Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hennessey Chevrolet Corvette Z06: přes tisíc koní díky většímu kompresoru
24.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Hennessey namontoval na osmiválec LT4 výrazně větší kompresor a dostal až 1 013 koní. Větší změny vzhledu ale nečekejte.
Chevrolet Corvette C7 Z06 se ještě ani nezačal prodávat a texaský tuner Hennessey už nabízí zvýšení výkonu pro tento už v sérii pekelně rychlý stroj. Úrovní je více, nechoďme ale kolem horké kaše - ruce mechaniků u Hennessey pod kapotou Corvette C7 Z06, a je jedno, jestli kupé nebo kabria, umí vykouzlit až 1 013 koní.
Takovýto výkon z 6,2litrového kompresorového osmiválce LT4, který standardně nabízí 659 koní a 885 Nm, doluje nový kompresor o objemu 2,9 litru v paketu HPE1000. Ten nahrazuje standardní 1,7litrový Eaton. K tomu samozřejmě jistě dozná úprav i sání, výfukový systém, chlazení a také elektronika, stejně jako další součásti motoru, zatím ale detailní seznam úprav na světě není. Jak se změní čas zrychlení na stovku, zatím nevíme, ale oproti 2,95 s s 8st. automatem, resp. 3,2 s se 7st. manuálem bude zřejmě citelně lepší.
Tolik k nejvyšší úrovni úprav; prostřední znamená 861 koní pod kapotou, ke kterým motoru pomáhá stejný kompresor. Počítejme také s dalšími úpravami, stopadesátikoňový rozdíl bude však dost pravděpodobně mít na starosti zejména elektronika. Jak v tomto případě, tak i s tisícem koní pod kapotou je maximální výkon dostupný v 6 500 otáčkách a Hennessey vám na úpravu dá záruku na rok či 12 tisíc mil (asi 19 300 km).
Nejzdrženlivější úprava, samozřejmě relativně, znamená nárůst výkonu o 101 koní, tedy na výsledných 760. V tomto případě zůstane motoru sériový kompresor Eaton a hlavní slovo zde nejspíš bude mít elektronika. Hennessey této nejmenší změně věří očividně nejvíce, protože ji nabízí se zárukou trojnásobně dlouhou oproti vyšším úrovním.
Ceník zatím není na světě. Nepočítejte s žádnou lácí, ale v každém případě nejspíš bude možno si za cenu jednoho Veyronu pořídit tisícikoňových Corvette několik a k tomu ještě dům - tedy, pokud by tato dvě auta byla srovnatelná i jinak, než jen jízdními výkony. Hennessey také nabídne např. karbonové prahy či kola designu H10; obecně však s úpravami vzhledu od této firmy moc nepočítejte, a to i proto, že Corvette C7 Z06 je aerodynamicky na špičkové úrovni.











Hennessey zatím žádné fotky své Corvette Z06 nezveřejnil, můžeme se ale podívat na elegantně stříbrnou standardní Z06 kabrio
K mání budou kola Hennessey H10, zde na standardní Corvette C7
Už standardní Corvette Z06 je podle amerického MotorTrendu dechberoucím způsobem rychlá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejčtenější články
Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins