Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hennessey Mercedes E63 AMG: německá technika v americkém podání
13.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Návrat nejvýkonnější třídy E k přeplňování posadil na koně tuningové firmy hledající limity jejího osmiválce. Třeba i Hennessey.
Jsou lidé, kterým zkrátka nevyhovíte. Také proto může být Mercedes E 63 AMG pro jednoho vrcholem mezi sportovními sedany a pro jiného zase pouhým základem ke stavbě něčeho, co stojí za řeč. Podobnou filosofii vyznává například americká společnost Hennessey Performance známá výrobou jednoho z nejvýkonnějších strojů na planetě Venom GT a jeho otevřené verze GT Spyder, a pak především úpravami vozů domácích značek, i když firma nepohrdne ani takovým McLarenem, Porsche nebo Nissanem GT-R.
Německá limuzína s přídomkem „über“ je po odstranění atmosférického osmiválce 6,2 l v základu vybavena motorem 5,5 V8 s dvojicí turbodmychadel, výkonem 525 koní a točivým momentem 700 newtonmetrů. Ručně skládaná jednotka je u americké tuningové firmy vybavena novým nasáváním, překalibrovaným motormanagementem a doplněna vlastním štítkem a zárukou buď na tři roky, nebo 36 tisíc mil, což dělá necelých 58 tisíc kilometrů.
Modifikovaný osmiválec je pak schopen vyprodukovat 710 koní při 5 200 ot./min a 1 085 newtonmetrů při 3 800 otáčkách za minutu. Neobvyklé v evropském měřítku je také to, že tyto hodnoty Hennessey uvádí pro pouze 93oktanové palivo.
Zákazník může za další příplatek získat jiná kola i s pneumatikami neznámé značky, přepracovaný podvozek (ergo něco tvrdšího s nižší světlou výškou), ale také karbonové doplňky v podobě předního lízátka pod nárazníkem nebo decentní odtrhové hrany na víku zavazadlového prostoru.
Co krom dynamických parametrů (nic skromného ale nečekejte) chybí, jsou ceny. Hennessey Performance každopádně upozorňuje, že tyto parametry dokáže vyždímat z kteréhokoli Mercedesu osazeného motorem 5,5 biturbo a soudě podle přiložených záběrů z motorové brzdy asi nepřehání.
Hennessey dokáže ze sériového motoru o výkonu 525 koní „vyrobit” agregát se 710 koňskými silami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 7 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 8 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 10 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 11 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva