Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power G1 V8 Hurricane RS: BMW 1 M dostalo motor z M3 a až 600 koní
25.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vemte sériové BMW 1 M, dejte mu motor z většího M3, přihoďte kompresor a pár doplňků, a rázem máte nejrychlejší řadu 1 na světě.
Německá tuningová firma G-Power se na vozy značky BMW specializuje již od roku 1983. A rozhodně se s nimi nemazlí, co se výkonů týče. Velmi často totiž sahá k přeplňování velkoobjemových motorů, což se mnohdy odráží v titulech nejrychlejších sedanů na světě. Nyní se ovšem již podruhé stalo předmětem zájmu kupé 1 M. V žádném případě ale nejde o lehce poladěnou verzi jako minule, nový model G1 V8 Hurricane RS totiž produkuje zběsilých 600 koní.
Docíleno toho bylo škatulaty v motorovém prostoru, kdy padáka dostal přeplňovaný šestiválec a na jeho místo nastoupila čtyřlitrová pohonná jednotka V8 známá ze sériového modelu BMW M3. K té u G-Power přihodili ještě kompresor ASA, enormní síla doprovázená točivým momentem 580 Nm tak byla na světě. A s ní přišly také úctyhodné jízdní výkony. Z klidu na stovku totiž G1 V8 Hurricane RS zrychlí za 4,4 s a za dalších 8,3 sekundy dosáhne dvousetkilometrové mety. Nejvyšší rychlost pak má přesáhnout hodnotu 330 km/h.
Toto tempo z upraveného BMW činí nejrychlejší řadu 1 na světě. Nemůžeme se tak divit rozhodnutí společnosti G-Power, na jehož základě se na přední nápravu nastěhovaly karbon-keramické brzdy značky Mov’it o průměru 396 mm. Ve spolupráci s firmou KW pak byl vyvinut podvozek, který je podle firemních materiálů ideálním kompromisem mezi každodenním pohodlím a víkendovým závoděním.
Mimo to novinka dostala nerezový sportovní výfukový systém, dvouspojkovou převodovku DCT, 20palcová kola Silverstone Diamond s pneumatikami o rozměru 255/30 ZR20 vpředu a 295/25 ZR20 vzadu, rozšířený bodykit s karbonovou kapotou motoru a víkem zavazadelníku nebo množství Alcantary. Produkce by přitom měla být omezena jen na 30 exemplářů, z nichž každý jistě vyjde na mnohem více než 1 300 000 Kč, za což bylo k dispozici standardní BMW 1 M.
Již první pohled naznačuje, že tohle není sériové BMW 1 M. Tuningová společnost G-Power navíc pod jeho karbonovou kapotu nastěhovalo čtyřlitrový motor V8 z modelu M3, jehož výkon zarovnal kompresor na 600 koních
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 2 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 3 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 5 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 6 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.02. 14:14 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.