Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power BMW M6 F13 Bi-Tronik III: 640 koní i pro nejvýkonnější šestkové kupé
21.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nárůst výkonu se podepsal na zrychlení i nejvyšší rychlosti. Mimo lze BMW M6 vyzdobit odlehčenými koly, karbonovými brzdami a titanovým výfukem.
Německá tuningová firma G-Power očividně nikdy nemá dost. Jen za letošní rok nás obdařila úpravou staršího BMW M3 E46, následně abnormálním výkonem vyšperkovala M5 E60 a aby toho nebylo málo, pod kapotu kupátka 1 M se jí povedlo nastěhovat desetiválcový motor s kompresorem. Nejnověji přichází s modifikací BMW M6, které věrně kopírují již představený pětkový sedan. Což znamená nárůst výkonu na 640 koní, točivý moment pak činí 777 Nm.
S touto silou se BMW M6 F13 Bi-Tronik III rozjede z klidu na stovku za 3,9 sekundy, přičemž nejvyšší rychlost dosahuje hodnoty 315 km/h. Což není špatné, pokud uvážíme, že technici firmy G-Power pouze přepracovali software řídicí jednotky, upravili tok paliva a zvýšili tlak v turbodmychadlech. Otázkou ovšem i nadále zůstává, jak je tato síla přenesena na zadní kola. Již v případě BMW M5 F10 jsme totiž poukazovali na limity převodovky. Tiskové prohlášení G-Power ovšem ani tentokrát nepřináší nic nového, spokojit se tak můžeme pouze s tvrzením, že vše bylo elektronicky ošetřeno.
Tak jako sedan může i kupé dostat odlehčená 21palcová litá kola Silverstone RS, za kterými mohou na přední nápravě prosvítat karbon-keramické brzdy. Kotouče o rozměru 396 mm jsou přitom svírané šestipístkovými třmeny, zatímco destičky dostaly větší třecí plochu. Zabráněno je také přehřátí brzdové kapaliny, díky čemuž nebude problém dvoutunový vůz s vyšším výkonem zastavit.
Upraveno bylo také výfukové potrubí, kdy sportovní katalyzátor zakončuje čtveřice karbon-titanových koncovek. Oproti sedanu se pak kupé může pyšnit ještě sníženým a přitvrzeným podvozkem RS, který náklony karoserie má omezit na minimum. Tím výčet modifikací končí, karoserii i interiér ponechali u G-Poweru nedotčené.


Tuningová firma G-Power upravila BMW M6 hlavně po mechanické stránce, kdy výkon narostl na 640 koní. Vizuální změny se týkají pouze litých kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejčtenější články
Výroba aut v Evropě se propadla na roky nevídaná minima, devastaci místního průmyslu už asi zachrání jen zázrak
15.2.2025Mercedes musí po letech sebepoškozování propustit 20 tisíc lidí, aby přežil. Programu úspor říkají zaměstnanci „seznam hrůzy”
16.2.2025Pokud „nedáváte” interiéry moderních aut, i v roce 2025 si můžete koupit tohle. A nebudete sami, ráj tlačítek a táhel pořád letí
16.2.2025Současný stav v Nizozemsku předem ukazuje EU, co způsobí nesmyslným vnucováním elektrických aut všem
16.2.2025Nová levná Lada předčasně odhalila kompletní rozsah cen, pro Čechy jsou jako z říše pohádek
16.2.2025
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry