Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Lexus GS 350 F-Sport 2013 Supercharged: kompresorem blíže k GS-F
27.10.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani Toyota nenechává letošní SEMA ladem, luxusní divizi Lexus nevyjímaje. Po GS Five Axis představila o něco více tovární GS 350 F-Sport Supercharged.
Již brzy vám nabídneme podrobný test nového Lexusu GS z českých silnic, předem vám ale můžeme říci jednu věc - tohle auto má skvělý technický základ. Bohužel, jeho celková líbivost je citelně narušena nedomyšlenými drobnostmi, nedomyšlenými ale neznamená neřešitelnými. Právě u takových aut má o to větší smysl pozdější ladění, a tak, pokud tedy o GS máte zájem, má smysl věnovat pozornost jeho tuningu, který se jinak u podobné limuzíny může zdát nepatřičným. A to tím spíše, jde-li o vzniklé ladění pod dohledem tovární divize TRD, jenž již oficiálně působí i v Evropě.
Její poslední, teprve před pár hodinami představené dílo se jmenuje GS 350 F-Sport Supercharged, a protože ve svém jméně nosí i označení modelového roku 2013, máme zato, že půjde o ladění, které si budete moci i pořídit. Vůz byl připraven pro tuningovou SEMA Show v Las Vegas, která začíná již za pár dní, a Toyota resp. Lexus resp. TRD na jeho přípravu nebyli sami.
Ze stručného oficiálního avíza je zřejmé, že o podobu zevnějšku se postaral jiný známý úpravce WALD International, který jej obdařil svým aerodynamickým paketem sestávajícím z nového předního nárazníku, nástavců bočních prahů, upraveného zadního nárazníku a čehosi jako křídla (je to spíše nástavec) na víku kufru. Lexus po vzhledové stránce dále vsadil na 20" kola Vossen CV7 o šíři 9 palců vpředu a 10,5 palce vzadu, pneumatiky jsou od Yokohamy (S.Drive) a mají rozměry 255/30 R20 a 275/30 R20.
To všechno jste si dosud mohli koupit i bez automobilky a to samé vlastně platí také o následujících prvcích. Přesto jsou o poznání zajímavější, neboť se nacházejí pod kapotou. O pohon vozu se, jak už název napovídá, stará sériový vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, dostal ale schopného pomocníka. S dýcháním mu pomáhá kompresorový kit Apexi CG SPL a aby se nezalykal, má po ruce i jiné ovládání škrtící klapky znovu původem od Apexi. Aby vzduch správně proudil a celý ten orchestr také dobře zněl, je tu výfukový systém PTS Joe Z Series.
Bylo by asi nemístné, aby vůz dostal k silnějšímu motoru jen jiný vzhled, a tak se může pochlubit i novým „podvozkem” RSR Super i a také výkonnějšími brzdami od Bremba. Vůz tak bude zřejmě nejblíže provedení, okolo kterého Lexus už dlouho tančí, tedy GS-F. Nejsilnějším sériovým GS je sice hybridní 450h, skutečná sportovní verze by ale musel stavět na trochu jiné technice, který by právě odhalenému GS 350 Supercharged nemohla být až tak vzdálena.
Ptáte se, jak to všechno funguje jezdí? Dobrá otázka, ale pro tuto chvíli zůstane bez odpovědi - Lexus zatím zveřejnil pouze stručný výčet úprav a přiložené snímky, údaje o výkonu či dynamice si nechává pro sebe. Dá se však očekávat, že po premiéře vozu na SEMA začátkem příštího týdne budeme chytřejší.
Vyladěný Lexus GS 350 F-Sport Supercharged je zatím zřejmě nejblíže tomu, co by se jednou mohlo prodávat jako model GS-F
Zdroj: Lexus USA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před hodinou - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 3 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 4 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 6 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva