Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power M3 SKIII: 720 koní v decentnějším balení
4.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Některým zákazníkům se BMW downsizingem nové M3 zkrátka nezavděčí. Třeba by pro ně mohl být „starší lovec“ Porsche či Ferrari od G-Poweru ideální.
Z kuloárů dnes víme, že mnichovská automobilka nadělí nové M3 F80 (a ve verzi kupé M4) přeplňovaný řadový šestiválec o výkonu minimálně 450 koní, a pokud jako potenciální majitel dáváte přednost sériovým vozům, patrně vám to bude stačit ke štěstí. Jsou však lidé, kterým nebude a poměrně stabilní německá tuningová scéna dokazuje, že jich není málo. O jejich přízeň se bude aktuálně ucházet také G-Power M3 SKIII.
Pokud vám je to jméno odněkud povědomé, máte výjimečnou paměť. SKIII je původní název bi-kompresorového paketu, který společnost G-Power montuje do loňského modelu M3 Tornado RS. Černá novinka na fotografiích dostala naprosto identický motor, což znamená, že vpředu sedí dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem zvětšeným ze 4,0 na 4,6 litru. Konstruktéři toho dosáhli použitím nové klikové hřídele a jinými kovanými písty značky Mahle.
Společně s modifikovaným nasáváním vyrobeným na zakázku z karbonu a osazeným osmi samostatnými škrtícími klapka a titanovým výfukovým systémem s metalickými katalyzátory dokáže pohonná jednotka vyrobit 720 koní a 700 newtonmetrů. To je dost na akceleraci z místa na 100 km/h za 3,7 sekundy a nejvyšší rychlost 330 km/h.
Součástí rychlé a zběsilé sestavy je rovněž stavitelný podvozek nazvaný Clubsport, dvacetipalcová kola Silverstone Diamond nazutá do pneumatik Michelin a z karbonu vyrobená přední kapota i víko zavazadlového prostoru se spoilerem.
Další podrobnosti od G-Poweru nám chybí, ale SKIII je úprava aplikovaná také u Tornada RS a tak víme, že jen za přestavění motoru byste dali 35 tisíc Eur, v přepočtu skoro 900 tisíc korun. Jestli by vám za to dodatečných 300 koní stálo, to už řekněte sami.

























Verze SKIII je poněkud civilizovaněji vypadající Tornado RS, výkon 720 koní a 700 Nm ji zůstal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025
Nejnovější články
Situace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
před 11 hodinamiElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraLidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva