Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hennessey Chevrolet Camaro ZL1: tisíc koní nemusí stát majlant
15.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Existují i snadnější způsoby jak se dostat k vozu s výkonem 1 000 koní, než shánět Veyron. Zeptejte se třeba u Hennessey Performance.
Americká společnost Hennessey je neobvyklý formát tuningové firmy, která nepotřebuje na těchto stránkách představovat. K jejím zvláštnostem patří to, že kromě drsných úprav strojů koncernů General Motors, Ford, Chrysler (a pouští se také do McLarenů, Ferrari nebo Porsche) staví na základech Lotusu svůj vlastní supersport Venom GT s výkonem až 1 200 koní. Ostatně jeden z nich a první bez střechy jsme vám nedávno představili, když si jej přebíral zpěvák skupiny Aerosmith Steven Tyler.
K nadpozemským výkonům je ale možné dostat se prostřednictvím Hennessey Performance i jinak než jen nákupem některého z Venomů. Firma totiž nemá zábrany nadopovat na úroveň Veyronu ani relativně běžnější auta. Momentálně si to odneslo třeba Camaro.
Jedním dechem však musíme dodat, že zrovna výchozí varianta ZL1 nepatří k průměrné šedi. Její 6,2litrový small block přikrmovaný kompresorem pochází z nejsilnější Corvette ZR1, a přestože má výkon snížený na 588 koní, pořád je to pravý pony car.
Ani to ale nic nemění na tom, že pravou plnotučnou šílenost z něj udělá až Hennessey. Ve verzi HPE650 vylepší nasávání, nerezové svody a upgraduje kladky ventilových rozvodů, mezichladič i ECU. Po modifikacích motor produkuje 667 koní. Druhý stupeň HPE700 obsahuje kromě výše míněných komponentů také vačky a hlavy válců s lepším průtokem. Zde se vůz dostává na 717 koňských sil.
Vrcholem jsou pak typy HPE800 a HPE1000 přeplňované místo kompresoru dvojicí turbodmychadel, které se ladí na 811 anebo až 1 035 koní při 6 400 ot./min. a příslušným způsobem se modifikuje také odpružení, brzdy a zákazník musí doufat, že i převodovka, diferenciál, pneumatiky a zbylé části vozu.
Pokud vás zajímají ceny, tak těmi se Hennessey zrovna nechlubí, uvádí pouze, že i nejvýkonnější verzi umí dodat s manuální převodovkou a že zrovna ta není kompatibilní s emisními normami Kalifornie. Není ale pochyb o tom, že vzhledem k jiným vozům disponujícím podobným výkonem bude tahle tisícovka hřebců v podstatě za hubičku...
Nejvýkonnější Camaro se chlubí stejným sedmilitrovým osmiválcem, který přede také pod zadní kapotou Venomu
Zdroj: Worldcarfans.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva