Hennessey Mercedes E63 AMG: německá technika v americkém podání

(+ video) Návrat nejvýkonnější třídy E k přeplňování posadil na koně tuningové firmy hledající limity jejího osmiválce. Třeba i Hennessey.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Hennessey Mercedes E63 AMG: německá technika v americkém podání

13.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Hennessey Mercedes E63 AMG: německá technika v americkém podání

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Návrat nejvýkonnější třídy E k přeplňování posadil na koně tuningové firmy hledající limity jejího osmiválce. Třeba i Hennessey.

Jsou lidé, kterým zkrátka nevyhovíte. Také proto může být Mercedes E 63 AMG pro jednoho vrcholem mezi sportovními sedany a pro jiného zase pouhým základem ke stavbě něčeho, co stojí za řeč. Podobnou filosofii vyznává například americká společnost Hennessey Performance známá výrobou jednoho z nejvýkonnějších strojů na planetě Venom GT a jeho otevřené verze GT Spyder, a pak především úpravami vozů domácích značek, i když firma nepohrdne ani takovým McLarenem, Porsche nebo Nissanem GT-R.

Německá limuzína s přídomkem „über“ je po odstranění atmosférického osmiválce 6,2 l v základu vybavena motorem 5,5 V8 s dvojicí turbodmychadel, výkonem 525 koní a točivým momentem 700 newtonmetrů. Ručně skládaná jednotka je u americké tuningové firmy vybavena novým nasáváním, překalibrovaným motormanagementem a doplněna vlastním štítkem a zárukou buď na tři roky, nebo 36 tisíc mil, což dělá necelých 58 tisíc kilometrů.

Modifikovaný osmiválec je pak schopen vyprodukovat 710 koní při 5 200 ot./min a 1 085 newtonmetrů při 3 800 otáčkách za minutu. Neobvyklé v evropském měřítku je také to, že tyto hodnoty Hennessey uvádí pro pouze 93oktanové palivo.

Zákazník může za další příplatek získat jiná kola i s pneumatikami neznámé značky, přepracovaný podvozek (ergo něco tvrdšího s nižší světlou výškou), ale také karbonové doplňky v podobě předního lízátka pod nárazníkem nebo decentní odtrhové hrany na víku zavazadlového prostoru.

Co krom dynamických parametrů (nic skromného ale nečekejte) chybí, jsou ceny. Hennessey Performance každopádně upozorňuje, že tyto parametry dokáže vyždímat z kteréhokoli Mercedesu osazeného motorem 5,5 biturbo a soudě podle přiložených záběrů z motorové brzdy asi nepřehání.


Hennessey Mercedes E63 AMG: německá technika v americkém podání - 1 - Hennessey Mercedes E63 AMG 01Hennessey Mercedes E63 AMG: německá technika v americkém podání - 2 - Hennessey Mercedes E63 AMG 02Hennessey Mercedes E63 AMG: německá technika v americkém podání - 3 - Hennessey Mercedes E63 AMG 03Hennessey Mercedes E63 AMG: německá technika v americkém podání - 4 - Hennessey Mercedes E63 AMG 04Hennessey Mercedes E63 AMG: německá technika v americkém podání - 5 - Hennessey Mercedes E63 AMG 05Hennessey Mercedes E63 AMG: německá technika v americkém podání - 6 - Hennessey Mercedes E63 AMG 06
Hennessey dokáže ze sériového motoru o výkonu 525 koní „vyrobit” agregát se 710 koňskými silami

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše