Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hennessey McLaren MP4-12C HPE700: Brit dostal 700 koní, stovku dá za 2,8 s
14.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Známý texaský úpravce Hennessey se podíval na zoubek McLarenu MP4-12C. Oproti dřívějším informacím však má „jen” 700 koní.
John Hennessey, majitel a šéf firmy, která nese jeho jméno, se již před více než rokem a půl těšil na práci na McLarenu MP4-12C. Tehdy se ještě mělo za to, že britský konkurent Ferrari 458, kterému se u Hennessey podívali na zoubek již dříve, bude mít karbonový bodykit a 800 koní. Finální (nebo jiný, Hennessey může klidně nabídnout více úprav naráz) vůz však bodykit nedostal, vzhledové modifikace se pak omezily jen na nějaká ta loga.
V motorovém prostoru se však odehrály mnohem větší změny. 704 koní paketu HPE700 je oproti 625 sériovým už slušný rozdíl, podobně poskočil točivý moment, který se o výkon částečně stará - ze sériových 600 Nm je 728 Nm. To jsou na stále relativně malý objem motoru MP4-12C (3,8 litru, kdybyste zapomněli) poměrně úctyhodná čísla.
Úpravce takovýchto výkonů docílil instalací rychloprůchozích vzduchových filtrů, větších mezichladičů stlačeného vzduchu, nerezového výukového systému a samozřejmě úpravou řídící jednotky motoru, která zvýšila tlak turbodmychadel z 1,45 baru na 1,59 baru. Výsledkem je zrychlení z nuly na stovku za 2,8 s. Čtvrtmíli tato britsko-americká raketa zvládne za vynikajících 10,3 s a cílovou pásku protne v rychlosti 220 km/h. Na 200 km/h tedy bude naprosto bezpečně pod hranicí deseti, spíše rovnou i devíti sekund.
Informace o cenách nemáme k dispozici, ale kit HPE700 na již zmíněné Ferrari 458 přijde na něco přes 1,1 milionu korun. Obsahoval toho ale víc, např. 20" kola Hennessey a podvozek KW, takže pro MP4-12C bude cena pravděpodobně o něco nižší. Nebylo by také od věci vyzkoušet, které z těchto dvou aut by vyhrálo ve sprintu třeba na míli - právě z důvodu, že oba stroje mají stejnou hodnotu zrychlení z nuly na sto.
Na první pohled „běžný” McLaren MP4-12C, avšak jeho kola pohání o 79 koní více, jeho dynamika je pak o poznání zajímavější než v sérii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 25 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva