G-Power BMW M5 F10 Stage 1: úprava na 640 koní je již k mání

Společnost G-Power z bavorského Autenzellu se poprvé pustila do úprav BMW M5. Už jejich „první stupeň” se dokáže rozjet na stovku za 3,9 s.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

G-Power BMW M5 F10 Stage 1: úprava na 640 koní je již k mání

18.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

G-Power BMW M5 F10 Stage 1: úprava na 640 koní je již k mání

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Společnost G-Power z bavorského Autenzellu se poprvé pustila do úprav BMW M5. Už jejich „první stupeň” se dokáže rozjet na stovku za 3,9 s.

Německý tuningový specialista na BMW a tvůrce strojů M3 Tornado RS nebo X6 M Typhoon, firma G-Power, uznává, že současná M5 F10 je velmi rychlý automobil. Pro společnosti podobného zaměření to ale znamená, že ve výsledku může být po jejich zákroku ještě mnohem rychlejší. G-Power toho u předchozích atmosférických agregátů dosáhl instalací mechanicky poháněného kompresoru a třeba na základě minulé M5 vytvořil jeden z nejrychlejších sedanů na světě s výkonem 800 koní a schopností uhánět až 372 km/h.

Aktuální vůz je ve srovnání se starším Hurricane RR poněkud klidnější povahy, ale G-Power upozorňuje, že se jedná pouze o první stupeň. Ten podle úpravce údajně nenarušuje životnost motoru a v plném rozsahu respektuje standardní vnitřní elektronickou ochranu diagnostické funkce řídicí jednotky. Zvýšení výkonu z 560 na 640 koní a točivého momentu z 680 na 777 newtonmetrů bylo samozřejmě dosaženo přeprogramováním, úpravou zapalování a vstřikování paliva.

G-Power kromě toho mění standardní tlumiče výfuku na nové z nerezu se čtyřmi koncovkami výfuku o průměru deset centimetrů. M5 je díky tomu schopna rozjet se na stovku za 3,9 sekundy, o čtyři desetiny vteřiny rychleji než standardní auto a na dvojnásobnou rychlost se dostane za 11,9 s. Maximálka by měla být výrazně přes 300 km/h, společnost ale přesnou hodnotu neuvádí.

Působivá čísla kalí pouze fakt, že nejvyšší doporučená hodnota točivého momentu pro sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DCT od firmy Getrag by měla být 700 newtonmetrů, takže je určitě rozumné pídit se po zárukách.

BMW M5 od G-Power dostalo třídílné kované jedenadvacítky Silverstone RS s pneumatikami značky Michelin o rozměru 265/30 ZR21 vpředu a 305/25 ZR21 vzadu. Vkusná kola ukrývají zakázkový brzdový systém se šestipístkovými třmeny a ocelovými kotouči o průměru 396 mm vpředu. Jako ještě lepší volba se jeví karbon-keramika (s průměrem předních kotoučů 400 mm), která snižuje neodpruženou hmotu brzdového systému na polovinu. Podvozek doplňují tlumiče GM5-RS s možností nastavit kompresi i odskok v devíti krocích.

Jak možná správně tušíte, o Stage 1 pro M5 F10 můžou přemýšlet - vzhledem jejich společnému technickému základu - také potenciální zájemci o novou BMW M6 ve verzi kupé a kabrio. Cenu G-Power zatím neuvádí.


G-Power BMW M5 F10 Stage 1: úprava na 640 koní je již k mání - 1 - BMW GPower M5G-Power BMW M5 F10 Stage 1: úprava na 640 koní je již k mání - 2 - BMW M5 F10 G-Power prvni
Čeká se na vice fotografií, ale už ty první ukazují, že výstřednost nebude pro M5 od G-Power přáznačná

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.