Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Legendární úpravce začal pro stará auta prodávat sady moderních LED světel. Zásadně mění jejich vizáž, o funkci nemluvě
včera | Petr Prokopec
Je to jedna z oblastí, ve které auta udělala obrovský pokrok. I když se vám tedy ježdění se staršími vozy může líbit, jak chce, naplno oddávat se mu rozumně jde už jen ve dne. Sada jako tato tento problém řeší a přidává i moderní vzhled, ta od Rufu ale není levná.
Porsche 911 vzniklo už v řadě generací, pro mnoho fanoušků je ale tou nejlepší stále provedení 993, které bylo v prodeji v letech 1994 až 1998. Šlo totiž o vůbec poslední model, který byl osazen vzduchem chlazenými motory. Navíc disponoval hydraulickým řízením a karoserii bylo možné stále považovat za kompaktní, ostatně od nárazníku k nárazníku jste vozu naměřili jen 4 260 milimetrů. Aby toho pak nebylo málo, šlo o první 911, která se dočkala šestistupňového manuálu. Čtyřkolky pak převzaly techniku Porsche 959, což učinilo pohon 4x4 méně komplikovaným a lehčím.
Vše výše zmíněné přispělo k tomu, aby se z generace 993 stala legenda, a její nástupce s kódovým označením 996 je tak moc kritizován. I proto kupé, které se začalo vyrábět v roce 1997, dnes pořídíte od zhruba půl milionu korun, zatímco na předchůdce vám nebude stačit ani dvojnásobek. Pokud navíc budete požadovat nájezd nižší než 100 tisíc kilometrů a zároveň vám nebude stačit 272 koní základní Carrery (či 285 koní, které třílitrový šestiválec produkoval od roku 1995), dostáváte se rázem na úroveň nějakých 3 až 4 milionů korun v nejlepším případě.
Jakkoli ale po stránce jízdní nebudete moci generaci 993 vytknout ani dnes prakticky nic, při řízení je třeba počítat s jistým omezením. V 90. letech minulého století totiž neexistovaly diodové či laserové světlomety. K mání dokonce nebyly ani xenony, místo toho bylo třeba si vystačit s halogeny. A přiznejme si, že ty vám silnici nedokážou osvětlit tak, jak jsme dnes zvyklí. Proto existující i potenciální majitelé více než co jiného ocení nový kit, se kterým přišla společnost Ruf. S ním totiž vaše Porsche 993 dohlédne leckam a současně omládne.
Legendární úpravce aut z Zuffenhausenu pro svou devítidílnou sadu nezvolil tu nejjednodušší cestu, při které by pouze do původních světel zasadil diodové žárovky. Místo toho Ruf rovnou přizval ke spolupráci Tonyho Hattera, autora původní 993, stejně jako třeba exkluzivních modelů GT1 či Carrera GT. Ten chtěl, aby nové lampy nenarušily původní styl, což se mu snad i povedlo. S LEDkami přitom Porsche 993 dosvítí třikrát dál než s originálními díky, načež světla získala snadno požehnání všech příslušných úřadů.
Sada zahrnuje přední a koncové lampy, pás mezi nimi, mlhovky a směrová světla, prostě všechno. Levně ovšm nevyjde, zájemci si na ni musí připravit 8 361,34 Eur (cca 210 tisíc korun) bez daně. Na druhou stranu ale nebudou domlouvat návštěvu servisu, neboť dle Rufu zvládne výměnu kdokoli se „základními mechanickými znalostmi“. Jde totiž pouze o vyšroubování původních komponentů a namontování těch nových, které jsou uzpůsobeny originálním úchytům.
Devítidílná sada světel z dílen Aloise Rufa je určena Porsche 911 generace 993, přičemž vůči originálu nabízí třikrát lepší svítivost. Levná však opravdu není. Foto: Ruf
Zdroj: Ruf
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 5 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nejnovější články
- První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 4 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 5 hodinami - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před 6 hodinami - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádná své vozy do Evropy nedováží
před 8 hodinami - Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 19:38 - abgx1
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 19:23 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus