Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Manhart MH1 400: BMW M135i dostalo 405 koní, nová M3 bude na dostřel
27.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý úpravce sází spíše na mechanický než vizuální tuning. Kromě navýšení výkonu tak BMW osadil i jiným podvozkem či výkonnějšími brzdami.
Německá tuningová firma Manhart se v závěru letošního roku opravdu rozjela. Zatímco krátce před Vánoci jsme vám představili upravené BMW M6, nyní následuje konverze určená řadě 1. Konkrétně jde o model M135i, ze kterého ve Wuppertalu stvořily matně černý hatchback MH1 400 produkující 405 koní, mimo to pak oproti sérii rovněž narostl točivý moment (ze 450 Nm na 560 Nm). Díky tomu lze dozajista počítat s lepší akcelerací, úpravce ji ale bohužel nezveřejnil - jedinou zmínkou v rámci jízdní dynamiky je totiž nejvyšší rychlost omezená stejně jako u tovární verze na 250 km/h. Přesto nepochybujeme, že s touto porcí výkonu budou mít s mnichovským hatchbackem co dělat i nová BMW M3 a M4.
Ale zpátky k M135i od Manhartu. Víme totiž také, že daného nárůstu výkonu bylo dosaženo především díky instalaci nových turbodmychadel, unikátem je ale taktéž výfukový systém se dvěma koncovkami po stranách zadního difuzoru. Ke změnám vzhledu se ovšem dostaneme až za malou chvíli, nyní ještě dokončíme exkurzi v oddělení mechaniky. Zde totiž počítají rovněž s novým podvozkem KW Clubsport nebo zakázkovými brzdami s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 356 mm vzadu.
Modifikace především vizuální pak zahrnují 19palcová kola Manhart Concave One s pneumatikami Michelin Super Sport o rozměru 225/35 vpředu a 255/30 vzadu. K nim lze přičíst zmiňovaný difuzor vyrobený z karbonových vláken, přičemž ze stejného materiálu je i čelní nástavec nárazníku a zpětná zrcátka. Celá karoserie pak navíc byla zabalena do speciální černé fólie, jež má představovat tmavý broušený hliník.
Uvnitř vozu pro změnu najdete sportovní sedadla BMW Performance, která byla nově potažena Alcantarou. Ani zde pak nechybí uhlíková vlákna, jež jsou kvůli vyšší pevnosti kombinována s Aramidem. To je v rámci úprav zahrnutých do paketu MH1 400 vše, nad rámec je možné BMW M135i osadit ještě diferenciálem Quaife. Ceny u Manhartu sdělují na požádání.
BMW M135i dostalo ve Wuppertalu upravený bodykit a výkon 405 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 10 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 11 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
včera
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus