Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu
10.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Bugatti Veron SS má přinejmenším papírového soupeře. Upravené CTS-V od Hennessey má o 43 koní vyšší výkon na jediné nápravě.
Americká a v podstatě i unijní administrativa podepsala současným spalovacím motorům rozsudek smrti a možná bychom si proto měli více vážit toho, že - ač si to jen málokdo uvědomuje - patrně žijeme na vrcholu další (možná poslední) éry „svalnatých aut“. Německé supersedany se dostaly na hranici 600 koní, tradiční italské plnokrevníky atakují hranici o další stovku koní vyšší a podívejte se, co můžou nabídnout Mustang Shelby GT500, Corvette ZR1 nebo Camaro ZL1.
Kouzelné na tom je i to, že tady máme ještě o jednu kategorii navíc, které dominuje Bugatti Veyron, pronásledovaný smečkou tuningových společností schopných dodávat stejných tisíc koní za zlomek ceny a nesklonit se ani před přibroušeným Veyronem SS. Jedním z tahounů je severoamerická společnost Hennessey Performance podávající doping jednak evropským vozům jako je Mercedes nebo McLaren, své vlastní hračce Venom GT, ale především strojům domácí provenience od Fordu, Chrysleru i GM. A právě produkt posledně zmiňovaného koncernu boří další hranice pro relativně obyčejné dvoudveřové kupé.
Cadillac CTS-V samozřejmě běžným vozem není, nad jeho přední nápravou burácí kompresorový osmiválec z nejvýkonnější Corvette podladěný na 564 koní a 747 newtonmetrů, ale i to bylo lidem od HP málo. Až tak málo, že původní motor zkrátka musel pryč.
Místo něj se pod zvýšené karbonové sání na kapotě nastěhoval „427ci small block”, tedy sedmilitrová celohliníková jednotka z modelu Z06 doplněná o nové kované hliníkové písty, podobným způsobem vyrobené ocelové ojnice a kliková hřídel. Dále přibyly jiné vačky, nasávání, výkonnější vstřikovače včetně přepracovaného palivového systému schopného stíhat všech osm válců ládovaných dvojicí turbodmychadel, mezichladič, nerezové svody i zbytek výfukového systému a samozřejmě nějaká ta chytrá elektronika způsobilá udržet to v chodu.
Výsledkem je rukavice hozená všem podobně zaměřeným firmám - 1 243 koní při 6 400 otáčkách za minutu (anebo 1 081 koní naměřených na zadních kolech) a 1 504 newtonmetrů při 4 000 ot./min. Hennessey k tomu dodává blíže nepopsaný manuál s přepracovanou zdvojenou spojkou, alternativně pak automat za příplatek ve výši 20 tisíc dolarů. Pro který typ řazení platí následující čísla, HP neříká, nicméně CTS-V VR1200 se umí katapultovat z místa na 60 mil v hodině (97 km/h) za 2,9 sekundy, sprint na čtvrt míle zdolá za 10,2 vteřiny a na dost dlouhé rovince se dokáže rozjet na 390 km/h.
K proměně přebytečné rychlosti na odpadní teplo slouží karbon-keramické kotouče o průměru 383 milimetrů vpředu i vzadu ve spojení s osmipístkovými třmeny pod předními dvacítkami a šestipístkovými brzdiči pod těmi zadními. Podvozek s modifikovanými magneto-reologickými tlumiči byl oproti standardnímu CTS-V Coupe snížený o 25 mm a původní stabilizátory byly vyměněny za tlustší.
Hennessey oznámilo, že nevyrobí více než tucet těchto aut, firma ovšem připustila, že nabídne stejný výkonový paket také pro sedany a kombíky. Za kolik? Taky by nás to zajímalo, cenu ale neznáme. HP pouze zveřejnilo, že dá na vozy tříletou záruku nebo garanci na 58 tisíc kilometrů.
Hranatý design doplněný spoilery vypadá dramaticky na 390 km/h by to ale tipoval jen málokdo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 6 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 9 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch