Lexus GS 350 F-Sport 2013 Supercharged: kompresorem blíže k GS-F

Ani Toyota nenechává letošní SEMA ladem, luxusní divizi Lexus nevyjímaje. Po GS Five Axis představila o něco více tovární GS 350 F-Sport Supercharged.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Lexus GS 350 F-Sport 2013 Supercharged: kompresorem blíže k GS-F

27.10.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Lexus GS 350 F-Sport 2013 Supercharged: kompresorem blíže k GS-F

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ani Toyota nenechává letošní SEMA ladem, luxusní divizi Lexus nevyjímaje. Po GS Five Axis představila o něco více tovární GS 350 F-Sport Supercharged.

Již brzy vám nabídneme podrobný test nového Lexusu GS z českých silnic, předem vám ale můžeme říci jednu věc - tohle auto má skvělý technický základ. Bohužel, jeho celková líbivost je citelně narušena nedomyšlenými drobnostmi, nedomyšlenými ale neznamená neřešitelnými. Právě u takových aut má o to větší smysl pozdější ladění, a tak, pokud tedy o GS máte zájem, má smysl věnovat pozornost jeho tuningu, který se jinak u podobné limuzíny může zdát nepatřičným. A to tím spíše, jde-li o vzniklé ladění pod dohledem tovární divize TRD, jenž již oficiálně působí i v Evropě.

Její poslední, teprve před pár hodinami představené dílo se jmenuje GS 350 F-Sport Supercharged, a protože ve svém jméně nosí i označení modelového roku 2013, máme zato, že půjde o ladění, které si budete moci i pořídit. Vůz byl připraven pro tuningovou SEMA Show v Las Vegas, která začíná již za pár dní, a Toyota resp. Lexus resp. TRD na jeho přípravu nebyli sami.

Ze stručného oficiálního avíza je zřejmé, že o podobu zevnějšku se postaral jiný známý úpravce WALD International, který jej obdařil svým aerodynamickým paketem sestávajícím z nového předního nárazníku, nástavců bočních prahů, upraveného zadního nárazníku a čehosi jako křídla (je to spíše nástavec) na víku kufru. Lexus po vzhledové stránce dále vsadil na 20" kola Vossen CV7 o šíři 9 palců vpředu a 10,5 palce vzadu, pneumatiky jsou od Yokohamy (S.Drive) a mají rozměry 255/30 R20 a 275/30 R20.

To všechno jste si dosud mohli koupit i bez automobilky a to samé vlastně platí také o následujících prvcích. Přesto jsou o poznání zajímavější, neboť se nacházejí pod kapotou. O pohon vozu se, jak už název napovídá, stará sériový vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, dostal ale schopného pomocníka. S dýcháním mu pomáhá kompresorový kit Apexi CG SPL a aby se nezalykal, má po ruce i jiné ovládání škrtící klapky znovu původem od Apexi. Aby vzduch správně proudil a celý ten orchestr také dobře zněl, je tu výfukový systém PTS Joe Z Series.

Bylo by asi nemístné, aby vůz dostal k silnějšímu motoru jen jiný vzhled, a tak se může pochlubit i novým „podvozkem” RSR Super i a také výkonnějšími brzdami od Bremba. Vůz tak bude zřejmě nejblíže provedení, okolo kterého Lexus už dlouho tančí, tedy GS-F. Nejsilnějším sériovým GS je sice hybridní 450h, skutečná sportovní verze by ale musel stavět na trochu jiné technice, který by právě odhalenému GS 350 Supercharged nemohla být až tak vzdálena.

Ptáte se, jak to všechno funguje jezdí? Dobrá otázka, ale pro tuto chvíli zůstane bez odpovědi - Lexus zatím zveřejnil pouze stručný výčet úprav a přiložené snímky, údaje o výkonu či dynamice si nechává pro sebe. Dá se však očekávat, že po premiéře vozu na SEMA začátkem příštího týdne budeme chytřejší.


Lexus GS 350 F-Sport 2013 Supercharged: kompresorem blíže k GS-F - 1 - Lexus GS 350 F-Sport 2013 Supercharged 01Lexus GS 350 F-Sport 2013 Supercharged: kompresorem blíže k GS-F - 2 - Lexus GS 350 F-Sport 2013 Supercharged 02Lexus GS 350 F-Sport 2013 Supercharged: kompresorem blíže k GS-F - 3 - Lexus GS 350 F-Sport 2013 Supercharged 03
Vyladěný Lexus GS 350 F-Sport Supercharged je zatím zřejmě nejblíže tomu, co by se jednou mohlo prodávat jako model GS-F

Zdroj: Lexus USA

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.