Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hennessey McLaren MP4-12C HPE700: Brit dostal 700 koní, stovku dá za 2,8 s
14.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Známý texaský úpravce Hennessey se podíval na zoubek McLarenu MP4-12C. Oproti dřívějším informacím však má „jen” 700 koní.
John Hennessey, majitel a šéf firmy, která nese jeho jméno, se již před více než rokem a půl těšil na práci na McLarenu MP4-12C. Tehdy se ještě mělo za to, že britský konkurent Ferrari 458, kterému se u Hennessey podívali na zoubek již dříve, bude mít karbonový bodykit a 800 koní. Finální (nebo jiný, Hennessey může klidně nabídnout více úprav naráz) vůz však bodykit nedostal, vzhledové modifikace se pak omezily jen na nějaká ta loga.
V motorovém prostoru se však odehrály mnohem větší změny. 704 koní paketu HPE700 je oproti 625 sériovým už slušný rozdíl, podobně poskočil točivý moment, který se o výkon částečně stará - ze sériových 600 Nm je 728 Nm. To jsou na stále relativně malý objem motoru MP4-12C (3,8 litru, kdybyste zapomněli) poměrně úctyhodná čísla.
Úpravce takovýchto výkonů docílil instalací rychloprůchozích vzduchových filtrů, větších mezichladičů stlačeného vzduchu, nerezového výukového systému a samozřejmě úpravou řídící jednotky motoru, která zvýšila tlak turbodmychadel z 1,45 baru na 1,59 baru. Výsledkem je zrychlení z nuly na stovku za 2,8 s. Čtvrtmíli tato britsko-americká raketa zvládne za vynikajících 10,3 s a cílovou pásku protne v rychlosti 220 km/h. Na 200 km/h tedy bude naprosto bezpečně pod hranicí deseti, spíše rovnou i devíti sekund.
Informace o cenách nemáme k dispozici, ale kit HPE700 na již zmíněné Ferrari 458 přijde na něco přes 1,1 milionu korun. Obsahoval toho ale víc, např. 20" kola Hennessey a podvozek KW, takže pro MP4-12C bude cena pravděpodobně o něco nižší. Nebylo by také od věci vyzkoušet, které z těchto dvou aut by vyhrálo ve sprintu třeba na míli - právě z důvodu, že oba stroje mají stejnou hodnotu zrychlení z nuly na sto.





























Na první pohled „běžný” McLaren MP4-12C, avšak jeho kola pohání o 79 koní více, jeho dynamika je pak o poznání zajímavější než v sérii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Lotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před hodinouRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 3 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 4 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 6 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 11:46 - rhinos
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB