Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu
17.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Známá firma je těsně před dokončením další extrémní variace aktuálního modelu M5. Jejich nejostřejší BMW F10 bude mít 720 koní a 900 Nm.
Tuningová společnost Hamann snad dlouhé představování nepotřebuje, takže rovnou přejdeme k věci. Německá firma nově připravuje kompletní program úprav pro v současnosti nejvýkonnější sériovou limuzínu mnichovské automobilky - BMW M5.
Přesněji řečeno má téměř hotovo, ale momentálně ještě ladí motor. Pomocí nového výfukového traktu a modifikace motormanagementu se chce dostat o 160 koní a 220 newtonmetrů nad sériový model, což by znamenalo, že finální produkt nabídne z motoru 4,4 V8 biturbo až 720 koní a 900 newtonmetrů. Na podrobná data si ale ještě musíme počkat.
O zvýšení stability ve všech jízdních režimech by se podle Hamannu měl postarat stavitelný podvozek, který snížil světlou výšku a těžiště o 30 mm.
Bodykit karoserie si nejlépe vychutnáte (anebo se na něm škodolibě pobavíte) z přiložených fotografií, takže bychom vás chtěli akorát upozornit na to, že nové lemy se postaraly o celkové rozšíření auta vpředu o 50 a vzadu o 60 mm. Hamann tvrdí, že něco takového lze vidět pouze v závodech DTM, s čímž si dovolíme nesouhlasit. Na trhu je dost firem, které se pouští do daleko extrémnějšího rozšiřování.
Tuner ve svém tiskovém prohlášení uvádí, že nový přední nárazník s LED, ale také nástavce prahů a modifikovaná záď se společně postarají o snížení vztlaku a křídlo na víku (plus prodloužená odtrhová hrana nad zadním oknem) zajistí vozu ve vyšších rychlostech zvýšení přítlaku.
Aby postoj M5 na silnici nevypadal nepatřičně, Hamann v rámci úprav dodá jednadvacetipalcová kola Unique Forged II s pneumatikami Continental Sport Contact 5P o rozměru 265/30 ZR21 vpředu a 325/25 ZR21 vzadu. Pokud by se někomu v tomto designu nelíbila, firma má v záloze třídílný, rovněž kovaný model Edition Race s leštěným límcem a titanovými šrouby.
Ze sady fotek lze poznat, že se Hamann snažil také v interiéru. Místo původního čalounění umí potáhnout sedadla a palubní desku „nejjemnější kůží“, použít na některých místech alcantaru, vyměnit původní pedály za hliníkové „šlapky“ a celkově uzpůsobit kabinu tak, aby měl zákazník pocit, že dostal vůz s nejkvalitnějšími ručně zpracovávanými materiály.
Protože na některé komponenty zatím chybí objednací kódy a na motoru se pořád pracuje, s cenou Hamann vyjde patrně až poté, když bude mít hotovo.
Na rozdíl třeba od firmy G-Power se Hamann pustil také do výrazných úprav karoserie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 9 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 5 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 6 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 8 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 9 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus