G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina

Divize Motorsport byla za poslední léta překřtěna na kde co. Až poslední dílo G-Poweru ale nutí do úst slova o bláznovství. Tím je i upravená X6 M.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina

5.12.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Divize Motorsport byla za poslední léta překřtěna na kde co. Až poslední dílo G-Poweru ale nutí do úst slova o bláznovství. Tím je i upravená X6 M.

Mnohdy extrémním dílům německého úpravce už jsme se v minulosti věnovali, z úcty k vlastní duševní pohodě jsme ale dávali přednost vozům jako je G-Power M3 Tornado RS, tedy modifikované M3 GTS s výkonem neskutečných 720 koní. Dnes ale bude pozornost náležet kreaci, která je dokonale šílená nejen dostupným výkonem, ale svým celkovým pojetím.

Říká si X6 M Typhoon a v minulosti už jste o ni mohli slyšet. Provedené modifikace ale byly tehdy pouze výkonové a až nyní se „Tajfun” dočkal také upravené karoserie. Teprve v tuto chvíli si tedy jeho autoři v plné síle říkají o telefonát doktoru Chocholouškovi, neboť z výsledku zkrátka zůstává rozum stát.

Ona už sama X6 je trochu za hranicí pochopitelnosti a když jde o X6 M, je na místě více než pozdvižené obočí. Automobilka navíc čerstvě začala odhalovat naftovou X6 M 50d, G-Power ale míří blíže tomu, co nedávno stvořila společnost CLP - BMW X6 Bruiser. Podobně jako toto dílko totiž X6 M Typhoon wide-body disponuje rozšířenou karoserií, i když karoserií... Na tu původní byly po kratší práci s flexou jen navěšeny nové prvky v polyuretanu, jmenovitě nástavce blatníků, bočních prahů, oba nárazníky, difuzor, střešní spojler, odtrhová hranka hned s dvojicí menších spojlerů na hraně pátých dveřích a nad nimi ještě karbonové křídlo.

Ale nejde tu jen o plasty - G-Power říká, že jeho bodykit dopřeje o 15 procent více chladícího vzduchu motoru, čemuž pomáhá i zatím nezmíněná „proděravělá” kapota motoru z CFRP říkající si Venturi. Hlavně vizuální dojem pak doplňují 23" kola Silverstone RS obutá do pneumatik 315/25 ZR23 a snad i trochu funkčních změn přidá pozměněný podvozek snížený o plné 3 centimetry.

Výsledek je dost divoký, když se takto přišláplá X6 M ještě více potácí mezi svými několika charaktery, nakonec ale vypadá přece jen ladněji než výše zmiňovaný Bruiser. G-Power při úpravách ale snad nikdy nezůstal jen u vizuálních změn a Typhoon wide-body není výjimkou.

Pod kapotou najdeme stejné řešení jako dříve, tedy kompletně přepracované výfukové potrubí, které ve spojení s upraveným řízením motoru nechává dvěma turby přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru vydat výkon až 533 kW (720 koní) v 6 000 ot./min a 890 Nm točivého momentu v 1 500 ot./min. To je o plných 170 koní a 210 newtonmetrů více než v sérii a vozu to postačuje ke zrychlení na stovku za pouhé 4,2 sekundy a maximální rychlost přesahující 300 km/h. O zpomalení se starají odlišné brzdy se šestipístkovými třmeny a 396 mm karbon-keramickými kotouči vpředu a čtyřpístkovými třmeny a 380 mm, opět karbon-keramickými kotouči vzadu.

Když si vše zmíněné dáte dohromady, nelze hovořit o ničem „normálním”, nebo vám snad přijde rozumné dvoutunové, vysoké auto hrající si na kupé, které se fyzické nedostatky přebíjí supervýkonným motorem? Nám snad ani ne, a to jsme zatím neprobírali cenu. Pokud by se vám Typhoon jakéhokoli důvodu zamlouval, u G-Poweru vám na požádání připraví přesně takový. Na rozšířený bodykit si připravte 13 361 Eur, kapota Venturi přijde na 5 865,55 Eur, 23" kola s pneumatikami Michelin na 8 865,55 Eur, snížený podvozek stojí bratru 3 029 Eur a úprava motoru 13 526 Eur. Vůbec nejdražší položkou jsou brzdy, když kompletní karbon-keramická sada vyjde na 26 238,65 Eur. Dokupy to tedy máme za 70 885,75 Eur neboli cca 1,8 milion Kč. A to úpravce nehovoří o interiéru, na kterém se zjevně též umí vyřádit. Takže, kdo už volá do G-Poweru?


G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina - 1 - G-Power X6 M Typhoon wide-body 01G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina - 2 - G-Power X6 M Typhoon wide-body 02G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina - 3 - G-Power X6 M Typhoon wide-body 03G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina - 4 - G-Power X6 M Typhoon wide-body 04G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina - 5 - G-Power X6 M Typhoon wide-body 05G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina - 6 - G-Power X6 M Typhoon wide-body 06G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina - 7 - G-Power X6 M Typhoon wide-body 07G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina - 8 - G-Power X6 M Typhoon wide-body 08G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina - 9 - G-Power X6 M Typhoon wide-body 09G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina - 10 - G-Power X6 M Typhoon wide-body 10G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina - 11 - G-Power X6 M Typhoon wide-body 11G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina - 12 - G-Power X6 M Typhoon wide-body 12G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina - 13 - G-Power X6 M Typhoon wide-body 13G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina - 14 - G-Power X6 M Typhoon wide-body 14G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina - 15 - G-Power X6 M Typhoon wide-body 15G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina - 16 - G-Power X6 M Typhoon wide-body 16G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina - 17 - G-Power X6 M Typhoon wide-body 17G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina - 18 - G-Power X6 M Typhoon wide-body 18G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina - 19 - G-Power X6 M Typhoon wide-body 19G-Power X6 M Typhoon wide-body: M jako Magořina - 20 - G-Power X6 M Typhoon wide-body 20
G-Power X6 M Typhoon wide-body

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.