Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Manhart MH1 400: BMW M135i dostalo 405 koní, nová M3 bude na dostřel
27.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý úpravce sází spíše na mechanický než vizuální tuning. Kromě navýšení výkonu tak BMW osadil i jiným podvozkem či výkonnějšími brzdami.
Německá tuningová firma Manhart se v závěru letošního roku opravdu rozjela. Zatímco krátce před Vánoci jsme vám představili upravené BMW M6, nyní následuje konverze určená řadě 1. Konkrétně jde o model M135i, ze kterého ve Wuppertalu stvořily matně černý hatchback MH1 400 produkující 405 koní, mimo to pak oproti sérii rovněž narostl točivý moment (ze 450 Nm na 560 Nm). Díky tomu lze dozajista počítat s lepší akcelerací, úpravce ji ale bohužel nezveřejnil - jedinou zmínkou v rámci jízdní dynamiky je totiž nejvyšší rychlost omezená stejně jako u tovární verze na 250 km/h. Přesto nepochybujeme, že s touto porcí výkonu budou mít s mnichovským hatchbackem co dělat i nová BMW M3 a M4.
Ale zpátky k M135i od Manhartu. Víme totiž také, že daného nárůstu výkonu bylo dosaženo především díky instalaci nových turbodmychadel, unikátem je ale taktéž výfukový systém se dvěma koncovkami po stranách zadního difuzoru. Ke změnám vzhledu se ovšem dostaneme až za malou chvíli, nyní ještě dokončíme exkurzi v oddělení mechaniky. Zde totiž počítají rovněž s novým podvozkem KW Clubsport nebo zakázkovými brzdami s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 356 mm vzadu.
Modifikace především vizuální pak zahrnují 19palcová kola Manhart Concave One s pneumatikami Michelin Super Sport o rozměru 225/35 vpředu a 255/30 vzadu. K nim lze přičíst zmiňovaný difuzor vyrobený z karbonových vláken, přičemž ze stejného materiálu je i čelní nástavec nárazníku a zpětná zrcátka. Celá karoserie pak navíc byla zabalena do speciální černé fólie, jež má představovat tmavý broušený hliník.
Uvnitř vozu pro změnu najdete sportovní sedadla BMW Performance, která byla nově potažena Alcantarou. Ani zde pak nechybí uhlíková vlákna, jež jsou kvůli vyšší pevnosti kombinována s Aramidem. To je v rámci úprav zahrnutých do paketu MH1 400 vše, nad rámec je možné BMW M135i osadit ještě diferenciálem Quaife. Ceny u Manhartu sdělují na požádání.









BMW M135i dostalo ve Wuppertalu upravený bodykit a výkon 405 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB