Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Lexus GS 350 F-Sport 2013 Supercharged: kompresorem blíže k GS-F
27.10.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani Toyota nenechává letošní SEMA ladem, luxusní divizi Lexus nevyjímaje. Po GS Five Axis představila o něco více tovární GS 350 F-Sport Supercharged.
Již brzy vám nabídneme podrobný test nového Lexusu GS z českých silnic, předem vám ale můžeme říci jednu věc - tohle auto má skvělý technický základ. Bohužel, jeho celková líbivost je citelně narušena nedomyšlenými drobnostmi, nedomyšlenými ale neznamená neřešitelnými. Právě u takových aut má o to větší smysl pozdější ladění, a tak, pokud tedy o GS máte zájem, má smysl věnovat pozornost jeho tuningu, který se jinak u podobné limuzíny může zdát nepatřičným. A to tím spíše, jde-li o vzniklé ladění pod dohledem tovární divize TRD, jenž již oficiálně působí i v Evropě.
Její poslední, teprve před pár hodinami představené dílo se jmenuje GS 350 F-Sport Supercharged, a protože ve svém jméně nosí i označení modelového roku 2013, máme zato, že půjde o ladění, které si budete moci i pořídit. Vůz byl připraven pro tuningovou SEMA Show v Las Vegas, která začíná již za pár dní, a Toyota resp. Lexus resp. TRD na jeho přípravu nebyli sami.
Ze stručného oficiálního avíza je zřejmé, že o podobu zevnějšku se postaral jiný známý úpravce WALD International, který jej obdařil svým aerodynamickým paketem sestávajícím z nového předního nárazníku, nástavců bočních prahů, upraveného zadního nárazníku a čehosi jako křídla (je to spíše nástavec) na víku kufru. Lexus po vzhledové stránce dále vsadil na 20" kola Vossen CV7 o šíři 9 palců vpředu a 10,5 palce vzadu, pneumatiky jsou od Yokohamy (S.Drive) a mají rozměry 255/30 R20 a 275/30 R20.
To všechno jste si dosud mohli koupit i bez automobilky a to samé vlastně platí také o následujících prvcích. Přesto jsou o poznání zajímavější, neboť se nacházejí pod kapotou. O pohon vozu se, jak už název napovídá, stará sériový vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, dostal ale schopného pomocníka. S dýcháním mu pomáhá kompresorový kit Apexi CG SPL a aby se nezalykal, má po ruce i jiné ovládání škrtící klapky znovu původem od Apexi. Aby vzduch správně proudil a celý ten orchestr také dobře zněl, je tu výfukový systém PTS Joe Z Series.
Bylo by asi nemístné, aby vůz dostal k silnějšímu motoru jen jiný vzhled, a tak se může pochlubit i novým „podvozkem” RSR Super i a také výkonnějšími brzdami od Bremba. Vůz tak bude zřejmě nejblíže provedení, okolo kterého Lexus už dlouho tančí, tedy GS-F. Nejsilnějším sériovým GS je sice hybridní 450h, skutečná sportovní verze by ale musel stavět na trochu jiné technice, který by právě odhalenému GS 350 Supercharged nemohla být až tak vzdálena.
Ptáte se, jak to všechno funguje jezdí? Dobrá otázka, ale pro tuto chvíli zůstane bez odpovědi - Lexus zatím zveřejnil pouze stručný výčet úprav a přiložené snímky, údaje o výkonu či dynamice si nechává pro sebe. Dá se však očekávat, že po premiéře vozu na SEMA začátkem příštího týdne budeme chytřejší.



Vyladěný Lexus GS 350 F-Sport Supercharged je zatím zřejmě nejblíže tomu, co by se jednou mohlo prodávat jako model GS-F
Zdroj: Lexus USA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 5 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 7 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 8 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 10 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva