Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu
17.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Známá firma je těsně před dokončením další extrémní variace aktuálního modelu M5. Jejich nejostřejší BMW F10 bude mít 720 koní a 900 Nm.
Tuningová společnost Hamann snad dlouhé představování nepotřebuje, takže rovnou přejdeme k věci. Německá firma nově připravuje kompletní program úprav pro v současnosti nejvýkonnější sériovou limuzínu mnichovské automobilky - BMW M5.
Přesněji řečeno má téměř hotovo, ale momentálně ještě ladí motor. Pomocí nového výfukového traktu a modifikace motormanagementu se chce dostat o 160 koní a 220 newtonmetrů nad sériový model, což by znamenalo, že finální produkt nabídne z motoru 4,4 V8 biturbo až 720 koní a 900 newtonmetrů. Na podrobná data si ale ještě musíme počkat.
O zvýšení stability ve všech jízdních režimech by se podle Hamannu měl postarat stavitelný podvozek, který snížil světlou výšku a těžiště o 30 mm.
Bodykit karoserie si nejlépe vychutnáte (anebo se na něm škodolibě pobavíte) z přiložených fotografií, takže bychom vás chtěli akorát upozornit na to, že nové lemy se postaraly o celkové rozšíření auta vpředu o 50 a vzadu o 60 mm. Hamann tvrdí, že něco takového lze vidět pouze v závodech DTM, s čímž si dovolíme nesouhlasit. Na trhu je dost firem, které se pouští do daleko extrémnějšího rozšiřování.
Tuner ve svém tiskovém prohlášení uvádí, že nový přední nárazník s LED, ale také nástavce prahů a modifikovaná záď se společně postarají o snížení vztlaku a křídlo na víku (plus prodloužená odtrhová hrana nad zadním oknem) zajistí vozu ve vyšších rychlostech zvýšení přítlaku.
Aby postoj M5 na silnici nevypadal nepatřičně, Hamann v rámci úprav dodá jednadvacetipalcová kola Unique Forged II s pneumatikami Continental Sport Contact 5P o rozměru 265/30 ZR21 vpředu a 325/25 ZR21 vzadu. Pokud by se někomu v tomto designu nelíbila, firma má v záloze třídílný, rovněž kovaný model Edition Race s leštěným límcem a titanovými šrouby.
Ze sady fotek lze poznat, že se Hamann snažil také v interiéru. Místo původního čalounění umí potáhnout sedadla a palubní desku „nejjemnější kůží“, použít na některých místech alcantaru, vyměnit původní pedály za hliníkové „šlapky“ a celkově uzpůsobit kabinu tak, aby měl zákazník pocit, že dostal vůz s nejkvalitnějšími ručně zpracovávanými materiály.
Protože na některé komponenty zatím chybí objednací kódy a na motoru se pořád pracuje, s cenou Hamann vyjde patrně až poté, když bude mít hotovo.






































Na rozdíl třeba od firmy G-Power se Hamann pustil také do výrazných úprav karoserie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 7 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před hodinouMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
před 2 hodinamiTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
před 4 hodinamiSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 13:47 - petr_riha
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis