Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hartge BMW M5 F10: 642 koní vytáhlo nejvyšší rychlost na 302 km/h
16.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý expres ani po úpravách nestačí na nové Audi RS6 nebo Mercedes E63 AMG s pohonem všech kol, zřejmě ale bude levnější a exkluzivnější.
Ještě před pár lety se výkonem okolo 640 koní mohly chlubit maximálně klenoty ze Sant'Agata Bolognese a pár podobných míst světa. Dnes takovou sílu můžete klidně soustředit do motorového prostoru vcelku obyčejně vypadajícího sedanu, se kterým každý den ráno odvážíte děti do školky. V případě BMW M5 F10 upraveného firmou Hartge však ani 642 koní a 810 Nm točivého momentu nestačí na poražení soupeřů s logem Audi či Mercedesu, přestože se oproti standardu jedná o patřičný nárůst. Vůz totiž z klidu na stovku sice zrychlí již 4,2 sekundy, tedy o dvě desetinky rychleji než v sérii, na RS6 Avant však ztrácí desetinky tři a na E63 AMG S dokonce propastných šest desetin. Zmíněné duo přitom pohání méně výkonný motor, při akceleraci na stovku jim ale značně asistuje pohon všech kol - zrychlení 100 až 200 km/h může vypadat úplně jinak.
Vyladěná M5 přesto nesvede pozarzit soupeře se čtyřmi kruhy ani v rámci nejvyšší rychlosti. Zatímco totiž RS6 Avant končí s příplatkovým paketem Dynamic Plus na hodnotě 305 km/h, Hartge se rozjede „jen“ na maximálku 302 km/h. Zvládá tím však alespoň deklasovat Mercedes-Benz, jehož tempo končí magickou třístovkou, opět zásahem (příplatkového) omezovače. Úder by ale BMW mohlo vrátit během akcelerace z klidu na 250 km/h, která mu zabere pouhých 20,85 s. Hodnoty pro Audi a Mercedes nejsou vzhledem k specifičnosti této disciplíny k dispozici.
Mimo to bude zřejmě upravené M5 kontrovat i cenou. Bez nákupu základního modelu vás totiž modifikace vyjde na 19 696,50 Eur (cca 492 500 Kč). To na první pohled vypadá jako hrozivá suma, vyjma upraveného motoru však dostáváte i sadu sportovních pružin snižujících vůz vpředu o 25 a vzadu o 20 mm, karbonové kryty zpětných zrcátek, přední spoiler, nový výfukový systém a 21palcová litá kola Hartge Classic 2. Interiér pak úpravce vyšperkoval sadou hliníkových pedálů.
Pokud byste přitom obdobně chtěli vybavit konkurenční vozy, vězte, že jen pakety navyšující nejvyšší rychlost na třísetkilometrové tempo vás vyjdou na čtvrt milionu. Při naspecifikování zbytku by pak váš bankovní účet již mohl zet prázdnotou.
Ani s výkonem 642 koní nedokáže upravené BMW M5 porazit svoje soupeře s pohonem všech kol ve zrychlení na stovku. Stát by vás ovšem i s optickým tuningem mělo méně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 58 minutami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 2 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 3 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 5 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.