní styl „šedivá myš“ se v tuningu příliš nenosí, dostal vůz také nový přední spoiler, lehčí karbonové víko kufru s výraznější odtrhovou hranou a také ze stejného materiálu vyrobený difuzor zadního nárazníku.

Kabinu doplňují sportovní sedadla s logem Manhart Racing a doplňkový displej rozšiřující funkci palubního počítače a možností zobrazovat třeba teplotu motoru, využití točivého momentu či aktuálního přetížení. Nevíme akorát jedno, kolik Němci za celou tu legraci chtějí a jak moc rychle vlastně jezdí. V obou případech ale lze počítat s citelně vyššími hodnotami než u sériového modelu...


Manhart MH1 S Biturbo: další „drsná” úprava nadělila BMW 1 M Coupe 465 koní - 1 - Manhart MH1 S Biturbo 01Manhart MH1 S Biturbo: další „drsná” úprava nadělila BMW 1 M Coupe 465 koní - 2 - Manhart MH1 S Biturbo 02Manhart MH1 S Biturbo: další „drsná” úprava nadělila BMW 1 M Coupe 465 koní - 3 - Manhart MH1 S Biturbo 03Manhart MH1 S Biturbo: další „drsná” úprava nadělila BMW 1 M Coupe 465 koní - 4 - Manhart MH1 S Biturbo 04Manhart MH1 S Biturbo: další „drsná” úprava nadělila BMW 1 M Coupe 465 koní - 5 - Manhart MH1 S Biturbo 05Manhart MH1 S Biturbo: další „drsná” úprava nadělila BMW 1 M Coupe 465 koní - 6 - Manhart MH1 S Biturbo 06Manhart MH1 S Biturbo: další „drsná” úprava nadělila BMW 1 M Coupe 465 koní - 7 - Manhart MH1 S Biturbo 07Manhart MH1 S Biturbo: další „drsná” úprava nadělila BMW 1 M Coupe 465 koní - 8 - Manhart MH1 S Biturbo 08Manhart MH1 S Biturbo: další „drsná” úprava nadělila BMW 1 M Coupe 465 koní - 9 - Manhart MH1 S Biturbo 09Manhart MH1 S Biturbo: další „drsná” úprava nadělila BMW 1 M Coupe 465 koní - 10 - Manhart MH1 S Biturbo 10Manhart MH1 S Biturbo: další „drsná” úprava nadělila BMW 1 M Coupe 465 koní - 11 - Manhart MH1 S Biturbo 11Manhart MH1 S Biturbo: další „drsná” úprava nadělila BMW 1 M Coupe 465 koní - 12 - Manhart MH1 S Biturbo 12
Nové exteriérové doplňky od Manhart Racing se nemusí líbit všem, v zájmů nenavyšování hmotnosti jsou však alespoň z karbonu

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.